Localitzen una femella jove de dofí atrapada en la bocana del riu Túria

 

dofi en Pinedo

Els tècnics de l’Oceanogràfic amb el dofi aparegut en Pinedo | Europa Press

 

Este dijous de matí, un grup de pescadors de la zona de Pinedo, pedania de València, han avisat al 112 després de vore una femella jove de dofí atrapada en la bocana del riu Túria. Després de rebre l’avís, el servici d’emergència ha avisat protocol·làriament a la xarxa especialitzada, composta per la Fundació Oceanogràfic, la Conselleria d’Agricultura i Transició Ecològica i la Universitat de València.

 

 

Segons ha informat la fundació, al lloc dels fets s’ha desplaçat un equip tècnic immediatament per a avaluar la situació i comprovar quina era la situació en la que es trobava esta femella de dofí.

 

Gràcies a la col·laboració de la Policia Local de Pinedo i la Creu Roja de València, l’equip de la Fundació ha pogut accedir a l’exemplar i fer-li una revisió mèdica veterinària. Allí mateix s’ha comprovat que l’animal tenia signes de malaltia crònica, per això s’ha establit un tractament d’emergència i s’ha obtingut una mostra de sang.

 

L’anàlisi que s’ha realitzat allí mateix ha donat un resultat positiu a una malaltia del dofí que comprometia la seua supervivència. Davant els greus signes de malaltia, els efectius han pres com a millor opció, per bioseguretat i benestar animal, l’eutanàsia humanitària, per evitar a l’animal una mort agònica en alta mar, ja que hui dia, no és possible la recuperació d’esta malaltia de dofins.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Així és la nova imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 creada per Paco Roca

L’il·lustrador valencià Paco Roca ha dissenyat la imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 amb una sèrie de dibuixos que reunixen patrimoni, festes i cultura del vi del municipi.

Quatre referents femenines reben els Premis EVAP 2026 a València

Krista Walochik, Laura García, María Ángeles Marced i Vicky Sevilla han sigut distingides amb els Premis EVAP 2026 en Diversitat, Integritat, Professionalitat i Jove Talent, que es lliuraran el 22 d’octubre al Roig Arena de València.

Arresten un jove per enganyar majors en caixers automàtics a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 20 anys acusat d’almenys 13 delictes contra el patrimoni mitjançant el mètode del caixer espatlat en diverses localitats de les províncies de València i Alacant.

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.

Paiporta es mobilitza diumenge contra l’aforament de Carlos Mazón arran de la DANA

Paiporta, un dels municipis més castigats per la DANA, acollirà diumenge una manifestació convocada per més de 200 entitats per exigir la fi de l'aforament de Carlos Mazón i denunciar el retard en la reconstrucció.