Un terç de les poblacions valencianes, en alerta alta o màxima per calor

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat l’alerta sanitària de nivell alt a 10 zones termoclimàtiques de la Comunitat Valenciana i ha activat la vigilància màxima en altres 3 a causa de l’onada de calor que assola la Comunitat Valenciana. En total, aquest dijous hi ha sobre avís 178 municipis dels 542 que té la Comunitat Valenciana, és a dir, un terç de les poblacions del territori està aquest dijous en alerta alta o màxima per calor extrema.

 

Les zones termoclimàtiques en risc alt són la 7,8, 11, 12, 16, 17, 22, 23, 24 y 26 (140 localitats). Es corresponen als municipis d’Aín, Alcudia de Veo, Argelita, Artana, Ayódar, Fanzara, Cirat, Eslida, Espadilla, Ludiente, Fuentes de Ayódar, Torralba del Pinar, Llucena, Torrechiva, Vallat, Suera, Tales, Toga, Villamalur, Barracas, Bejís, Benafer, Caudiel, Higueras, Pavías, Pina de Montalgrao, Sacañet, Torás, Teresa, El Toro, Viver, Titaguas, Ademuz, Alcublas, Andilla, Calles, Casas Altas, Casas Bajas, Chelva, Chera, Higueruelas, Torrebaja, Tuéjar, Benaguasil, Benissanó, Bétera, Casinos, Chulilla, Domeño, l’Eliana, Llíria, Losa del Obispo, Marines, Náquera, Olocau, la Pobla de Vallbona, Riba-roja de Túria, Segart, Serra, Sot de Chera, Vilamarxant, Villar del Arzobispo y San Antonio de Benagéber.

 

També figuran en la llista Ayora, Cofrentes, Cortes de Pallás, Jalance, Jarafuel, Teresa de Cofrentes, Zarra, Anna, Bolbaite, Bicorp, Chella, Dos Aguas, Enguera, Millares, Navarrés, Quesa, Salinas, Elda, Monóvar, Algueña, Agost, Aspe, Beneixama, Biar, Campo de Mirra, Cañada, Hondón de las Nieves, Hondón de los Frailes, Monforte del Cid, Novelda, Petrer, el Pinós, la Romana, Sax, Villena, Fontanars dels Alforins, la Font de la Figuera, Alfafara, l’Alqueria d’Asnar, Agres, Alcocer de Planes, Alcoi, Almudaina, Banyeres de Mariola, Beniarrés, Benilloba, Benillup, Benimarfull, Cocentaina, Gaianes, Gorga, l’Orxa, Millena, Muro de Alcoy, Planes, Bocairent, Benissa, Murla, l’Alfàs del Pi, Altea, Alcalalí, Benigembla, Poble Nou de Benitatxell, Calp, Callosa d’en Sarrià, Xaló, Llíber, la Nucia, Parcent, Polop, Senija, Teulada, Ibi, Castalla, Onil, Tibi, la Torre de les Maçanes.

 

A més, hui estan en alerta màxima per calor extrem: Ares del Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Chodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau del Rey, Vilafranca, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat, Zorita del Maestrazgo, Alpuente, Aras de los Olmos, Castielfabib, Puebla de San Miguel, Vallanca, La Yesa, Caudete de las Fuentes, Benagéber, Camporrobles, Fuenterrobles, Requena, Siete Aguas, Sinarcas, Venta del Moro, Utiel i Villargordo del Cabriel.

 

Consells per a combatre l’onada de calor

Les indicacions davant l’onada de calor estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables a la calor, com a persones majors, amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, dones embarassades i menors d’edat, així com col·lectius fràgils des del punt de vista socioeconòmic.

 

Especialment per a aquests grups de població, però també per a la ciutadania en general, Sanitat recorda el decàleg per a previndre i suportar les altes temperatures convé beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set i amb independència de l’activitat física que es realitze; evitar el consum d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna o molt ensucrades, ja que poden afavorir la deshidratació i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques que ajuden a reposar les sals perdudes per la suor (ensalades, fruites, verdures, sucs, etc.).

 

En la llar, s’aconsella tancar les persianes i baixar els tendals en les façanes exposades al sol, a més de situar-se en les zones més fresques de la casa. En aquesta línia, cal romandre el major temps possible en llocs frescos, a l’ombra o climatitzats, i refrescar-se cada vegada que es necessite. Si cal eixir, usar crema solar.

 

Sanitat insta a evitar eixir al carrer o fer exercici físic intens en les hores més caloroses del dia (entre les 12 i les 16 hores) i usar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra o barret.

 

Quan es pare o estacione el cotxe en la via pública, mai cal deixar ni a persones ni mascotes perquè en el seu interior es podrien aconseguir temperatures molt elevades. A més, suggereix mantindre les medicines en un lloc fresc; la calor pot alterar la seua composició i els seus efectes i consultar a un professional sanitari davant símptomes que es prolonguen més d’una hora i que puguen estar relacionats amb les altes temperatures.

 

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia s’ha informat que les temperatures mínimes han sigut molt altes, sobretot a Alacant. Així, a Novelda s’ha fixat en 25,8 graus; Xàbia ha registrat 25,7 i la capital, Alacant, 25,6. A Castelló de la Plana, la mínima ha sigut de 23,8, la mateixa que a València.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.