10.8 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Les incidències continuen a la Ribera i la Safor i els alumnes sense classe ascendixen a 136.281

 

Carretera tallada a la Safor

Carretera tallada a la Safor | Diputació de València

 

La Safor és una de les comarques més afectades per la pluja en el dia de hui, així com la Ribera, almenys en el transcurs d’aquest matí són nombroses les incidències registrades en aquestes comarques. En esta jornada de gota freda marcada per l’avís roig extrem per pluges continuen els problemes en carreteres i camins així com les activitats de buidatge dels bombers. 

Municipis de la Safor especialment afectats per la pluja han pres mesures al llarg d’este matí com la suspensió de classes i d’activitats esportives. Diverses vies han sigut tallades en Gandia en el districte de Marxuquera, a Sant Nicolau i el Grau de Gandia. Desenes de camins han hagut de ser tallats i la policia de Gandia ha desplegat els seu dispositiu policial per a vigilar els punts més conflictius. El riu Serpis, per la seua banda ha experimentat una gran crescuda en les últimes hores degut a les precipitacions. A Almoines s’ha tallat el pas de la Palanca, un pont de baix nivell. De la mateixa manera a Tavernes de la Valldigna s’ha recomanat ja allunyar els vehicles de les proximitats del riu Vaca pel possible risc d’inundació si el cabal continua creixent. Les fortes pluges han obligat també a tallar camins a Xeraco, per la proximitat d’aquest mateix riu, i l’ajuntament de la localitat ha tancat la circulació del Camí Reial en direcció a Tavernes i el Caminàs, via que unix la localitat amb la carretera Natzaret-Oliva al seu pas per les platges. Situació similar a Simat de la Valldigna on s’ha tallat el Camí Castell. A Tavernes també ha ocorregut un xicotet incident amb un arbre que esta matinada ha caigut en el Passeig Colón de la localitat. L’arbre, al voltant de les tres de la matinada s’ha precipitat sobre una terrassa d’un restaurant que estava tancada en eixe moment. Sols s’han hagut de lamentar danys materials.

La Ribera, l’altra gran protagonista del dia de hui, on les pluges han fet acte de presència des del matí, i com en dies anteriors, ha obligat a suspendre activitats i classes. La intensitat de les pluges no és tan gran com la de dijous i divendres però a poc a poc seguix acumulant aigua. La carretera CV-525 entre Alginet i Algemesí permaneix encara tallada al trànsit i altres molts camins rurals no es poden creuar perquè són autèntics rius. La carretera d’Alzira a Albalat també permaneix a hores d’ara tallada.

A la Marina Alta pluges molt més suaus. Tan sols en Pedreguer, Dénia, Xàbia i Alcaldia han superat els 30 litres per metre quadrat. Les màximes xifres han sigut de Pedreguer amb 36 l/m2 mentre que a Teulada, Pego o Gata de Gorgos han arribat quasi als 30 litres. Malgrat que la intensitat és menor, ha obligat també a tallar al trànsit el carrer Melva i els camins Llavador de la Bota, el camí Fondo de la Xara i el camí de Gandia a l’altura de l’Alberca.

Augmenta la xifra de municipis que suspenen les classes per a hui

Si abans la Generalitat situava en 17 el nombre de municipis amb les classes de hui suspeses per la pluja, ara la xifra ha augmentat. L’alumnat total afectat ascén a 136.281 estudiants. La Generalitat ha actualitzat les poblacions afectades que han suspés les seues classes: Ador, Albalat de la Ribera, Alberic, Alfauir, l’Alcúdia, Algemesí, Alginet, Almoines, Almussafes, l’Alqueria de la Comtessa, Alzira, Bellreguard, Beniarjó, Benicull, Benifairó de la Valldigna, Benirredrà, Carcaixent, Carlet, Cerdà, Cullera, la Font d’en Carrós, Fortaleny, Gandia, la Granja, Guadassuar, Llanera de Rans, Llaurí, la Llosa de Ranes, Massalavés, Miramar, Montroi, Navarrés, Oliva, Ondara, Piles, Polinyà del Xúquer, Rafelcofer, Real, Real de Gandia, Rótova, Simat de la Valldigna, Sollana, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Xeraco, Xeresa i Vilallonga.

Les incidències es traslladen també a les vies de tren i han provocat retard en molts trens. Concretament el C-2 València-l’Alcúdia i el C-6 València Castelló circulen amb un retard de fins a 15 minuts.

 

Carretera tallada a l'altura de Bellreguard, a la Safor

Carretera tallada a l’altura de Bellreguard, a la Safor | Diputació de València

 

Últimes notícies

Mercedes Hurtado revalida la Presidència del Col·legi de Metges de València

Mercedes Hurtado ha sigut reelegida per a presidir quatre anys més el Col·legi de Metges de València, amb 1.696 vots enfront de 883 i una participació entorn del 13,5%. La nova Junta prendrà possessió al febrer.

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.