Aemet eleva l’alerta taronja al nord de Castelló per inundacions

 

Aemet, l’Agència Espanyola de Meteorologia, ha elevat aquesta matinada el nivell d’alerta del litoral nord de la província de Castelló de groc a taronja. Això és degut a les tempestes que s’estan produint a la costa i de les precipitacions acumulades.

Un nivell d’alerta taronja significa que hi ha un risc meteorològic important (fenòmens meteorològics no habituals i amb un cert grau de perill per a les activitats usuals).

Les precipitacions acumulades són molt perilloses en aquells llocs que després de 12 hores de pluges superen els 100 mm d’aigua, però també hi ha alertes per precipitacions de més de 40 mm en tan sols una hora.

Les alertes estan activades des de mitjanit fins al migdia de hui dimarts, malgrat que. L’alerta també està activada per risc important de tempestes. És possible que es puguen registrar pluges localment molt fortes i/o vents localment molt fortes i/o calamarsa superior a 2 cm. També és possible l’aparició de tornados.

 

El Consorci de Bombers de la Província de Castelló alerten també del risc de nevades a cotes inferiors a 1000 m amb gruixos de 4 cm. A l’interior nord es poden assolir acumulats per pluja de 30 mm/h i/o 90 mm/12 h. Puntualment es podrien superar tots aquests valors.

 

Últimes notícies

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts l’acollida de menors migrants

Compromís ha sol·licitat la compareixença urgent de Juanfran Pérez Llorca i Elena Albalat en la Diputació Permanent per a explicar els recursos que la Generalitat destina a l’acollida de menors migrants no acompanyats. El grup critica la posició de Vox i reclama que la Comunitat Valenciana complisca la normativa i actue amb humanitat.

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.
FILMOTECA D'ESTIU