Almenys 50 morts i 156 ferits pels greus incendis que cremen a Grècia

Les flames arriben a les cases

Les flames arriben a les cases | AFP

 

Almenys 50 persones han mort i 156 han resultat ferides aquest dilluns a causa dels greus incendis que afecten Grècia, tres dels quals es troben al voltant de la capital, Atenes. Aquest és l’últim balanç de Protecció Civil, que informa que entre les víctimes hi ha xiquets i adolescents.

 

Segons les autoritats, totes les víctimes han estat trobades a l’àrea compresa entre el port de Rafina, a uns 30 quilòmetres d’Atenes, i Nea Makri, a uns 10 quilòmetres més al nord. El govern grec sospita que els incendis podrien haver estat provocats.

 

26 persones trobades calcinades en un sol punt

Els incendis estan desbordant Grècia

Els incendis estan desbordant Grècia | DPA

 

La xifra de víctimes s’ha disparat després que aquest dimarts s’hagin trobat els cossos carbonitzats de 26 persones entre dos habitatges a tan sols 15 metres del mar a la costa d’Argyros a Mati, a l’est d’Atenes, una de les zones incendiades.

 

Entre els ferits, hi ha 100 persones amb cremades de diversa consideració i 11 d’elles estan en estat crític. També hi ha 16 xiquets amb cremades i diverses lesions. El desastre ha obligat al primer ministre grec, Alexis Tsipras, a avançar el seu retorn a Grècia des de Bòsnia i Hercegovina.

 

Crida a Europa per combatre les flames

Desenes d'efectius de Bombers treballen per combatre les flames

Desenes d’efectius de Bombers treballen per combatre les flames | EFE

 

Les flames estan desbordant Grècia i ja s’han hagut d’evacuar diverses zones, entre les quals tres poblacions, així com el tall de l’autopista Olympia, una de les principals vies del país.

 

A més, a la regió d’Attica, concretament a la localitat de Kineta on van començar els incendis, les autoritats gregues han desplegat 74 vehicles amb més de 150 efectius de bombers, recolzats per 5 helicòpters i altres mitjans aeris i terrestres. També hi ha un incendi a la turística illa de Creta, on hi treballen desenes de bombers.

 

Els incendis estan superant la capacitat de tots els efectius, i per aquesta raó el govern grec ha declarat l’estat d’emergència i ha demanat ajuda europea per a la lluita contra les flames.  De moment, el govern de Xipre ja ha enviat 60 bombers per ajudar Grècia.

 

 

Últimes notícies

Un camió bolcat a la A-7 en Bétera provoca 13 quilòmetres de cues en hora punta

Un camió s'ha bolcat este matí a la A-7 al terme de Bétera i ha generat retencions de fins a 13 quilòmetres, sense víctimes ni ferits comunicats.

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.