11.6 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Els cels clars aniran deixant pas als núvols i les possibles pluges a la Comunitat

Imatge d’arxiu | Cedida

 

Arriben els dies grans de Falles i el dia de Sant Josep, festiu a tot el territori valencià. De cara a aquestes jornades, l’Agència Estatal de meteorologia preveu cels clars que deixaran pas a la presència de núvols a mesura que passen els dies.

 

Segons Aemet, per a aquest dissabte, 16 de març, ens espera a tota la Comunitat Valenciana un dia dominat completament pel sol. A tot el territori tindrem cels clars i temperatures amb alguns ascensos locals i sense molts més canvis. El vent serà variable i bufarà fluix.

 

Per al diumenge, 17 de març, els cels es mantindran clars, tot i que sí que aniran augmentant els intervals de núvols en la zona nord al final del dia. Pel que fa a les temperatures, s’espera un ascens de les màximes en les zones litorals, mentre que en l’interior es mantindran sense canvis o tendiran a baixar. Les mínimes seguiran en els valors de les jornades anteriors.

 

Pel que fa al vent, bufarà fluix de ponent (oest), i tendirà a canviar a mestral (nord-oest) amb ratxes moderades i fins i tot fortes en les zones del nord de la província de Castelló. En la resta de les zones de litoral el vent començara a bufar moderat de gregal (nord-est) a partir de la vesprada, el que suposarà l’entrada d’humitat procedent del Mediterrani.

 

Per a dilluns, les previsions d’Aemet contemplen una situació on passarem de cels amb pocs núvols a més nuvolats. Així mateix, s’espera la presència de pluges de caràcter dèbil en el terç sud de la Comunitat. Les temperatures baixaran, sobretot les màximes i en les zones d’interior. El vent continuarà bufant de gregal, de manera fluixa. En les zones litorals del sud bufarà més moderat.

 

Previsió a la ciutat de València

Tot el món mira al cel a l’espera del que puga ocórrer en les pròximes jornades, coincidint amb els dies grans de les falles, tant a València com a multitud de pobles i ciutats del nostre territori.

 

Pel que fa a la capital, el cap de setmana es presenta tranquil segons els pronòstics d’Aemet. Així, per a dissabte s’esperen temperatures màximes d’uns 22 ºC, i mínimes de 9 ºC, deixant una sensació de dia primaveral. Pel que fa al cel, poden aparéixer alguns núvols dispersos que no generaran cap tipus de problema.

 

Per a diumenge s’espera un dia més calorós, podent arribar als 27 ºC de màxima. Les mínimes es mouran per damunt dels 10ºC. El cel estarà clar.

 

Per a dilluns la situació podria complicar-se un poc, ja que el cel estarà nuvolat. Les temperatures baixaran uns quants graus, fins a situar-se, les màximes, per davall dels 18 ºC.

 

Dimarts, dia de Sant Josep, les previsions diuen que els núvols continuaran presents al cel amb algunes ullades de sol. Les temperatures màximes es mantindran entre els 16-18 ºC, i la probabilitat de precipitació se situa al voltant del 35%.

 

Caldrà seguir amb atenció l’evolució de les pròximes hores, que confirmarà o no aquests pronòstics.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.