Alerta groga per vents de 80 km/h a la Comunitat per a la primera meitat de setmana

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l’avís groc per fortes ratxes de vent a la Comunitat Valenciana. L’alerta groga per vents de fins a 70 km/h afectarà des de hui des de les 11 hores fins a les 20 hores la zona de l’interior i el litoral sud d’Alacant. El vent bufarà del nord-oest (Mestral).

 

Aquesta mateixa franja d’hores està marcada amb l’avís groc a l’interior nord i sud de la província de València. En el nord el vent pot arribar als 80 km/h, mentre que en el sud bufarà fins als 70 km/h. Les ratxes seran de l’oest (Ponent) i nord-oest.

 

També des de hui dilluns a les 11 hores l’avís groc està activat a la província de Castelló. L’interior nord i sud de la província, així com el litoral nord, podran patir ratxes de 80 km/h. L’avís es manté fins a les 0.00 hores de dimarts en tots els casos, excepte en l’interior nord de la província, on s’allargarà fins a les 6.00 hores de dimarts. També s’esperen fenòmens costaners al litoral nord de Castelló, amb vent del nord-oest de força 7.

 

Per a dimarts continua l’alerta groga per vent, en aquest cas a l’interior sud de València i l’interior d’Alacant. Les ratxes, de fins a 70 km/h, podran sentir-se entre les 15.00 hores del dimarts i les 4.00 hores de la matinada del dimecres. El vent bufarà de ponent i mestral.

 

Així mateix, Castelló tindrà alerta groga per vent per a dimecres, amb ratxes de 80 km/h a l’interior, i de 70 km/h en el litoral nord. El fenomen es mantindrà des de les 0.00 hores fins a les 10.00 del matí de dimecres, amb ratxes del nord-oest.

 

Fortes ratxes de vent a Castelló

Ahir es registraven fortes ratxes de vent durant la vesprada a la província de Castelló. Les ratxes més fortes, segons dades d’Aemet, es van donar a la localitat de Fredes, que va arribar als 129 km/h. També es van registrar 90 km/h a Morella, 86 km/h a Vilafranca, 73 km/h a Vinaròs o 67 km/h a Montanejos.

 

El vent també ha bufat amb força aquesta matinada fins a les 9 hores. Les dades d’Aemet recullen els 94 km/h de les ratxes a Fredes, 82 km/h a Vilafranca, 74 km/h a Morella o 66 km/h a Vinaròs.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.