Atents al cel des dels balcons: arriba la superlluna més gran de l’any en ple confinament

Imatge d'una superlluna

La tercera superlluna del 2020 arriba entre el 7 i 8 d’abril | PixaBay

 

La nit de dimarts a dimecres, dies 7 i 8 d’abril respectivament, tindrà lloc la tercera superlluna de l’any i la més gran de totes. Un fenomen que arriba en ple confinament i que, per tant, farà que tots estigam ben atents des dels balcons i terrasses de casa per a vore este espectacle astronòmic.

 

La Lluna eixirà per l’est just quan es ponga el sol en la vesprada de dimarts. El satèl·lit il·luminarà el cel durant tora la nit, tot i que els núvols poden tapar-ho en algunes zones. Davant d’esta situació excepcional en què no podem eixir a l’exterior a vore el fenomen, l’Institut d’Astrofísica de Canàries (IAC) oferix algunes recomanacions per a aprofitar al màxim esta oportunitat.

 

Els efectes que ens oferix la superlluna

La màxima lluminositat de la Lluna permetrà vore les siluetes dels paisatges en plena nit. Si tenim la sort que tenim vistes cap a camps, muntanyes o mar des de casa, podrem continuar veient estos paratges durant la nit, tot i que molt més foscos del normal i sense els seus colors característics.

 

Pel que fa a les estrelles, la llum potent de la Lluna impedirà vore-les correctament, però els moments més òptims per a vore-les serà la primera hora després de la posta de sol i l’última hora abans que isca l’astre l’endemà al matí. En estos moments, el cel estarà més fosc i es voran més estrelles, al mateix temps que la Lluna es vorà més gran i espectacular en l’horitzó.

 

Millor visió per la baixa contaminació

El fenomen ja és espectacular per si mateix, però li hem d’afegir el fet que, a causa de la baixada de la contaminació que hi ha en estos moments ‘gràcies’ al confinament per la pandèmia del coronavirus, la qualitat de l’aire és molt més bona i tindrem l’oportunitat d’observar-la millor que mai.

 

Com fer una bona foto de la Lluna

Si volem immortalitzar la Lluna des de casa a través d’un telèfon mòbil, hem de tindre en compte que no podem utilitzar el mode automàtic, ja que hem de modificar manualment la funció de la càmera per a garantir captar bé el satèl·lit, cosa que és difícil. Una exposició de 2 segons i apertura màxima amb ISO 1600.

 

Si el nostre telèfon mòbil no té estes capacitats, sempre ens podem descarregar aplicacions gratuïtes al mòbil que permeten reajustar temporalment la càmera per a fotografiar a la màxima perfecció possible la Lluna. Pels mòbils més sofisticats, es poden conseguir miniobjectius per millorar la qualitat de la imatge.

 

El temps acompanyarà?

Pel que fa a l’estat del cel, hi haurà intervals de núvols per tot el territori que poden tapar un poc a l’hora de vore la superlluna. En general hi haurà un cel molt variable que, a voltes taparà del tot el satèl·lit i altres el deixarà vore. Per tant, no tindrem una nit 100% lluïda, tot i que, més enllà d’algun arruixó molt aïllat, no s’espera pluja.

 

Superlluna: un terme gens científic

El terme superlluna no té cap base científica i s’utilitza més bé de forma col·loquial per a definir la gran mida i lluminositat del satèl·lit vist des de la Terra just en el moment del perigeu, és a dir, l’instant del mes en què el satèl·lit està més pròxim al nostre planeta al mateix temps que es troba en la seua fase plena.

 

De fet, la Lluna viurà la seua màxima aproximació mensual (perigeu) el dimecres, 8 d’abril, a les 02:36h UT, amb una distància de ‘tan sols’ 357.035 quilòmetres entre el satèl·lit i la Terra, quan en l’apogeu (el punt més allunyat entre els dos elements) pot arribar a ser de 406.690 quilòmetres.

 

2020: any amb 4 superllunes

Esta no serà, ni de bon tros, l’única superlluna de l’any 2020. De fet, ja n’hi va haver una al febrer, una altra al març i ara tenim la tercera i, precisament, la més gran de totes. N’hi haurà una quarta i definitiva que tindrà lloc el 7 de maig.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.