18.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Les incidències continuen a la Ribera i la Safor i els alumnes sense classe ascendixen a 136.281

 

Carretera tallada a la Safor

Carretera tallada a la Safor | Diputació de València

 

La Safor és una de les comarques més afectades per la pluja en el dia de hui, així com la Ribera, almenys en el transcurs d’aquest matí són nombroses les incidències registrades en aquestes comarques. En esta jornada de gota freda marcada per l’avís roig extrem per pluges continuen els problemes en carreteres i camins així com les activitats de buidatge dels bombers. 

Municipis de la Safor especialment afectats per la pluja han pres mesures al llarg d’este matí com la suspensió de classes i d’activitats esportives. Diverses vies han sigut tallades en Gandia en el districte de Marxuquera, a Sant Nicolau i el Grau de Gandia. Desenes de camins han hagut de ser tallats i la policia de Gandia ha desplegat els seu dispositiu policial per a vigilar els punts més conflictius. El riu Serpis, per la seua banda ha experimentat una gran crescuda en les últimes hores degut a les precipitacions. A Almoines s’ha tallat el pas de la Palanca, un pont de baix nivell. De la mateixa manera a Tavernes de la Valldigna s’ha recomanat ja allunyar els vehicles de les proximitats del riu Vaca pel possible risc d’inundació si el cabal continua creixent. Les fortes pluges han obligat també a tallar camins a Xeraco, per la proximitat d’aquest mateix riu, i l’ajuntament de la localitat ha tancat la circulació del Camí Reial en direcció a Tavernes i el Caminàs, via que unix la localitat amb la carretera Natzaret-Oliva al seu pas per les platges. Situació similar a Simat de la Valldigna on s’ha tallat el Camí Castell. A Tavernes també ha ocorregut un xicotet incident amb un arbre que esta matinada ha caigut en el Passeig Colón de la localitat. L’arbre, al voltant de les tres de la matinada s’ha precipitat sobre una terrassa d’un restaurant que estava tancada en eixe moment. Sols s’han hagut de lamentar danys materials.

La Ribera, l’altra gran protagonista del dia de hui, on les pluges han fet acte de presència des del matí, i com en dies anteriors, ha obligat a suspendre activitats i classes. La intensitat de les pluges no és tan gran com la de dijous i divendres però a poc a poc seguix acumulant aigua. La carretera CV-525 entre Alginet i Algemesí permaneix encara tallada al trànsit i altres molts camins rurals no es poden creuar perquè són autèntics rius. La carretera d’Alzira a Albalat també permaneix a hores d’ara tallada.

A la Marina Alta pluges molt més suaus. Tan sols en Pedreguer, Dénia, Xàbia i Alcaldia han superat els 30 litres per metre quadrat. Les màximes xifres han sigut de Pedreguer amb 36 l/m2 mentre que a Teulada, Pego o Gata de Gorgos han arribat quasi als 30 litres. Malgrat que la intensitat és menor, ha obligat també a tallar al trànsit el carrer Melva i els camins Llavador de la Bota, el camí Fondo de la Xara i el camí de Gandia a l’altura de l’Alberca.

Augmenta la xifra de municipis que suspenen les classes per a hui

Si abans la Generalitat situava en 17 el nombre de municipis amb les classes de hui suspeses per la pluja, ara la xifra ha augmentat. L’alumnat total afectat ascén a 136.281 estudiants. La Generalitat ha actualitzat les poblacions afectades que han suspés les seues classes: Ador, Albalat de la Ribera, Alberic, Alfauir, l’Alcúdia, Algemesí, Alginet, Almoines, Almussafes, l’Alqueria de la Comtessa, Alzira, Bellreguard, Beniarjó, Benicull, Benifairó de la Valldigna, Benirredrà, Carcaixent, Carlet, Cerdà, Cullera, la Font d’en Carrós, Fortaleny, Gandia, la Granja, Guadassuar, Llanera de Rans, Llaurí, la Llosa de Ranes, Massalavés, Miramar, Montroi, Navarrés, Oliva, Ondara, Piles, Polinyà del Xúquer, Rafelcofer, Real, Real de Gandia, Rótova, Simat de la Valldigna, Sollana, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Xeraco, Xeresa i Vilallonga.

Les incidències es traslladen també a les vies de tren i han provocat retard en molts trens. Concretament el C-2 València-l’Alcúdia i el C-6 València Castelló circulen amb un retard de fins a 15 minuts.

 

Carretera tallada a l'altura de Bellreguard, a la Safor

Carretera tallada a l’altura de Bellreguard, a la Safor | Diputació de València

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.

Detingut l’exmarit com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de les víctimes ha sigut detingut com a presumpte autor del doble assassinat a Xilxes. La investigació revisa cambres i s'analitza si és violència masclista.

La jutgessa demana a Ajuntament i Generalitat dades sobre les vivendes públiques d’Alacant

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan ha demanat expedients a l'Ajuntament, la Generalitat i la cooperativa Els Naus. El jutjat ha acumulat quatre denúncies i el cas ja ha provocat dimissions i renúncies d'adjudicataris.