Aemet eleva l’alerta taronja al nord de Castelló per inundacions

 

Aemet, l’Agència Espanyola de Meteorologia, ha elevat aquesta matinada el nivell d’alerta del litoral nord de la província de Castelló de groc a taronja. Això és degut a les tempestes que s’estan produint a la costa i de les precipitacions acumulades.

Un nivell d’alerta taronja significa que hi ha un risc meteorològic important (fenòmens meteorològics no habituals i amb un cert grau de perill per a les activitats usuals).

Les precipitacions acumulades són molt perilloses en aquells llocs que després de 12 hores de pluges superen els 100 mm d’aigua, però també hi ha alertes per precipitacions de més de 40 mm en tan sols una hora.

Les alertes estan activades des de mitjanit fins al migdia de hui dimarts, malgrat que. L’alerta també està activada per risc important de tempestes. És possible que es puguen registrar pluges localment molt fortes i/o vents localment molt fortes i/o calamarsa superior a 2 cm. També és possible l’aparició de tornados.

 

El Consorci de Bombers de la Província de Castelló alerten també del risc de nevades a cotes inferiors a 1000 m amb gruixos de 4 cm. A l’interior nord es poden assolir acumulats per pluja de 30 mm/h i/o 90 mm/12 h. Puntualment es podrien superar tots aquests valors.

 

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.