Les incidències continuen a la Ribera i la Safor i els alumnes sense classe ascendixen a 136.281

 

Carretera tallada a la Safor

Carretera tallada a la Safor | Diputació de València

 

La Safor és una de les comarques més afectades per la pluja en el dia de hui, així com la Ribera, almenys en el transcurs d’aquest matí són nombroses les incidències registrades en aquestes comarques. En esta jornada de gota freda marcada per l’avís roig extrem per pluges continuen els problemes en carreteres i camins així com les activitats de buidatge dels bombers. 

Municipis de la Safor especialment afectats per la pluja han pres mesures al llarg d’este matí com la suspensió de classes i d’activitats esportives. Diverses vies han sigut tallades en Gandia en el districte de Marxuquera, a Sant Nicolau i el Grau de Gandia. Desenes de camins han hagut de ser tallats i la policia de Gandia ha desplegat els seu dispositiu policial per a vigilar els punts més conflictius. El riu Serpis, per la seua banda ha experimentat una gran crescuda en les últimes hores degut a les precipitacions. A Almoines s’ha tallat el pas de la Palanca, un pont de baix nivell. De la mateixa manera a Tavernes de la Valldigna s’ha recomanat ja allunyar els vehicles de les proximitats del riu Vaca pel possible risc d’inundació si el cabal continua creixent. Les fortes pluges han obligat també a tallar camins a Xeraco, per la proximitat d’aquest mateix riu, i l’ajuntament de la localitat ha tancat la circulació del Camí Reial en direcció a Tavernes i el Caminàs, via que unix la localitat amb la carretera Natzaret-Oliva al seu pas per les platges. Situació similar a Simat de la Valldigna on s’ha tallat el Camí Castell. A Tavernes també ha ocorregut un xicotet incident amb un arbre que esta matinada ha caigut en el Passeig Colón de la localitat. L’arbre, al voltant de les tres de la matinada s’ha precipitat sobre una terrassa d’un restaurant que estava tancada en eixe moment. Sols s’han hagut de lamentar danys materials.

La Ribera, l’altra gran protagonista del dia de hui, on les pluges han fet acte de presència des del matí, i com en dies anteriors, ha obligat a suspendre activitats i classes. La intensitat de les pluges no és tan gran com la de dijous i divendres però a poc a poc seguix acumulant aigua. La carretera CV-525 entre Alginet i Algemesí permaneix encara tallada al trànsit i altres molts camins rurals no es poden creuar perquè són autèntics rius. La carretera d’Alzira a Albalat també permaneix a hores d’ara tallada.

A la Marina Alta pluges molt més suaus. Tan sols en Pedreguer, Dénia, Xàbia i Alcaldia han superat els 30 litres per metre quadrat. Les màximes xifres han sigut de Pedreguer amb 36 l/m2 mentre que a Teulada, Pego o Gata de Gorgos han arribat quasi als 30 litres. Malgrat que la intensitat és menor, ha obligat també a tallar al trànsit el carrer Melva i els camins Llavador de la Bota, el camí Fondo de la Xara i el camí de Gandia a l’altura de l’Alberca.

Augmenta la xifra de municipis que suspenen les classes per a hui

Si abans la Generalitat situava en 17 el nombre de municipis amb les classes de hui suspeses per la pluja, ara la xifra ha augmentat. L’alumnat total afectat ascén a 136.281 estudiants. La Generalitat ha actualitzat les poblacions afectades que han suspés les seues classes: Ador, Albalat de la Ribera, Alberic, Alfauir, l’Alcúdia, Algemesí, Alginet, Almoines, Almussafes, l’Alqueria de la Comtessa, Alzira, Bellreguard, Beniarjó, Benicull, Benifairó de la Valldigna, Benirredrà, Carcaixent, Carlet, Cerdà, Cullera, la Font d’en Carrós, Fortaleny, Gandia, la Granja, Guadassuar, Llanera de Rans, Llaurí, la Llosa de Ranes, Massalavés, Miramar, Montroi, Navarrés, Oliva, Ondara, Piles, Polinyà del Xúquer, Rafelcofer, Real, Real de Gandia, Rótova, Simat de la Valldigna, Sollana, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Xeraco, Xeresa i Vilallonga.

Les incidències es traslladen també a les vies de tren i han provocat retard en molts trens. Concretament el C-2 València-l’Alcúdia i el C-6 València Castelló circulen amb un retard de fins a 15 minuts.

 

Carretera tallada a l'altura de Bellreguard, a la Safor

Carretera tallada a l’altura de Bellreguard, a la Safor | Diputació de València

 

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.