Almenys 50 morts i 156 ferits pels greus incendis que cremen a Grècia

Les flames arriben a les cases

Les flames arriben a les cases | AFP

 

Almenys 50 persones han mort i 156 han resultat ferides aquest dilluns a causa dels greus incendis que afecten Grècia, tres dels quals es troben al voltant de la capital, Atenes. Aquest és l’últim balanç de Protecció Civil, que informa que entre les víctimes hi ha xiquets i adolescents.

 

Segons les autoritats, totes les víctimes han estat trobades a l’àrea compresa entre el port de Rafina, a uns 30 quilòmetres d’Atenes, i Nea Makri, a uns 10 quilòmetres més al nord. El govern grec sospita que els incendis podrien haver estat provocats.

 

26 persones trobades calcinades en un sol punt

Els incendis estan desbordant Grècia

Els incendis estan desbordant Grècia | DPA

 

La xifra de víctimes s’ha disparat després que aquest dimarts s’hagin trobat els cossos carbonitzats de 26 persones entre dos habitatges a tan sols 15 metres del mar a la costa d’Argyros a Mati, a l’est d’Atenes, una de les zones incendiades.

 

Entre els ferits, hi ha 100 persones amb cremades de diversa consideració i 11 d’elles estan en estat crític. També hi ha 16 xiquets amb cremades i diverses lesions. El desastre ha obligat al primer ministre grec, Alexis Tsipras, a avançar el seu retorn a Grècia des de Bòsnia i Hercegovina.

 

Crida a Europa per combatre les flames

Desenes d'efectius de Bombers treballen per combatre les flames

Desenes d’efectius de Bombers treballen per combatre les flames | EFE

 

Les flames estan desbordant Grècia i ja s’han hagut d’evacuar diverses zones, entre les quals tres poblacions, així com el tall de l’autopista Olympia, una de les principals vies del país.

 

A més, a la regió d’Attica, concretament a la localitat de Kineta on van començar els incendis, les autoritats gregues han desplegat 74 vehicles amb més de 150 efectius de bombers, recolzats per 5 helicòpters i altres mitjans aeris i terrestres. També hi ha un incendi a la turística illa de Creta, on hi treballen desenes de bombers.

 

Els incendis estan superant la capacitat de tots els efectius, i per aquesta raó el govern grec ha declarat l’estat d’emergència i ha demanat ajuda europea per a la lluita contra les flames.  De moment, el govern de Xipre ja ha enviat 60 bombers per ajudar Grècia.

 

 

Anuncios

Últimes notícies

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.