Alerta groga per vents de 80 km/h a la Comunitat per a la primera meitat de setmana

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l’avís groc per fortes ratxes de vent a la Comunitat Valenciana. L’alerta groga per vents de fins a 70 km/h afectarà des de hui des de les 11 hores fins a les 20 hores la zona de l’interior i el litoral sud d’Alacant. El vent bufarà del nord-oest (Mestral).

 

Aquesta mateixa franja d’hores està marcada amb l’avís groc a l’interior nord i sud de la província de València. En el nord el vent pot arribar als 80 km/h, mentre que en el sud bufarà fins als 70 km/h. Les ratxes seran de l’oest (Ponent) i nord-oest.

 

També des de hui dilluns a les 11 hores l’avís groc està activat a la província de Castelló. L’interior nord i sud de la província, així com el litoral nord, podran patir ratxes de 80 km/h. L’avís es manté fins a les 0.00 hores de dimarts en tots els casos, excepte en l’interior nord de la província, on s’allargarà fins a les 6.00 hores de dimarts. També s’esperen fenòmens costaners al litoral nord de Castelló, amb vent del nord-oest de força 7.

 

Per a dimarts continua l’alerta groga per vent, en aquest cas a l’interior sud de València i l’interior d’Alacant. Les ratxes, de fins a 70 km/h, podran sentir-se entre les 15.00 hores del dimarts i les 4.00 hores de la matinada del dimecres. El vent bufarà de ponent i mestral.

 

Així mateix, Castelló tindrà alerta groga per vent per a dimecres, amb ratxes de 80 km/h a l’interior, i de 70 km/h en el litoral nord. El fenomen es mantindrà des de les 0.00 hores fins a les 10.00 del matí de dimecres, amb ratxes del nord-oest.

 

Fortes ratxes de vent a Castelló

Ahir es registraven fortes ratxes de vent durant la vesprada a la província de Castelló. Les ratxes més fortes, segons dades d’Aemet, es van donar a la localitat de Fredes, que va arribar als 129 km/h. També es van registrar 90 km/h a Morella, 86 km/h a Vilafranca, 73 km/h a Vinaròs o 67 km/h a Montanejos.

 

El vent també ha bufat amb força aquesta matinada fins a les 9 hores. Les dades d’Aemet recullen els 94 km/h de les ratxes a Fredes, 82 km/h a Vilafranca, 74 km/h a Morella o 66 km/h a Vinaròs.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.