9.1 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Els cels clars aniran deixant pas als núvols i les possibles pluges a la Comunitat

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Arriben els dies grans de Falles i el dia de Sant Josep, festiu a tot el territori valencià. De cara a aquestes jornades, l’Agència Estatal de meteorologia preveu cels clars que deixaran pas a la presència de núvols a mesura que passen els dies.

 

Segons Aemet, per a aquest dissabte, 16 de març, ens espera a tota la Comunitat Valenciana un dia dominat completament pel sol. A tot el territori tindrem cels clars i temperatures amb alguns ascensos locals i sense molts més canvis. El vent serà variable i bufarà fluix.

 

Per al diumenge, 17 de març, els cels es mantindran clars, tot i que sí que aniran augmentant els intervals de núvols en la zona nord al final del dia. Pel que fa a les temperatures, s’espera un ascens de les màximes en les zones litorals, mentre que en l’interior es mantindran sense canvis o tendiran a baixar. Les mínimes seguiran en els valors de les jornades anteriors.

 

Pel que fa al vent, bufarà fluix de ponent (oest), i tendirà a canviar a mestral (nord-oest) amb ratxes moderades i fins i tot fortes en les zones del nord de la província de Castelló. En la resta de les zones de litoral el vent començara a bufar moderat de gregal (nord-est) a partir de la vesprada, el que suposarà l’entrada d’humitat procedent del Mediterrani.

 

Per a dilluns, les previsions d’Aemet contemplen una situació on passarem de cels amb pocs núvols a més nuvolats. Així mateix, s’espera la presència de pluges de caràcter dèbil en el terç sud de la Comunitat. Les temperatures baixaran, sobretot les màximes i en les zones d’interior. El vent continuarà bufant de gregal, de manera fluixa. En les zones litorals del sud bufarà més moderat.

 

Previsió a la ciutat de València

Tot el món mira al cel a l’espera del que puga ocórrer en les pròximes jornades, coincidint amb els dies grans de les falles, tant a València com a multitud de pobles i ciutats del nostre territori.

 

Pel que fa a la capital, el cap de setmana es presenta tranquil segons els pronòstics d’Aemet. Així, per a dissabte s’esperen temperatures màximes d’uns 22 ºC, i mínimes de 9 ºC, deixant una sensació de dia primaveral. Pel que fa al cel, poden aparéixer alguns núvols dispersos que no generaran cap tipus de problema.

 

Per a diumenge s’espera un dia més calorós, podent arribar als 27 ºC de màxima. Les mínimes es mouran per damunt dels 10ºC. El cel estarà clar.

 

Per a dilluns la situació podria complicar-se un poc, ja que el cel estarà nuvolat. Les temperatures baixaran uns quants graus, fins a situar-se, les màximes, per davall dels 18 ºC.

 

Dimarts, dia de Sant Josep, les previsions diuen que els núvols continuaran presents al cel amb algunes ullades de sol. Les temperatures màximes es mantindran entre els 16-18 ºC, i la probabilitat de precipitació se situa al voltant del 35%.

 

Caldrà seguir amb atenció l’evolució de les pròximes hores, que confirmarà o no aquests pronòstics.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.