23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

La borrasca ‘Helena’ repartirà pluja i vent aquest cap de setmana a la Comunitat Valenciana

 

Segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), els dies que resten de setmana i els primers de la vinent estaran marcats pel protagonisme de la borrasca “Helena”, la responsable de les fortes ràfegues de vent al voltant dels 80 quilòmetres per hora, la pluja i els fenòmens costaners. Des de les 11h, s’ha activat una preemergència que finalitzava a les 18 al litoral valencià però es manté vigent fins les 20h cap a l’interior de la demarcació de València. Una alerta groga que retornarà a partir de demà divendres 1 de febrer a les 10h, i s’allargarà fins la matinada de diumenge a causa de l’arribada de l’esmentada borrasca. Al nord de Castelló, les ratxes de vent han rondat els 72 quilòmetres per hora en municipis com Vilafranca o Morella i 54 en Segorb.

 

D’altra banda, la preemergència per temporal marítim anirà acompanyada de fortes ràfegues de vent de l’oest, començarà demà divendres al voltant de les 21h i també arribarà a la seua fi en la matinada del diumenge.

 

Pel que fa a la previsió per a demà divendres dia 1, es preveuen cels amb intervals nuvolosos dèbils que podrien deixar precipitacions també febles fins el migdia en zones de l’interior. El termòmetre baixarà malgrat el vent de ponent, amb una pujada de les màximes i lleugera baixada de les mínimes. En el cas de la ciutat de València, existeix un 45% de probabilitat que hi haja precipitacions fins el migdia, mentre que en ciutats més cap a l’interior, com Xàtiva, la probabilitat de precipitacions s’eleva fins el 75% front al 55% de Gandia i altres municipis costaners. Al nord del territori es donarà la mateixa situació, amb més probabilitat de pluja en les zones d’interior.

 

El vent no ens abandonarà durant el cap de setmana, i farà baixar el termòmetre a temperatures més hivernals bufant amb força amb canvis de component nord i noroest. A la meitat est peninsular patirem les ràfegues de vent més fortes del dissabte, amb nevades a cotes baixes a les zones més muntanyoses del sud del territori. En canvi, diumenge les nevades es traslladaran cap al nord de la Península, i afectaran el Cantàbric oriental, els Pirineus occidentals i l’Alt Ebre.  

 

L’ORATGE A ESPANYA

 

Després de les temperatures d’aquest dijous, més pròpies d’un dia de tardor i pluges molt concentrades en punts del nord de la Península i algunes zones del sud, de cara a demà divendres es generalitzaran acompanyades de nevades i vent molt intens. Així doncs, la cota de neu baixarà junt amb les temperatures i els vents humits que apavaigaran el desgel de les zones muntanyoses. Zones marítimes del Mediterrani, la zona de Galícia i el Cantàbric viuran episodis de temporal marítim i pluja. 

 

Aquestes pluges seran bastant generalitzades a tota la Península, localment fortes i persistents amb determinades tempestes locals en zones d’Andalusia i l’àrea de l’Estret fins primeres hores de la vesprada de demà. Unes precipitacions que remetran al llarg del dia, amb major persistència en les zones muntanyoses. El descens més significatiu de la cota de neu es produirà al nord i noroest, una vegada passat el primer front de precipitacions que repartirà fred polar. Conseqüentment, es podran produir acumulacions importants de neu demà divendres al nord i centre peninsular, al voltant dels 20/30cm. 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá veu tardana la Comissió Mixta de la dana i Bernabé confia en una coordinació efectiva

Catalá ha criticat que l'òrgan s'active 16 mesos després de la dana, mentres Bernabé ha defés la seua utilitat per a reforçar la coordinació entre administracions.

Miquel Alberola retrata a Raimon en ‘Aquest jo que soc jo’

El llibre 'Aquest jo que soc jo' es presenta com la biografia més completa de Raimon, amb una mirada omnicomprensiva a la seua trajectòria, el seu llenguatge artístic i el seu impacte cívic. L'obra repassa del primer a l'últim recital i explica com el context polític va marcar el seu camí.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

Més de 6.000 agents i un operatiu coordinat entre Policia Nacional, Guàrdia Civil i Policia Local asseguraran les Falles 2026. Hi haurà mesurades per a evitar aglomeracions i reforçar el control de pirotècnia, trànsit i patrimoni.

Les comunitats rebutgen per tercera vegada declarar l’anguila en perill d’extinció

Les comunitats autònomes han rebutjat per tercera vegada la proposta del Miteco per a catalogar l'anguila com a espècie en perill d'extinció i han acordat crear un grup de treball. El ministeri defén que l'espècie patix un declivi acusat i part de les regions supedita la seua postura a informació addicional.

La defensa de Pradas urgix al CGPJ a resoldre la seua queixa per la instrucció de la dana

La defensa de la exconsellera demana al CGPJ que accelere i resolga les queixes contra la jutgessa de Catarroja per falta d'imparcialitat en la causa de la dana. Al·lega una 'tesi de culpabilitat prematura', retards i resolucions desproporcionades.

La jutgessa de la dana demana al xofer de Mazón la factura del telèfon del 29-O

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29-O ha requerit al conductor de Mazón la factura del mòbil per a acreditar una trucada i amplia testimonis.

La Comunitat Valenciana registra un 7% de trams de carreteres de risc alt

La Comunitat Valenciana concentra un 7% de trams amb risc alt o molt alt, per davall de la mitjana estatal del 11,8% i només per darrere de Madrid. L'informe EuroRAP constata un augment dels trams perillosos i major risc en carreteres convencionals.

Bernabé acusa a Feijóo d’adoptar l’ideari ultra i alerta sobre la igualtat

Bernabé ha acusat a Feijóo d'adoptar l'ideari de la ultradreta després de les paraules de María Guardiola sobre un feminisme de Vox i ha advertit de riscos per a les lleis d'igualtat.