Una investigació alerta d’huracans «sense precedents» en la costa d’Estats Units

Els huracans guanyaran força i provocaran més destrosses en les dècades següents perquè la costa perdrà protecció | Arxiu

 

Els Estats Units porta un maig molt tempestuós i ple de tornados en el centre del país, una situació molt problemàtica que feia fins a 15 anys que no succeïa. Les autoritats han registrat, fins ahir, més de 450 tornados en una àrea molt extensa, i han aparegut fenòmens molt severs amb efectes destructius molt importants. Per sort, no hi ha víctimes humanes.

 

 

Hi ha evidències que estos sistemes convectius tan severs guanyen força per culpa del Canvi Climàtic. I no és l’únic fenomen meteorològic que guanya perillositat en els Estats Units. Una investigació recentment publicada alerta que, en un futur pròxim, els huracans causaran més destrosses en la costa est americana perquè arribaran a la zona amb més intensitat.

 

Un grup de científics de la Universitat de Colúmbia ha descobert que el calfament global està debilitant una barrera atmosfèrica que protegix eixa costa d’huracans destructius. Els especialistes avisen que la força dels huracans es vorà afectada per l’augment de la temperatura de la superfície del mar i la desaparició de dinàmiques físiques de l’aire en la zona, que evita que els temporals guanyen força.

 

S’acosta un període de temps en què l’oratge amenaçarà molt més en destruir les ciutats costaneres de l’est d’Estats Units. L’estudi explica que les activitats econòmiques humanes poden modificar la intensitat dels huracans en un futur pròxim. Els científics han qualificat este fenomen de «qüestió extremadament urgent» per a tota la societat, coneixent l’augment dels danys provocats pels huracans de l’Atlàntic en les últimes dècades.

Devastació total en algunes zones de Florida després del pas d’un mega huracà   | Agències

 

L’augment del risc ensenyarà els seus efectes en 20 anys o menys

El director de l’estudi, Mingfang Ting, ha assegurat en una entrevista que «una volta la protecció natural està foradada pel calfament dels gasos d’efecte hivernacle, és possible que experimentem una crescuda de la força dels huracans sense precedents». L’equip de la investigació preveu que això passarà en 20 anys, tot i que podríem percebre els efectes abans.

 

En eixe sentit, demanen unió i trellat als agents constructors i als responsables polítics dels estats afectats per a planificar la construcció futura en el litoral i els sistemes de protecció de la zona contra uns temporals de conseqüències més devastadores. Una bona organització i mesures de prevenció és el més eficaç per a protegir la població davant dels desastres naturals més costosos que tindran lloc en les regions costaneres nord-americanes.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.