Les incidències continuen a la Ribera i la Safor i els alumnes sense classe ascendixen a 136.281

 

Carretera tallada a la Safor

Carretera tallada a la Safor | Diputació de València

 

La Safor és una de les comarques més afectades per la pluja en el dia de hui, així com la Ribera, almenys en el transcurs d’aquest matí són nombroses les incidències registrades en aquestes comarques. En esta jornada de gota freda marcada per l’avís roig extrem per pluges continuen els problemes en carreteres i camins així com les activitats de buidatge dels bombers. 

Municipis de la Safor especialment afectats per la pluja han pres mesures al llarg d’este matí com la suspensió de classes i d’activitats esportives. Diverses vies han sigut tallades en Gandia en el districte de Marxuquera, a Sant Nicolau i el Grau de Gandia. Desenes de camins han hagut de ser tallats i la policia de Gandia ha desplegat els seu dispositiu policial per a vigilar els punts més conflictius. El riu Serpis, per la seua banda ha experimentat una gran crescuda en les últimes hores degut a les precipitacions. A Almoines s’ha tallat el pas de la Palanca, un pont de baix nivell. De la mateixa manera a Tavernes de la Valldigna s’ha recomanat ja allunyar els vehicles de les proximitats del riu Vaca pel possible risc d’inundació si el cabal continua creixent. Les fortes pluges han obligat també a tallar camins a Xeraco, per la proximitat d’aquest mateix riu, i l’ajuntament de la localitat ha tancat la circulació del Camí Reial en direcció a Tavernes i el Caminàs, via que unix la localitat amb la carretera Natzaret-Oliva al seu pas per les platges. Situació similar a Simat de la Valldigna on s’ha tallat el Camí Castell. A Tavernes també ha ocorregut un xicotet incident amb un arbre que esta matinada ha caigut en el Passeig Colón de la localitat. L’arbre, al voltant de les tres de la matinada s’ha precipitat sobre una terrassa d’un restaurant que estava tancada en eixe moment. Sols s’han hagut de lamentar danys materials.

La Ribera, l’altra gran protagonista del dia de hui, on les pluges han fet acte de presència des del matí, i com en dies anteriors, ha obligat a suspendre activitats i classes. La intensitat de les pluges no és tan gran com la de dijous i divendres però a poc a poc seguix acumulant aigua. La carretera CV-525 entre Alginet i Algemesí permaneix encara tallada al trànsit i altres molts camins rurals no es poden creuar perquè són autèntics rius. La carretera d’Alzira a Albalat també permaneix a hores d’ara tallada.

A la Marina Alta pluges molt més suaus. Tan sols en Pedreguer, Dénia, Xàbia i Alcaldia han superat els 30 litres per metre quadrat. Les màximes xifres han sigut de Pedreguer amb 36 l/m2 mentre que a Teulada, Pego o Gata de Gorgos han arribat quasi als 30 litres. Malgrat que la intensitat és menor, ha obligat també a tallar al trànsit el carrer Melva i els camins Llavador de la Bota, el camí Fondo de la Xara i el camí de Gandia a l’altura de l’Alberca.

Augmenta la xifra de municipis que suspenen les classes per a hui

Si abans la Generalitat situava en 17 el nombre de municipis amb les classes de hui suspeses per la pluja, ara la xifra ha augmentat. L’alumnat total afectat ascén a 136.281 estudiants. La Generalitat ha actualitzat les poblacions afectades que han suspés les seues classes: Ador, Albalat de la Ribera, Alberic, Alfauir, l’Alcúdia, Algemesí, Alginet, Almoines, Almussafes, l’Alqueria de la Comtessa, Alzira, Bellreguard, Beniarjó, Benicull, Benifairó de la Valldigna, Benirredrà, Carcaixent, Carlet, Cerdà, Cullera, la Font d’en Carrós, Fortaleny, Gandia, la Granja, Guadassuar, Llanera de Rans, Llaurí, la Llosa de Ranes, Massalavés, Miramar, Montroi, Navarrés, Oliva, Ondara, Piles, Polinyà del Xúquer, Rafelcofer, Real, Real de Gandia, Rótova, Simat de la Valldigna, Sollana, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Xeraco, Xeresa i Vilallonga.

Les incidències es traslladen també a les vies de tren i han provocat retard en molts trens. Concretament el C-2 València-l’Alcúdia i el C-6 València Castelló circulen amb un retard de fins a 15 minuts.

 

Carretera tallada a l'altura de Bellreguard, a la Safor

Carretera tallada a l’altura de Bellreguard, a la Safor | Diputació de València

 

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.