La borrasca ‘Helena’ repartirà pluja i vent aquest cap de setmana a la Comunitat Valenciana

 

Segons informa l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), els dies que resten de setmana i els primers de la vinent estaran marcats pel protagonisme de la borrasca “Helena”, la responsable de les fortes ràfegues de vent al voltant dels 80 quilòmetres per hora, la pluja i els fenòmens costaners. Des de les 11h, s’ha activat una preemergència que finalitzava a les 18 al litoral valencià però es manté vigent fins les 20h cap a l’interior de la demarcació de València. Una alerta groga que retornarà a partir de demà divendres 1 de febrer a les 10h, i s’allargarà fins la matinada de diumenge a causa de l’arribada de l’esmentada borrasca. Al nord de Castelló, les ratxes de vent han rondat els 72 quilòmetres per hora en municipis com Vilafranca o Morella i 54 en Segorb.

 

D’altra banda, la preemergència per temporal marítim anirà acompanyada de fortes ràfegues de vent de l’oest, començarà demà divendres al voltant de les 21h i també arribarà a la seua fi en la matinada del diumenge.

 

Pel que fa a la previsió per a demà divendres dia 1, es preveuen cels amb intervals nuvolosos dèbils que podrien deixar precipitacions també febles fins el migdia en zones de l’interior. El termòmetre baixarà malgrat el vent de ponent, amb una pujada de les màximes i lleugera baixada de les mínimes. En el cas de la ciutat de València, existeix un 45% de probabilitat que hi haja precipitacions fins el migdia, mentre que en ciutats més cap a l’interior, com Xàtiva, la probabilitat de precipitacions s’eleva fins el 75% front al 55% de Gandia i altres municipis costaners. Al nord del territori es donarà la mateixa situació, amb més probabilitat de pluja en les zones d’interior.

 

El vent no ens abandonarà durant el cap de setmana, i farà baixar el termòmetre a temperatures més hivernals bufant amb força amb canvis de component nord i noroest. A la meitat est peninsular patirem les ràfegues de vent més fortes del dissabte, amb nevades a cotes baixes a les zones més muntanyoses del sud del territori. En canvi, diumenge les nevades es traslladaran cap al nord de la Península, i afectaran el Cantàbric oriental, els Pirineus occidentals i l’Alt Ebre.  

 

L’ORATGE A ESPANYA

 

Després de les temperatures d’aquest dijous, més pròpies d’un dia de tardor i pluges molt concentrades en punts del nord de la Península i algunes zones del sud, de cara a demà divendres es generalitzaran acompanyades de nevades i vent molt intens. Així doncs, la cota de neu baixarà junt amb les temperatures i els vents humits que apavaigaran el desgel de les zones muntanyoses. Zones marítimes del Mediterrani, la zona de Galícia i el Cantàbric viuran episodis de temporal marítim i pluja. 

 

Aquestes pluges seran bastant generalitzades a tota la Península, localment fortes i persistents amb determinades tempestes locals en zones d’Andalusia i l’àrea de l’Estret fins primeres hores de la vesprada de demà. Unes precipitacions que remetran al llarg del dia, amb major persistència en les zones muntanyoses. El descens més significatiu de la cota de neu es produirà al nord i noroest, una vegada passat el primer front de precipitacions que repartirà fred polar. Conseqüentment, es podran produir acumulacions importants de neu demà divendres al nord i centre peninsular, al voltant dels 20/30cm. 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.