L’huracà Dorian passa a categoria 4 i encarrila el seu camí cap als Estats Units

El huracán Dorian a vista de satélite

L’huracà Dorian a vista de satèl·lit | NASA

 

El monstruós huracà ha passat este divendres de categoria 3 a categoria 4 (sobre un màxim de 5) i seguix el seu rumb cap als Estats Units. Tot pareixia indicar que, inicialment, l’estat de Florida seria el més perjudicat, però les últimes actualitzacions han fet un gir inesperat i ‘perdonarà’ en gran manera este estat i tocarà de ple també els estats veïns, Geòrgia i Carolina del Nord i del Sud.

 

Segons el Centre Nacional d’Huracans dels Estats Units (NHC en anglés), el recorregut de l’huracà ha canviat i ja no impactarà directament de ple en Florida, sinó que recorrerà tota la costa sud-est dels EUA. Dorian, ha aprofitat les aigües càlides de l’Atlàntic per a seguir el seu procés d’enfortiment, arribant ja a vents que ronden els 240 km/h aproximadament.

 

 

Primer test, les Bahames

Està previst que este diumenge passe per les Bahames, a una velocitat de desplaçament prou lenta, afavorint que els efectes devastadors del cicló siguen majors. A més, Dorian podria moure’s sobre una capa profunda d’aigües molt càlides, que és el seu ‘major combustible’, cosa que podria afavorir un enfortiment addicional, posant-se a pràcticament al límit de la categoria 5.

 

 

«S’espera un període prolongat de marea ciclònica potencialment mortal i vents huracanats devastadors en gran part del nord-oest de les Bahames, particularment, en les illes Abaco i la Gran Bahama» apunten des de l’NHC. Un cop passe l’arxipèlag, canviarà de rumb cap al nord abans de tocar terra en Florida, impactant posteriorment en les costes de Carolina amb un lleu desgast.

 

 

El NHC advertix que les marees ciclòniques podrien fer pujar el nivell del mar fins als 5 metres en el nord-oest de les Bahames. A més, les intenses pluges poden provocar greus inundacions, cosa que es complicaria encara més, amb la previsió de l’augment del nivell del mar. Segons els servicis meteorològics de la regió, els habitants haurien d’estar preparats per a danys catastròfics.

 

«Pareixia que havia de ser només una tempesta tropical, però ha acabat sent un huracà devastador», comenta Lucy Worvoys, habitant de la capital de les Bahames. «La gent té molta por a la pujada del mar perquè les illes són molt planes» afegia. El retorn a l’escola després de les vacacions estava previst per a este dilluns, però les autoritats l’han posposat fins al dimecres pel pas del fort huracà.

 

 

Els preparatius per a l’arribada de l’huracà

A pesar del canvi de rumb de Dorian i que no impactarà de ple en Florida, està previst que els seus efectes puguen afectar a milions de persones en Orlando. Precisament Donald Trump, president dels Estats Units, va destacar que es tracta d’un huracà extremadament perillós i va demanar als residents que seguisquen atentament les instruccions dels dirigents i autoritats locals.

 

Les autoritats federals ja concentren bona part dels esforços en els estats de Florida, Geòrgia i Carolina del Nord i del Sud, a on està previst que Dorian arribe a mitjans de setmana. En Florida, seguixen vigents diferents ordres d’evacuació i el governador, Ron DeSantis, va insistir als ciutadans de no abaixar la guàrdia a pesar de les últimes prediccions, ja que encara hi ha opcions que toque terra en este estat.

 

Supermercados bajo mínimos en Merrit Island (Florida), ante la llegada del huracán

Supermercats baix mínims en Merrit Island (Florida), davant l’arribada de l’huracà | EFE

 

I és que tal com va dir DeSantis, «un xicotet canvi de moviment cap a l’oest en el camí de Dorian i, de repent, estarem davant d’un escenari completament diferent. Per tant, qualsevol que es trobe dins la possible trajectòria de l’huracà necessita estar preparat».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València reforça la Policia de Barri i preveu sumar 100 agents més en 2026

L'Ajuntament de València ha duplicat en dos anys els efectius de la Policia de Barri, ampliat el seu desplegament a nous barris i preveu convocar 100 places més en 2026, a més d'estrenar una app de contacte directe amb els agents.

El Skyline Benidorm Film Festival celebra la seua desena edició amb un homenatge a Fele Martínez

La desena edició del Skyline Benidorm Film Festival s'inaugura este dissabte amb una gala en el Centre Cultural en la qual Fele Martínez rebrà el Premi Skyliner i s'estrenarà el curtmetratge 'Cremar al pare'.

Sindicats denuncien la suspensió d’operacions en l’Arnau pel trasllat d’anestesistes a la Fe

CSIF i SIMAP alerten que el trasllat forçós d'anestesistes des de l'Arnau de Vilanova-Llíria a la Fe està provocant suspensions de quiròfans, retards en operacions i un augment de les llistes d'espera.

La Generalitat mostra el treball dels servicis d’emergències en una jornada de portes obertes

La XXII jornada de portes obertes del Centre de Coordinació d'Emergències 112 Comunitat Valenciana reunix a l'Eliana a onze organismes i més de cent professionals per a acostar la seua labor a la ciutadania i fomentar l'autoprotecció.

Nova protesta a València el 26 d’abril amb el lema ‘Mazón a presó’

Els moviments socials i les associacions de víctimes de la dana de 2024 convoquen una nova concentració el 26 d'abril a València amb el lema 'Mazón a presó', enfront del Palau de la Generalitat.

La Generalitat crearà una base de dades única de protocols per a totes les policies locals

La Conselleria d'Emergències i Interior impulsarà una base de dades centralitzada de protocols per a unificar criteris d'actuació de les policies locals i reforçar la seua formació i capacitat de resposta.

Guido Rodríguez confia en la reacció del València i a acabar la Lliga amb calma

Guido Rodríguez es mostra convençut que el València reaccionarà després de la derrota davant l'Elx, transformarà la brega en motivació i afrontarà els set últims partits de Lliga amb l'ambició d'assegurar una recta final tranquil·la.

La calor s’avança: el prelitoral de València podria superar els 30 graus des del diumenge

La Comunitat Valenciana mantindrà un temps estable en els pròxims dies i, a partir del diumenge, la calor s'intensificarà amb valors propis de principis de juny i màximes per damunt de 30 graus en zones baixes del prelitoral de València.