El Canadà marca la seua temperatura més alta de la història amb 49,5 °C

 

Els Estats Units i el Canadà han alertat als seus ciutadans sobre nivells de calor «perillosos» que podrien persistir esta setmana.

El Canadà ha marcat este dimarts la seua temperatura més alta de la història en aconseguir els 49,5 graus centígrads en el municipi de Lytton, a la província de Columbia Britànica, mentre la Policia ha informat de desenes de morts per l’onada de calor en l’oest del país.

És el tercer dia consecutiu que Lytton ha batut el seu rècord de temperatura, després d’aconseguir el diumenge i el dilluns 46,6 i 47, graus centígrads, respectivament, si bé en este cas ha arribat a quasi 50 graus centígrads, que s’han aconseguit a les 16.20 hores (hora local).

Abans d’anotar estos màxims la major temperatura registrada al país havien sigut 45 graus centígrads marcats en 1937 en Midale, a la província de Saskatchewan, informa el mitjà canadenc CBC.

Esta «cúpula de calor» -com s’ha batejat al fenomen- ha portat a aconseguir nous màxims en moltes altres zones del país.

L’oest dels Estats Units continua també assotat per aqueixa onada de calor extrem. La ciutat d’Oregon ha batut rècords de temperatura durant el cap de setmana. Allí ja no es troben ventiladors ni màquines d’aire condicionat a les botigues; s’han esgotat. A més s’han suspés les cites de vacunació contra la covid a l’aire lliure.

A Portland s’han aconseguit temperatures de 42,2 graus centígrads durant el cap de setmana, segons  el Servei Nacional de Meteorologia

Fa una setmana ja es va registrar una temperatura màxima de 51 graus a la Vall de la Mort, en el sud-est de Califòrnia. A la ciutat de Tucson, al sud d’Arizona, els termòmetres van marcar temperatures de fins a 45 graus.

Moltes ciutats de l’oest dels Estats Units han obert «estacions de refredament i d’hidratació» per a mantindre a les persones a resguard de les temperatures perilloses.

La calor extrema ha afectat la xarxa elèctrica en algunes zones i es deslliga el temor a apagades.

Segons els experts, estes temperatures extremes seran cada vegada més habituals a causa del canvi climàtic.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU