Aemet eleva l’alerta taronja al nord de Castelló per inundacions

 

Aemet, l’Agència Espanyola de Meteorologia, ha elevat aquesta matinada el nivell d’alerta del litoral nord de la província de Castelló de groc a taronja. Això és degut a les tempestes que s’estan produint a la costa i de les precipitacions acumulades.

Un nivell d’alerta taronja significa que hi ha un risc meteorològic important (fenòmens meteorològics no habituals i amb un cert grau de perill per a les activitats usuals).

Les precipitacions acumulades són molt perilloses en aquells llocs que després de 12 hores de pluges superen els 100 mm d’aigua, però també hi ha alertes per precipitacions de més de 40 mm en tan sols una hora.

Les alertes estan activades des de mitjanit fins al migdia de hui dimarts, malgrat que. L’alerta també està activada per risc important de tempestes. És possible que es puguen registrar pluges localment molt fortes i/o vents localment molt fortes i/o calamarsa superior a 2 cm. També és possible l’aparició de tornados.

 

El Consorci de Bombers de la Província de Castelló alerten també del risc de nevades a cotes inferiors a 1000 m amb gruixos de 4 cm. A l’interior nord es poden assolir acumulats per pluja de 30 mm/h i/o 90 mm/12 h. Puntualment es podrien superar tots aquests valors.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.