9.1 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Un front fred portarà pluja i les primeres nevades a la Comunitat Valenciana

Després d’uns dies de temperatures suaus i inclús primaverals, torna el fred al territori valencià, esta vegada acompanyat de pluges i neu. L’arribada d’un front fred a la Península a partir de dijous deixarà un descens generalitzat de les temperatures i pluges a quasi tota la Comunitat. A més deixarà nevades en cotes baixes pròximes als 1.000 -1.200 metres en les zones de muntanya. Els ruixats seran intensos i recorreran la Península d’oest a est, si bé remetran al final del dia. Este front propiciarà un important canvi de les condicions meteorològiques i donarà fi a aquestos dies de temps més estable i suau, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia.

S’esperen en València pluges que probablement comencen durant la matinada i es perllongaran tot el dijous, amb més probabilitat durant el matí i fins a migdia. A la vesprada el que s’espera en canvi és ratxes de vent. Al nord per altra banda, alta probabilitat també que les pluges descarreguen durant la matinada i fins a migdia del dijous, i minvaran les probabilitats de pluja a mesura que avance la vesprada. Divendres s’esperen pluges suaus sols durant la matinada. Al sud, en la província d’Alacant la situació molt semblant, amb pluges durant la jornada de dijous i fins al migdia, i de cara a la vesprada, més suaus.

El vent serà també protagonista en part a tot el país, però a la Comunitat es farà notar especialment en el litoral nord i el sud d’Alacant. L’Aemet ha informat que la previsió per a dijous serà d’alerta groga a partir de les 18 hores de dijous per possibles fenòmens costaners. La inestabilitat del temps formarà una borrasca menuda però profunda al voltant de les illes Balears. Des de l’Aemet assenyalen que aquesta situació acabarà divendres a la vesprada, quan la borrasca s’allunye cap al Mediterrani central. En eixe moment s’espera tornar a una situació d’estabilitat però probablement amb unes temperatures generalitzades més baixes.

 

Per a hui en canvi, temperatures més suaus, i sense rastre de la pluja encara. A Castelló, tenim cel poc nuvolós o ras augmentant a intervals de núvols alts a la vesprada. Les temperatures mínimes aniran en ascens i les màximes sense canvis. S’espera per a hui 18ºC de màxima a la Vall d’Uixó i 7ºC de mínima; 18ºC de màxima a Vinaròs i 8ºC de mínima, o 17ºC a Castelló de la Plana i 7ºC de mínima. A València cels sense núvols, que podran anar augmentant a la vesprada. Temperatures en ascens i màximes sense canvis, encara que es mantenen unes mínimes baixes. Hi haurà 14ºC de màxima i 1ºC de mínima a Requena; 19ºC de màxima i 7ºC de mínima a Ontinyent, 20ºC de màxima a Gandia i 10ºC de mínima i 20ºC de màxima a València i 7ºC de mínima. A Alacant situació molt similar amb cels rasos al matí i núvols a la vesprada. Les mínimes en ascens i el vent de component oest fluix a l’interior. S’esperen per a hui 20ºC de màxima i 9ºC de mínima a Alacant; 20ºC de màxima i 9ºC de mínima a Dénia i 18ºC de màxima i 7ºC de mínima a Alcoi.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.