Els cels clars aniran deixant pas als núvols i les possibles pluges a la Comunitat

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Arriben els dies grans de Falles i el dia de Sant Josep, festiu a tot el territori valencià. De cara a aquestes jornades, l’Agència Estatal de meteorologia preveu cels clars que deixaran pas a la presència de núvols a mesura que passen els dies.

 

Segons Aemet, per a aquest dissabte, 16 de març, ens espera a tota la Comunitat Valenciana un dia dominat completament pel sol. A tot el territori tindrem cels clars i temperatures amb alguns ascensos locals i sense molts més canvis. El vent serà variable i bufarà fluix.

 

Per al diumenge, 17 de març, els cels es mantindran clars, tot i que sí que aniran augmentant els intervals de núvols en la zona nord al final del dia. Pel que fa a les temperatures, s’espera un ascens de les màximes en les zones litorals, mentre que en l’interior es mantindran sense canvis o tendiran a baixar. Les mínimes seguiran en els valors de les jornades anteriors.

 

Pel que fa al vent, bufarà fluix de ponent (oest), i tendirà a canviar a mestral (nord-oest) amb ratxes moderades i fins i tot fortes en les zones del nord de la província de Castelló. En la resta de les zones de litoral el vent començara a bufar moderat de gregal (nord-est) a partir de la vesprada, el que suposarà l’entrada d’humitat procedent del Mediterrani.

 

Per a dilluns, les previsions d’Aemet contemplen una situació on passarem de cels amb pocs núvols a més nuvolats. Així mateix, s’espera la presència de pluges de caràcter dèbil en el terç sud de la Comunitat. Les temperatures baixaran, sobretot les màximes i en les zones d’interior. El vent continuarà bufant de gregal, de manera fluixa. En les zones litorals del sud bufarà més moderat.

 

Previsió a la ciutat de València

Tot el món mira al cel a l’espera del que puga ocórrer en les pròximes jornades, coincidint amb els dies grans de les falles, tant a València com a multitud de pobles i ciutats del nostre territori.

 

Pel que fa a la capital, el cap de setmana es presenta tranquil segons els pronòstics d’Aemet. Així, per a dissabte s’esperen temperatures màximes d’uns 22 ºC, i mínimes de 9 ºC, deixant una sensació de dia primaveral. Pel que fa al cel, poden aparéixer alguns núvols dispersos que no generaran cap tipus de problema.

 

Per a diumenge s’espera un dia més calorós, podent arribar als 27 ºC de màxima. Les mínimes es mouran per damunt dels 10ºC. El cel estarà clar.

 

Per a dilluns la situació podria complicar-se un poc, ja que el cel estarà nuvolat. Les temperatures baixaran uns quants graus, fins a situar-se, les màximes, per davall dels 18 ºC.

 

Dimarts, dia de Sant Josep, les previsions diuen que els núvols continuaran presents al cel amb algunes ullades de sol. Les temperatures màximes es mantindran entre els 16-18 ºC, i la probabilitat de precipitació se situa al voltant del 35%.

 

Caldrà seguir amb atenció l’evolució de les pròximes hores, que confirmarà o no aquests pronòstics.

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.