La ciclogènesi explosiva ‘Gabriel’ posa en alerta la Comunitat per forts vents

 

La borrasca Gabriel posa hui en alerta a quinze comunitats autònomes per ratxes de vent de fins a 120 quilòmetres per hora i per fort onatge de 5 i 8 metres, segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) en el seu web. Pel que fa a la Comunitat Valenciana, Gabriel s’espera que deixe sobretot vent.

 

En aquest sentit, Aemet té activada des d’ahir dilluns l’alerta groga per fortes ratxes de vent a diferents zones de la Comunitat Valenciana.

 

Per a hui dimarts l’alerta groga queda establida en l’interior nord i sud de València i l’interior d’Alacant. Les ratxes, de fins a 70 km/h (i 80 km/h en l’interior nord de València) podran sentir-se entre les 14.00 hores d’aquest dimarts i les 3.00 hores de la matinada del dimecres. El vent bufarà de ponent (oest) i mestral (nord-oest).

 

També bufarà el vent del nord-oest amb força durant la jornada de hui a la província de Castelló. L’alerta groga afecta tant a l’interior (amb vents de fins a 80 km/h) com al litoral (ratxes de fins a 70 km/h). L’avís ha quedat fixat des de les 23.00 hores d’aquest dimarts fins demà a les 9.00 hores del matí.

 

Així mateix, Castelló també tindrà alerta groga per vent per a demà dimecres, amb ratxes de 80 km/h a l’interior, i de 70 km/h en el litoral nord. El fenomen es mantindrà des de les 0.00 hores fins a les 10.00 del matí de dimecres, amb ratxes del nord-oest.

 

Per a dijous, l’interior sud de Castelló i l’interior nord i sud de València seguiran en alerta groga per vents de 80 km/h, des de les 6.00 del matí fins a les 18.00 hores de la vesprada.

 

El pas de “Gabriel” per la península Ibèrica

Cantàbria tenen alerta taronja (risc important) per ones de 5 i 7 metres i per ratxes màximes de 110 quilòmetres per hora en el litoral. Aemet adverteix que en caps i zones especialment exposades es podrien aconseguir els 120 km/h.

 

A Astúries i al País Basc hi ha avís taronja per ratxes màximes de 120 quilòmetres per hora en zones dels Pics d’Europa i de l’interior respectivament. En totes dues comunitats es preveu fort onatge amb ones de 4 i 7 metres.

 

Navarra ha activat l’avís taronja per ratxes màximes de vent de 90 quilòmetres en el vessant atlàntic, i l’alerta groga per vent i per neu en zones del Pirineu, mentre que a Galícia sol Lugo té activat l’avís taronja per ratxes màximes de 100 quilòmetres per hora en A Mariña.

 

L’arxipèlag balear té alerta taronja a l’illa de Menorca per fenòmens costaners adversos amb ones de 4 metres d’altura, i a Mallorca hi ha avís groc per onatge de tres metres.

 

A Andalusia, la província d’Almeria està amb avís taronja per vent de 90 quilòmetres per hora en Naixement, Camp de Tavernes, Vall del Almanzora i Els Vélez, mentre que a la província de Granada hi ha alerta també taronja per fenòmens costaners adversos.

 

Les províncies d’Osca (Aragó), Albacete (Castella-la Manxa), totes les de Castella i Lleó, excepte Àvila, Valladolid i Salamanca, Lleida i Tarragona (Catalunya), Alacant i València (Comunitat Valenciana), Melilla i les comunitats de Madrid, La Rioja i Múrcia tenen alerta groga per vent, ones, neu o risc d’allaus.

 

Aemet avisa que amb l’alerta taronja hi ha risc meteorològic important, fenòmens meteorològics no habituals i amb cert grau de perill per a les activitats usuals, i amb la groga no existeix risc meteorològic per a la població en general, encara que sí per a alguna activitat concreta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca sosté en Les Corts que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana i retrau al Govern central la falta d'obres i inversions en la Comunitat Valenciana.

Metrovalencia amplia el seu servici nocturn durant tres nits seguides este cap de setmana llarg

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn durant tres nits consecutives, del dijous 30 d'abril al dissabte 2 de maig, amb diferents freqüències de pas amb metro i tramvia per a facilitar la mobilitat en l'àrea metropolitana.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el ple en el pont de maig amb un 89% de reserves

Les reserves hoteleres en la Comunitat Valenciana aconseguixen de mitjana el 88,8% en el pont de maig, amb València i la seua àrea metropolitana quasi al complet i xifres molt elevades en la resta de la regió.

Prioritat nacional o exclusió del diferent?

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d’opinió d'esta setmana escriu contra les polítiques lingüístiques de l’extrema dreta i en defensa del valencià-català, la diversitat lingüística i els valors democràtics.

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.