7.3 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Cels clars i temperatures suaus per al cap de setmana a la Comunitat Valenciana

 

El cap de setmana es presenta tranquil i estable al nostre territori pel que fa a l’oratge. Cels clars i temperatures suaus seran la tònica dominant dels pròxims dies.

 

Segons els pronòstics de l’Agència Estatal de meteorologia (Aemet), la situació per a hui es mantindrà amb cels clars o poc nuvolats. Les temperatures es mantindran iguals o patiran algun lleu descens. Pel que fa al vent, serà variable i d’intensitat fluixa, podent girar a vent del sud (migjorn) de fluix a moderat.

 

Les temperatures màximes per a hui se situaran entre els 18 i 20 graus en punts com València, Orihuela, Dénia, Alacant o Requena o la Vall d’Uixó. En el cas d’altres punts de la província de Castelló, les màximes seran escassament més baixes, amb els 17 graus de Castelló de la Plana o Vinaròs.

 

Pel que fa a les mínimes, destaca l’1 °C de punts com Morella, o els 3 °C de Requena i 4 °C d’Ontinyent. La resta de mínimes seran més suaus.

 

Per a dissabte continua l’estabilitat a tot el territori, amb cels clars, pocs núvols, vent fluix i temperatures en lleuger ascens o sense canvis. En aquest cas, segons les previsions d’Aemet, sí que pot registrar-se alguna temperatura més alta, com els 24 °C de màxima d’Orihuela, o el 22 °C d’Elx i Ontinyent. Les mínimes més baixes tornaran a registrar-se a la zona de Morella (2 °C) i Requena (1 ºC).

 

Per a diumenge es manté la mateixa tendència estable, tot i que hi haurà més intervals de núvols. Les temperatures continuaran en lleuger ascens, i el vent, que bufarà de l’oest (ponent) anirà augmentant de fluix a moderat, sobretot en la zona nord de la província de Castelló.

 

L’estabilitat i la falta de ratxes de vent considerables deixen el nivell de preemergència per risc d’incendis forestals en la Comunitat per a hui i demà en color verd, és a dir, nivell baix o mitjà de risc.

Últimes notícies

La Policia Nacional desarticula un laboratori d’èxtasi en un pis de Castelló

Dos persones han sigut detingudes i una ha ingressat a la presó després de desmantellar un laboratori d'èxtasi en una vivenda de Castelló; la investigació es va iniciar per una anomenada al 091. Els agents van confiscar 101,83 g d'èxtasi, 394 g de cocaïna, armes i 4.262 euros en efectiu.

El Llevant congrega a tres mil aficionats en un entrenament obert sota la pluja

L'equip granota va obrir l'entrenament en el Ciutat i va reunir uns tres mil aficionats malgrat la pluja. Va haver-hi ovació a Luís Castro i celebració de l'aniversari de Kervin Arriaga.

La Comunitat registrarà demà una temperatura mitjana de 2,9 graus, la més baixa des de 1997

La Comunitat Valenciana registrarà este dimarts una mitjana de 2,98 graus, cinc per davall del normal. Es mantenen avisos per fred i neu a l'interior.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 com tercera en ofegaments, amb 65 morts

La Comunitat Valenciana ha registrat 65 morts per ofegament en 2025 i se situa com la tercera autonomia amb més víctimes. Espanya tanca amb 472 morts, el segon pitjor dada des de 2015.

València paga més de 46 milions en expropiacions pregades després d’11 anys de moratòria

Després de la fi de la moratòria autonòmica, València ha abonat més de 46 milions en expropiacions pregades entre 2024 i 2025. El consistori avisa de possibles pagaments addicionals per noves resolucions.

L’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana ha fregat el 80% en 2025

L'ocupació mitjana dels hotels associats a Hosbec ha fregat el 80% en 2025, 0,4 punts més que en 2024. L'avanç s'ha recolzat en més oferta i en la demanda internacional.

Avís groc per neu i fred a l’interior d’Alacant i sud de València seguix fins al dimarts

Aemet manté l'avís groc per nevades i mínimes de fins a -4 °C a l'interior d'Alacant i en el sud de l'interior de València fins a primeres hores del dimarts.

El castell de Xàtiva tanca per un despreniment en la carretera d’accés

L'Ajuntament ha anunciat el tancament del monument este dilluns després d'un despreniment en la via de pujada causat per pluges persistents. Equips municipals treballen per a restablir la seguretat i la reobertura dependrà d'una supervisió tècnica.