15.8 C
València
Dissabte, 1 novembre, 2025

Un front fred portarà pluja i les primeres nevades a la Comunitat Valenciana

Després d’uns dies de temperatures suaus i inclús primaverals, torna el fred al territori valencià, esta vegada acompanyat de pluges i neu. L’arribada d’un front fred a la Península a partir de dijous deixarà un descens generalitzat de les temperatures i pluges a quasi tota la Comunitat. A més deixarà nevades en cotes baixes pròximes als 1.000 -1.200 metres en les zones de muntanya. Els ruixats seran intensos i recorreran la Península d’oest a est, si bé remetran al final del dia. Este front propiciarà un important canvi de les condicions meteorològiques i donarà fi a aquestos dies de temps més estable i suau, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia.

S’esperen en València pluges que probablement comencen durant la matinada i es perllongaran tot el dijous, amb més probabilitat durant el matí i fins a migdia. A la vesprada el que s’espera en canvi és ratxes de vent. Al nord per altra banda, alta probabilitat també que les pluges descarreguen durant la matinada i fins a migdia del dijous, i minvaran les probabilitats de pluja a mesura que avance la vesprada. Divendres s’esperen pluges suaus sols durant la matinada. Al sud, en la província d’Alacant la situació molt semblant, amb pluges durant la jornada de dijous i fins al migdia, i de cara a la vesprada, més suaus.

El vent serà també protagonista en part a tot el país, però a la Comunitat es farà notar especialment en el litoral nord i el sud d’Alacant. L’Aemet ha informat que la previsió per a dijous serà d’alerta groga a partir de les 18 hores de dijous per possibles fenòmens costaners. La inestabilitat del temps formarà una borrasca menuda però profunda al voltant de les illes Balears. Des de l’Aemet assenyalen que aquesta situació acabarà divendres a la vesprada, quan la borrasca s’allunye cap al Mediterrani central. En eixe moment s’espera tornar a una situació d’estabilitat però probablement amb unes temperatures generalitzades més baixes.

 

Per a hui en canvi, temperatures més suaus, i sense rastre de la pluja encara. A Castelló, tenim cel poc nuvolós o ras augmentant a intervals de núvols alts a la vesprada. Les temperatures mínimes aniran en ascens i les màximes sense canvis. S’espera per a hui 18ºC de màxima a la Vall d’Uixó i 7ºC de mínima; 18ºC de màxima a Vinaròs i 8ºC de mínima, o 17ºC a Castelló de la Plana i 7ºC de mínima. A València cels sense núvols, que podran anar augmentant a la vesprada. Temperatures en ascens i màximes sense canvis, encara que es mantenen unes mínimes baixes. Hi haurà 14ºC de màxima i 1ºC de mínima a Requena; 19ºC de màxima i 7ºC de mínima a Ontinyent, 20ºC de màxima a Gandia i 10ºC de mínima i 20ºC de màxima a València i 7ºC de mínima. A Alacant situació molt similar amb cels rasos al matí i núvols a la vesprada. Les mínimes en ascens i el vent de component oest fluix a l’interior. S’esperen per a hui 20ºC de màxima i 9ºC de mínima a Alacant; 20ºC de màxima i 9ºC de mínima a Dénia i 18ºC de màxima i 7ºC de mínima a Alcoi.

Últimes notícies

Ecologistes demanen escoltar la ciència i al poble per a no repetir negligències del 29-O

Activistes han penjat una pancarta des del Pont de la Solidaritat amb el lema 'Escolteu el poble, escolteu la ciència'. Han denunciat inacció i negacionismo en l'aniversari de la DANA que va deixar 229 víctimes a València.

Dons de Ciència homenatja a Rosa Menéndez amb un mural a Moncofa

El projecte Dons de Ciència de la UPV va inaugurar en el CEIP Avel·lí Corma de Moncofa un mural dedicat a Rosa Menéndez, primera dona que va presidir el CSIC. L'acció busca visibilitzar a les científiques i incentivar vocacions des de l'escola mitjançant art i treball a l'aula.

Catalá coneix en la Hispanic Society les obres de Sorolla que s’exhibiran a València

María José Catalá ha visitat a Nova York la Hispanic Society per a conéixer les peces de Sorolla que s'exhibiran a València. El projecte preveu més de 200 obres i la primera seu internacional de la institució.

Chloe Chambers lidera el test femení de Fórmula E; Nerea Martí i Marta García brillen a Cheste

El Circuit Ricardo Tormo ha acollit el test femení de Fórmula E amb Chloe Chambers al capdavant amb 1.22:767 i Abbi Pulling a 64 mil·lèsimes. Les valencianes Nerea Martí (Andretti) i Marta García (Lola Yamaha) han destacat davant el seu públic.

El València tractarà de repetir la machada al Bernabéu i tancar la seua crisi davant el líder

El València visita al Reial Madrid amb la missió de repetir el seu triomf del curs passat i frenar una ratxa de cinc jornades sense guanyar. El líder arriba amb avantatge en Lliga i amb el focus en la gestió de Vinícius.

Nous vídeos mostren que Pradas va ser alertada de possibles barrancadas durant la DANA

Tres nous vídeos del centre d'Emergències revelen que Salomé Pradas va ser informada d'avingudes en barrancs com el del Pedrís, amb risc per a Quart i Aldaia. Les imatges, prèvies al Cecopi, s'incorporen a la causa per a aclarir decisions i desplegaments.

El president de l’Audiència de València defén que la crítica a la jutgessa de la dana és lícita, no la pressió

El president de l'Audiència de València ha defés que les crítiques a la jutgessa que instruïx la causa de la dana són legítimes, però ha rebutjat la pressió per a influir en la seua actuació. Ha explicat que els 23 recursos d'apel·lació s'han resolt pel ple de la Secció Segona per a garantir qualitat i coherència.

La Generalitat sosté que els nous vídeos proven que Pradas va estar sempre atenta

La Generalitat defén que tres nous vídeos recolzen que Salomé Pradas va seguir de prop la DANA. Detalla una seqüència d'avisos sobre el barranc de Poio.