13.7 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

La borrasca ‘Helena’ repartirà pluja i vent aquest cap de setmana a la Comunitat Valenciana

 

Segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), els dies que resten de setmana i els primers de la vinent estaran marcats pel protagonisme de la borrasca “Helena”, la responsable de les fortes ràfegues de vent al voltant dels 80 quilòmetres per hora, la pluja i els fenòmens costaners. Des de les 11h, s’ha activat una preemergència que finalitzava a les 18 al litoral valencià però es manté vigent fins les 20h cap a l’interior de la demarcació de València. Una alerta groga que retornarà a partir de demà divendres 1 de febrer a les 10h, i s’allargarà fins la matinada de diumenge a causa de l’arribada de l’esmentada borrasca. Al nord de Castelló, les ratxes de vent han rondat els 72 quilòmetres per hora en municipis com Vilafranca o Morella i 54 en Segorb.

 

D’altra banda, la preemergència per temporal marítim anirà acompanyada de fortes ràfegues de vent de l’oest, començarà demà divendres al voltant de les 21h i també arribarà a la seua fi en la matinada del diumenge.

 

Pel que fa a la previsió per a demà divendres dia 1, es preveuen cels amb intervals nuvolosos dèbils que podrien deixar precipitacions també febles fins el migdia en zones de l’interior. El termòmetre baixarà malgrat el vent de ponent, amb una pujada de les màximes i lleugera baixada de les mínimes. En el cas de la ciutat de València, existeix un 45% de probabilitat que hi haja precipitacions fins el migdia, mentre que en ciutats més cap a l’interior, com Xàtiva, la probabilitat de precipitacions s’eleva fins el 75% front al 55% de Gandia i altres municipis costaners. Al nord del territori es donarà la mateixa situació, amb més probabilitat de pluja en les zones d’interior.

 

El vent no ens abandonarà durant el cap de setmana, i farà baixar el termòmetre a temperatures més hivernals bufant amb força amb canvis de component nord i noroest. A la meitat est peninsular patirem les ràfegues de vent més fortes del dissabte, amb nevades a cotes baixes a les zones més muntanyoses del sud del territori. En canvi, diumenge les nevades es traslladaran cap al nord de la Península, i afectaran el Cantàbric oriental, els Pirineus occidentals i l’Alt Ebre.  

 

L’ORATGE A ESPANYA

 

Després de les temperatures d’aquest dijous, més pròpies d’un dia de tardor i pluges molt concentrades en punts del nord de la Península i algunes zones del sud, de cara a demà divendres es generalitzaran acompanyades de nevades i vent molt intens. Així doncs, la cota de neu baixarà junt amb les temperatures i els vents humits que apavaigaran el desgel de les zones muntanyoses. Zones marítimes del Mediterrani, la zona de Galícia i el Cantàbric viuran episodis de temporal marítim i pluja. 

 

Aquestes pluges seran bastant generalitzades a tota la Península, localment fortes i persistents amb determinades tempestes locals en zones d’Andalusia i l’àrea de l’Estret fins primeres hores de la vesprada de demà. Unes precipitacions que remetran al llarg del dia, amb major persistència en les zones muntanyoses. El descens més significatiu de la cota de neu es produirà al nord i noroest, una vegada passat el primer front de precipitacions que repartirà fred polar. Conseqüentment, es podran produir acumulacions importants de neu demà divendres al nord i centre peninsular, al voltant dels 20/30cm. 

 

 

 

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.