Almenys 50 morts i 156 ferits pels greus incendis que cremen a Grècia

Les flames arriben a les cases

Les flames arriben a les cases | AFP

 

Almenys 50 persones han mort i 156 han resultat ferides aquest dilluns a causa dels greus incendis que afecten Grècia, tres dels quals es troben al voltant de la capital, Atenes. Aquest és l’últim balanç de Protecció Civil, que informa que entre les víctimes hi ha xiquets i adolescents.

 

Segons les autoritats, totes les víctimes han estat trobades a l’àrea compresa entre el port de Rafina, a uns 30 quilòmetres d’Atenes, i Nea Makri, a uns 10 quilòmetres més al nord. El govern grec sospita que els incendis podrien haver estat provocats.

 

26 persones trobades calcinades en un sol punt

Els incendis estan desbordant Grècia

Els incendis estan desbordant Grècia | DPA

 

La xifra de víctimes s’ha disparat després que aquest dimarts s’hagin trobat els cossos carbonitzats de 26 persones entre dos habitatges a tan sols 15 metres del mar a la costa d’Argyros a Mati, a l’est d’Atenes, una de les zones incendiades.

 

Entre els ferits, hi ha 100 persones amb cremades de diversa consideració i 11 d’elles estan en estat crític. També hi ha 16 xiquets amb cremades i diverses lesions. El desastre ha obligat al primer ministre grec, Alexis Tsipras, a avançar el seu retorn a Grècia des de Bòsnia i Hercegovina.

 

Crida a Europa per combatre les flames

Desenes d'efectius de Bombers treballen per combatre les flames

Desenes d’efectius de Bombers treballen per combatre les flames | EFE

 

Les flames estan desbordant Grècia i ja s’han hagut d’evacuar diverses zones, entre les quals tres poblacions, així com el tall de l’autopista Olympia, una de les principals vies del país.

 

A més, a la regió d’Attica, concretament a la localitat de Kineta on van començar els incendis, les autoritats gregues han desplegat 74 vehicles amb més de 150 efectius de bombers, recolzats per 5 helicòpters i altres mitjans aeris i terrestres. També hi ha un incendi a la turística illa de Creta, on hi treballen desenes de bombers.

 

Els incendis estan superant la capacitat de tots els efectius, i per aquesta raó el govern grec ha declarat l’estat d’emergència i ha demanat ajuda europea per a la lluita contra les flames.  De moment, el govern de Xipre ja ha enviat 60 bombers per ajudar Grècia.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.