Alerta groga per vents de 80 km/h a la Comunitat per a la primera meitat de setmana

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l’avís groc per fortes ratxes de vent a la Comunitat Valenciana. L’alerta groga per vents de fins a 70 km/h afectarà des de hui des de les 11 hores fins a les 20 hores la zona de l’interior i el litoral sud d’Alacant. El vent bufarà del nord-oest (Mestral).

 

Aquesta mateixa franja d’hores està marcada amb l’avís groc a l’interior nord i sud de la província de València. En el nord el vent pot arribar als 80 km/h, mentre que en el sud bufarà fins als 70 km/h. Les ratxes seran de l’oest (Ponent) i nord-oest.

 

També des de hui dilluns a les 11 hores l’avís groc està activat a la província de Castelló. L’interior nord i sud de la província, així com el litoral nord, podran patir ratxes de 80 km/h. L’avís es manté fins a les 0.00 hores de dimarts en tots els casos, excepte en l’interior nord de la província, on s’allargarà fins a les 6.00 hores de dimarts. També s’esperen fenòmens costaners al litoral nord de Castelló, amb vent del nord-oest de força 7.

 

Per a dimarts continua l’alerta groga per vent, en aquest cas a l’interior sud de València i l’interior d’Alacant. Les ratxes, de fins a 70 km/h, podran sentir-se entre les 15.00 hores del dimarts i les 4.00 hores de la matinada del dimecres. El vent bufarà de ponent i mestral.

 

Així mateix, Castelló tindrà alerta groga per vent per a dimecres, amb ratxes de 80 km/h a l’interior, i de 70 km/h en el litoral nord. El fenomen es mantindrà des de les 0.00 hores fins a les 10.00 del matí de dimecres, amb ratxes del nord-oest.

 

Fortes ratxes de vent a Castelló

Ahir es registraven fortes ratxes de vent durant la vesprada a la província de Castelló. Les ratxes més fortes, segons dades d’Aemet, es van donar a la localitat de Fredes, que va arribar als 129 km/h. També es van registrar 90 km/h a Morella, 86 km/h a Vilafranca, 73 km/h a Vinaròs o 67 km/h a Montanejos.

 

El vent també ha bufat amb força aquesta matinada fins a les 9 hores. Les dades d’Aemet recullen els 94 km/h de les ratxes a Fredes, 82 km/h a Vilafranca, 74 km/h a Morella o 66 km/h a Vinaròs.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.