Un front fred portarà pluja i les primeres nevades a la Comunitat Valenciana

Ejemplo de shortcode con estilo
Després d’uns dies de temperatures suaus i inclús primaverals, torna el fred al territori valencià, esta vegada acompanyat de pluges i neu. L’arribada d’un front fred a la Península a partir de dijous deixarà un descens generalitzat de les temperatures i pluges a quasi tota la Comunitat. A més deixarà nevades en cotes baixes pròximes […]

Després d’uns dies de temperatures suaus i inclús primaverals, torna el fred al territori valencià, esta vegada acompanyat de pluges i neu. L’arribada d’un front fred a la Península a partir de dijous deixarà un descens generalitzat de les temperatures i pluges a quasi tota la Comunitat. A més deixarà nevades en cotes baixes pròximes als 1.000 -1.200 metres en les zones de muntanya. Els ruixats seran intensos i recorreran la Península d’oest a est, si bé remetran al final del dia. Este front propiciarà un important canvi de les condicions meteorològiques i donarà fi a aquestos dies de temps més estable i suau, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia.

S’esperen en València pluges que probablement comencen durant la matinada i es perllongaran tot el dijous, amb més probabilitat durant el matí i fins a migdia. A la vesprada el que s’espera en canvi és ratxes de vent. Al nord per altra banda, alta probabilitat també que les pluges descarreguen durant la matinada i fins a migdia del dijous, i minvaran les probabilitats de pluja a mesura que avance la vesprada. Divendres s’esperen pluges suaus sols durant la matinada. Al sud, en la província d’Alacant la situació molt semblant, amb pluges durant la jornada de dijous i fins al migdia, i de cara a la vesprada, més suaus.

El vent serà també protagonista en part a tot el país, però a la Comunitat es farà notar especialment en el litoral nord i el sud d’Alacant. L’Aemet ha informat que la previsió per a dijous serà d’alerta groga a partir de les 18 hores de dijous per possibles fenòmens costaners. La inestabilitat del temps formarà una borrasca menuda però profunda al voltant de les illes Balears. Des de l’Aemet assenyalen que aquesta situació acabarà divendres a la vesprada, quan la borrasca s’allunye cap al Mediterrani central. En eixe moment s’espera tornar a una situació d’estabilitat però probablement amb unes temperatures generalitzades més baixes.

 

Per a hui en canvi, temperatures més suaus, i sense rastre de la pluja encara. A Castelló, tenim cel poc nuvolós o ras augmentant a intervals de núvols alts a la vesprada. Les temperatures mínimes aniran en ascens i les màximes sense canvis. S’espera per a hui 18ºC de màxima a la Vall d’Uixó i 7ºC de mínima; 18ºC de màxima a Vinaròs i 8ºC de mínima, o 17ºC a Castelló de la Plana i 7ºC de mínima. A València cels sense núvols, que podran anar augmentant a la vesprada. Temperatures en ascens i màximes sense canvis, encara que es mantenen unes mínimes baixes. Hi haurà 14ºC de màxima i 1ºC de mínima a Requena; 19ºC de màxima i 7ºC de mínima a Ontinyent, 20ºC de màxima a Gandia i 10ºC de mínima i 20ºC de màxima a València i 7ºC de mínima. A Alacant situació molt similar amb cels rasos al matí i núvols a la vesprada. Les mínimes en ascens i el vent de component oest fluix a l’interior. S’esperen per a hui 20ºC de màxima i 9ºC de mínima a Alacant; 20ºC de màxima i 9ºC de mínima a Dénia i 18ºC de màxima i 7ºC de mínima a Alcoi.

Últimes notícies

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.