Un terç de les poblacions valencianes, en alerta alta o màxima per calor

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha ampliat l’alerta sanitària de nivell alt a 10 zones termoclimàtiques de la Comunitat Valenciana i ha activat la vigilància màxima en altres 3 a causa de l’onada de calor que assola la Comunitat Valenciana. En total, aquest dijous hi ha sobre avís 178 municipis dels 542 que té la Comunitat Valenciana, és a dir, un terç de les poblacions del territori està aquest dijous en alerta alta o màxima per calor extrema.

 

Les zones termoclimàtiques en risc alt són la 7,8, 11, 12, 16, 17, 22, 23, 24 y 26 (140 localitats). Es corresponen als municipis d’Aín, Alcudia de Veo, Argelita, Artana, Ayódar, Fanzara, Cirat, Eslida, Espadilla, Ludiente, Fuentes de Ayódar, Torralba del Pinar, Llucena, Torrechiva, Vallat, Suera, Tales, Toga, Villamalur, Barracas, Bejís, Benafer, Caudiel, Higueras, Pavías, Pina de Montalgrao, Sacañet, Torás, Teresa, El Toro, Viver, Titaguas, Ademuz, Alcublas, Andilla, Calles, Casas Altas, Casas Bajas, Chelva, Chera, Higueruelas, Torrebaja, Tuéjar, Benaguasil, Benissanó, Bétera, Casinos, Chulilla, Domeño, l’Eliana, Llíria, Losa del Obispo, Marines, Náquera, Olocau, la Pobla de Vallbona, Riba-roja de Túria, Segart, Serra, Sot de Chera, Vilamarxant, Villar del Arzobispo y San Antonio de Benagéber.

 

També figuran en la llista Ayora, Cofrentes, Cortes de Pallás, Jalance, Jarafuel, Teresa de Cofrentes, Zarra, Anna, Bolbaite, Bicorp, Chella, Dos Aguas, Enguera, Millares, Navarrés, Quesa, Salinas, Elda, Monóvar, Algueña, Agost, Aspe, Beneixama, Biar, Campo de Mirra, Cañada, Hondón de las Nieves, Hondón de los Frailes, Monforte del Cid, Novelda, Petrer, el Pinós, la Romana, Sax, Villena, Fontanars dels Alforins, la Font de la Figuera, Alfafara, l’Alqueria d’Asnar, Agres, Alcocer de Planes, Alcoi, Almudaina, Banyeres de Mariola, Beniarrés, Benilloba, Benillup, Benimarfull, Cocentaina, Gaianes, Gorga, l’Orxa, Millena, Muro de Alcoy, Planes, Bocairent, Benissa, Murla, l’Alfàs del Pi, Altea, Alcalalí, Benigembla, Poble Nou de Benitatxell, Calp, Callosa d’en Sarrià, Xaló, Llíber, la Nucia, Parcent, Polop, Senija, Teulada, Ibi, Castalla, Onil, Tibi, la Torre de les Maçanes.

 

A més, hui estan en alerta màxima per calor extrem: Ares del Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Chodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau del Rey, Vilafranca, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat, Zorita del Maestrazgo, Alpuente, Aras de los Olmos, Castielfabib, Puebla de San Miguel, Vallanca, La Yesa, Caudete de las Fuentes, Benagéber, Camporrobles, Fuenterrobles, Requena, Siete Aguas, Sinarcas, Venta del Moro, Utiel i Villargordo del Cabriel.

 

Consells per a combatre l’onada de calor

Les indicacions davant l’onada de calor estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables a la calor, com a persones majors, amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, dones embarassades i menors d’edat, així com col·lectius fràgils des del punt de vista socioeconòmic.

 

Especialment per a aquests grups de població, però també per a la ciutadania en general, Sanitat recorda el decàleg per a previndre i suportar les altes temperatures convé beure aigua amb freqüència, encara que no es tinga set i amb independència de l’activitat física que es realitze; evitar el consum d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna o molt ensucrades, ja que poden afavorir la deshidratació i substituir els menjars copiosos i calents per plats freds, fruites i verdures fresques que ajuden a reposar les sals perdudes per la suor (ensalades, fruites, verdures, sucs, etc.).

 

En la llar, s’aconsella tancar les persianes i baixar els tendals en les façanes exposades al sol, a més de situar-se en les zones més fresques de la casa. En aquesta línia, cal romandre el major temps possible en llocs frescos, a l’ombra o climatitzats, i refrescar-se cada vegada que es necessite. Si cal eixir, usar crema solar.

 

Sanitat insta a evitar eixir al carrer o fer exercici físic intens en les hores més caloroses del dia (entre les 12 i les 16 hores) i usar roba folgada, lleugera i de colors clars i protegir-se el cap amb una gorra o barret.

 

Quan es pare o estacione el cotxe en la via pública, mai cal deixar ni a persones ni mascotes perquè en el seu interior es podrien aconseguir temperatures molt elevades. A més, suggereix mantindre les medicines en un lloc fresc; la calor pot alterar la seua composició i els seus efectes i consultar a un professional sanitari davant símptomes que es prolonguen més d’una hora i que puguen estar relacionats amb les altes temperatures.

 

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia s’ha informat que les temperatures mínimes han sigut molt altes, sobretot a Alacant. Així, a Novelda s’ha fixat en 25,8 graus; Xàbia ha registrat 25,7 i la capital, Alacant, 25,6. A Castelló de la Plana, la mínima ha sigut de 23,8, la mateixa que a València.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.