Les incidències continuen a la Ribera i la Safor i els alumnes sense classe ascendixen a 136.281

 

Carretera tallada a la Safor

Carretera tallada a la Safor | Diputació de València

 

La Safor és una de les comarques més afectades per la pluja en el dia de hui, així com la Ribera, almenys en el transcurs d’aquest matí són nombroses les incidències registrades en aquestes comarques. En esta jornada de gota freda marcada per l’avís roig extrem per pluges continuen els problemes en carreteres i camins així com les activitats de buidatge dels bombers. 

Municipis de la Safor especialment afectats per la pluja han pres mesures al llarg d’este matí com la suspensió de classes i d’activitats esportives. Diverses vies han sigut tallades en Gandia en el districte de Marxuquera, a Sant Nicolau i el Grau de Gandia. Desenes de camins han hagut de ser tallats i la policia de Gandia ha desplegat els seu dispositiu policial per a vigilar els punts més conflictius. El riu Serpis, per la seua banda ha experimentat una gran crescuda en les últimes hores degut a les precipitacions. A Almoines s’ha tallat el pas de la Palanca, un pont de baix nivell. De la mateixa manera a Tavernes de la Valldigna s’ha recomanat ja allunyar els vehicles de les proximitats del riu Vaca pel possible risc d’inundació si el cabal continua creixent. Les fortes pluges han obligat també a tallar camins a Xeraco, per la proximitat d’aquest mateix riu, i l’ajuntament de la localitat ha tancat la circulació del Camí Reial en direcció a Tavernes i el Caminàs, via que unix la localitat amb la carretera Natzaret-Oliva al seu pas per les platges. Situació similar a Simat de la Valldigna on s’ha tallat el Camí Castell. A Tavernes també ha ocorregut un xicotet incident amb un arbre que esta matinada ha caigut en el Passeig Colón de la localitat. L’arbre, al voltant de les tres de la matinada s’ha precipitat sobre una terrassa d’un restaurant que estava tancada en eixe moment. Sols s’han hagut de lamentar danys materials.

La Ribera, l’altra gran protagonista del dia de hui, on les pluges han fet acte de presència des del matí, i com en dies anteriors, ha obligat a suspendre activitats i classes. La intensitat de les pluges no és tan gran com la de dijous i divendres però a poc a poc seguix acumulant aigua. La carretera CV-525 entre Alginet i Algemesí permaneix encara tallada al trànsit i altres molts camins rurals no es poden creuar perquè són autèntics rius. La carretera d’Alzira a Albalat també permaneix a hores d’ara tallada.

A la Marina Alta pluges molt més suaus. Tan sols en Pedreguer, Dénia, Xàbia i Alcaldia han superat els 30 litres per metre quadrat. Les màximes xifres han sigut de Pedreguer amb 36 l/m2 mentre que a Teulada, Pego o Gata de Gorgos han arribat quasi als 30 litres. Malgrat que la intensitat és menor, ha obligat també a tallar al trànsit el carrer Melva i els camins Llavador de la Bota, el camí Fondo de la Xara i el camí de Gandia a l’altura de l’Alberca.

Augmenta la xifra de municipis que suspenen les classes per a hui

Si abans la Generalitat situava en 17 el nombre de municipis amb les classes de hui suspeses per la pluja, ara la xifra ha augmentat. L’alumnat total afectat ascén a 136.281 estudiants. La Generalitat ha actualitzat les poblacions afectades que han suspés les seues classes: Ador, Albalat de la Ribera, Alberic, Alfauir, l’Alcúdia, Algemesí, Alginet, Almoines, Almussafes, l’Alqueria de la Comtessa, Alzira, Bellreguard, Beniarjó, Benicull, Benifairó de la Valldigna, Benirredrà, Carcaixent, Carlet, Cerdà, Cullera, la Font d’en Carrós, Fortaleny, Gandia, la Granja, Guadassuar, Llanera de Rans, Llaurí, la Llosa de Ranes, Massalavés, Miramar, Montroi, Navarrés, Oliva, Ondara, Piles, Polinyà del Xúquer, Rafelcofer, Real, Real de Gandia, Rótova, Simat de la Valldigna, Sollana, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Xeraco, Xeresa i Vilallonga.

Les incidències es traslladen també a les vies de tren i han provocat retard en molts trens. Concretament el C-2 València-l’Alcúdia i el C-6 València Castelló circulen amb un retard de fins a 15 minuts.

 

Carretera tallada a l'altura de Bellreguard, a la Safor

Carretera tallada a l’altura de Bellreguard, a la Safor | Diputació de València

 

Últimes notícies

Reobrin les carreteres a Soneja i tornen a casa els 500 desallotjats per l’incendi

L’incendi forestal de Soneja, estabilitzat després de cremar 183 hectàrees, ha permés reobrir carreteres i el retorn d’uns 500 veïns desallotjats d’Azuébar.

Un camió bolcat a la A-7 en Bétera provoca 13 quilòmetres de cues en hora punta

Un camió s'ha bolcat este matí a la A-7 al terme de Bétera i ha generat retencions de fins a 13 quilòmetres, sense víctimes ni ferits comunicats.

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.