La borrasca ‘Helena’ repartirà pluja i vent aquest cap de setmana a la Comunitat Valenciana

 

Segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), els dies que resten de setmana i els primers de la vinent estaran marcats pel protagonisme de la borrasca «Helena», la responsable de les fortes ràfegues de vent al voltant dels 80 quilòmetres per hora, la pluja i els fenòmens costaners. Des de les 11h, s’ha activat una preemergència que finalitzava a les 18 al litoral valencià però es manté vigent fins les 20h cap a l’interior de la demarcació de València. Una alerta groga que retornarà a partir de demà divendres 1 de febrer a les 10h, i s’allargarà fins la matinada de diumenge a causa de l’arribada de l’esmentada borrasca. Al nord de Castelló, les ratxes de vent han rondat els 72 quilòmetres per hora en municipis com Vilafranca o Morella i 54 en Segorb.

 

D’altra banda, la preemergència per temporal marítim anirà acompanyada de fortes ràfegues de vent de l’oest, començarà demà divendres al voltant de les 21h i també arribarà a la seua fi en la matinada del diumenge.

 

Pel que fa a la previsió per a demà divendres dia 1, es preveuen cels amb intervals nuvolosos dèbils que podrien deixar precipitacions també febles fins el migdia en zones de l’interior. El termòmetre baixarà malgrat el vent de ponent, amb una pujada de les màximes i lleugera baixada de les mínimes. En el cas de la ciutat de València, existeix un 45% de probabilitat que hi haja precipitacions fins el migdia, mentre que en ciutats més cap a l’interior, com Xàtiva, la probabilitat de precipitacions s’eleva fins el 75% front al 55% de Gandia i altres municipis costaners. Al nord del territori es donarà la mateixa situació, amb més probabilitat de pluja en les zones d’interior.

 

El vent no ens abandonarà durant el cap de setmana, i farà baixar el termòmetre a temperatures més hivernals bufant amb força amb canvis de component nord i noroest. A la meitat est peninsular patirem les ràfegues de vent més fortes del dissabte, amb nevades a cotes baixes a les zones més muntanyoses del sud del territori. En canvi, diumenge les nevades es traslladaran cap al nord de la Península, i afectaran el Cantàbric oriental, els Pirineus occidentals i l’Alt Ebre.  

 

L’ORATGE A ESPANYA

 

Després de les temperatures d’aquest dijous, més pròpies d’un dia de tardor i pluges molt concentrades en punts del nord de la Península i algunes zones del sud, de cara a demà divendres es generalitzaran acompanyades de nevades i vent molt intens. Així doncs, la cota de neu baixarà junt amb les temperatures i els vents humits que apavaigaran el desgel de les zones muntanyoses. Zones marítimes del Mediterrani, la zona de Galícia i el Cantàbric viuran episodis de temporal marítim i pluja. 

 

Aquestes pluges seran bastant generalitzades a tota la Península, localment fortes i persistents amb determinades tempestes locals en zones d’Andalusia i l’àrea de l’Estret fins primeres hores de la vesprada de demà. Unes precipitacions que remetran al llarg del dia, amb major persistència en les zones muntanyoses. El descens més significatiu de la cota de neu es produirà al nord i noroest, una vegada passat el primer front de precipitacions que repartirà fred polar. Conseqüentment, es podran produir acumulacions importants de neu demà divendres al nord i centre peninsular, al voltant dels 20/30cm. 

 

 

 

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.