Almenys 50 morts i 156 ferits pels greus incendis que cremen a Grècia

Les flames arriben a les cases

Les flames arriben a les cases | AFP

 

Almenys 50 persones han mort i 156 han resultat ferides aquest dilluns a causa dels greus incendis que afecten Grècia, tres dels quals es troben al voltant de la capital, Atenes. Aquest és l’últim balanç de Protecció Civil, que informa que entre les víctimes hi ha xiquets i adolescents.

 

Segons les autoritats, totes les víctimes han estat trobades a l’àrea compresa entre el port de Rafina, a uns 30 quilòmetres d’Atenes, i Nea Makri, a uns 10 quilòmetres més al nord. El govern grec sospita que els incendis podrien haver estat provocats.

 

26 persones trobades calcinades en un sol punt

Els incendis estan desbordant Grècia

Els incendis estan desbordant Grècia | DPA

 

La xifra de víctimes s’ha disparat després que aquest dimarts s’hagin trobat els cossos carbonitzats de 26 persones entre dos habitatges a tan sols 15 metres del mar a la costa d’Argyros a Mati, a l’est d’Atenes, una de les zones incendiades.

 

Entre els ferits, hi ha 100 persones amb cremades de diversa consideració i 11 d’elles estan en estat crític. També hi ha 16 xiquets amb cremades i diverses lesions. El desastre ha obligat al primer ministre grec, Alexis Tsipras, a avançar el seu retorn a Grècia des de Bòsnia i Hercegovina.

 

Crida a Europa per combatre les flames

Desenes d'efectius de Bombers treballen per combatre les flames

Desenes d’efectius de Bombers treballen per combatre les flames | EFE

 

Les flames estan desbordant Grècia i ja s’han hagut d’evacuar diverses zones, entre les quals tres poblacions, així com el tall de l’autopista Olympia, una de les principals vies del país.

 

A més, a la regió d’Attica, concretament a la localitat de Kineta on van començar els incendis, les autoritats gregues han desplegat 74 vehicles amb més de 150 efectius de bombers, recolzats per 5 helicòpters i altres mitjans aeris i terrestres. També hi ha un incendi a la turística illa de Creta, on hi treballen desenes de bombers.

 

Els incendis estan superant la capacitat de tots els efectius, i per aquesta raó el govern grec ha declarat l’estat d’emergència i ha demanat ajuda europea per a la lluita contra les flames.  De moment, el govern de Xipre ja ha enviat 60 bombers per ajudar Grècia.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.