Aemet eleva l’alerta taronja al nord de Castelló per inundacions

 

Aemet, l’Agència Espanyola de Meteorologia, ha elevat aquesta matinada el nivell d’alerta del litoral nord de la província de Castelló de groc a taronja. Això és degut a les tempestes que s’estan produint a la costa i de les precipitacions acumulades.

Un nivell d’alerta taronja significa que hi ha un risc meteorològic important (fenòmens meteorològics no habituals i amb un cert grau de perill per a les activitats usuals).

Les precipitacions acumulades són molt perilloses en aquells llocs que després de 12 hores de pluges superen els 100 mm d’aigua, però també hi ha alertes per precipitacions de més de 40 mm en tan sols una hora.

Les alertes estan activades des de mitjanit fins al migdia de hui dimarts, malgrat que. L’alerta també està activada per risc important de tempestes. És possible que es puguen registrar pluges localment molt fortes i/o vents localment molt fortes i/o calamarsa superior a 2 cm. També és possible l’aparició de tornados.

 

El Consorci de Bombers de la Província de Castelló alerten també del risc de nevades a cotes inferiors a 1000 m amb gruixos de 4 cm. A l’interior nord es poden assolir acumulats per pluja de 30 mm/h i/o 90 mm/12 h. Puntualment es podrien superar tots aquests valors.

 

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.