La borrasca ‘Helena’ repartirà pluja i vent aquest cap de setmana a la Comunitat Valenciana

 

Segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), els dies que resten de setmana i els primers de la vinent estaran marcats pel protagonisme de la borrasca «Helena», la responsable de les fortes ràfegues de vent al voltant dels 80 quilòmetres per hora, la pluja i els fenòmens costaners. Des de les 11h, s’ha activat una preemergència que finalitzava a les 18 al litoral valencià però es manté vigent fins les 20h cap a l’interior de la demarcació de València. Una alerta groga que retornarà a partir de demà divendres 1 de febrer a les 10h, i s’allargarà fins la matinada de diumenge a causa de l’arribada de l’esmentada borrasca. Al nord de Castelló, les ratxes de vent han rondat els 72 quilòmetres per hora en municipis com Vilafranca o Morella i 54 en Segorb.

 

D’altra banda, la preemergència per temporal marítim anirà acompanyada de fortes ràfegues de vent de l’oest, començarà demà divendres al voltant de les 21h i també arribarà a la seua fi en la matinada del diumenge.

 

Pel que fa a la previsió per a demà divendres dia 1, es preveuen cels amb intervals nuvolosos dèbils que podrien deixar precipitacions també febles fins el migdia en zones de l’interior. El termòmetre baixarà malgrat el vent de ponent, amb una pujada de les màximes i lleugera baixada de les mínimes. En el cas de la ciutat de València, existeix un 45% de probabilitat que hi haja precipitacions fins el migdia, mentre que en ciutats més cap a l’interior, com Xàtiva, la probabilitat de precipitacions s’eleva fins el 75% front al 55% de Gandia i altres municipis costaners. Al nord del territori es donarà la mateixa situació, amb més probabilitat de pluja en les zones d’interior.

 

El vent no ens abandonarà durant el cap de setmana, i farà baixar el termòmetre a temperatures més hivernals bufant amb força amb canvis de component nord i noroest. A la meitat est peninsular patirem les ràfegues de vent més fortes del dissabte, amb nevades a cotes baixes a les zones més muntanyoses del sud del territori. En canvi, diumenge les nevades es traslladaran cap al nord de la Península, i afectaran el Cantàbric oriental, els Pirineus occidentals i l’Alt Ebre.  

 

L’ORATGE A ESPANYA

 

Després de les temperatures d’aquest dijous, més pròpies d’un dia de tardor i pluges molt concentrades en punts del nord de la Península i algunes zones del sud, de cara a demà divendres es generalitzaran acompanyades de nevades i vent molt intens. Així doncs, la cota de neu baixarà junt amb les temperatures i els vents humits que apavaigaran el desgel de les zones muntanyoses. Zones marítimes del Mediterrani, la zona de Galícia i el Cantàbric viuran episodis de temporal marítim i pluja. 

 

Aquestes pluges seran bastant generalitzades a tota la Península, localment fortes i persistents amb determinades tempestes locals en zones d’Andalusia i l’àrea de l’Estret fins primeres hores de la vesprada de demà. Unes precipitacions que remetran al llarg del dia, amb major persistència en les zones muntanyoses. El descens més significatiu de la cota de neu es produirà al nord i noroest, una vegada passat el primer front de precipitacions que repartirà fred polar. Conseqüentment, es podran produir acumulacions importants de neu demà divendres al nord i centre peninsular, al voltant dels 20/30cm. 

 

 

 

Últimes notícies

Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.

La Generalitat vol mantindre els contractes d’emergència mentre duren les seqüeles de les catàstrofes

El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, reclama contractes d’emergència més àgils i flexibilitat per a ajuntaments i afectats per la dana, així com una nova alerta negra per a catàstrofes.

Cinc detinguts a l’Alacantí per explotar repartidors en una empresa de paqueteria

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que explotava repartidors estrangers en situació irregular a Elda, Petrer, Monòver i Sax, amb jornades abusives i sous precaris.

Més de 9.000 docents ja coneixen la seua comissió de servici per al curs 2026-27

Educació ha avançat un mes la resolució provisional de les comissions de servici per al curs 2026-2027, amb 9.042 destinacions assignades, la majoria a la província de València.

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i més rutes internacionals

L’aeroport de Castelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 148.009 passatgers, un 9 % més que l’any anterior, i amb la xifra més alta de rutes regulars des que funciona la infraestructura.

Xavi Albert agafa el timó del Valencia Basket masculí per a dos temporades

El Valencia Basket ha confirmat Xavi Albert com a entrenador principal de la primera plantilla masculina per a les dos pròximes temporades, després de l’eixida de Pedro Martínez al Real Madrid.

Cinc detinguts en desmantellar quatre punts de venda de droga a Sueca i Riola

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones i ha desarticulat quatre punts de venda de cocaïna i marihuana a Sueca i Riola, on la droga es venia fins i tot a menors.

Arresten a Novelda un fugitíu alemany reclamat amb dos ordres europees de detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys sobre el qual pesaven dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l’ordre públic. El tribunal ha ordenat la seua llibertat amb mesures cautelars i ha intervingut la furgoneta en què circulava, també reclamada per Alemanya.