Una investigació alerta d’huracans «sense precedents» en la costa d’Estats Units

Els huracans guanyaran força i provocaran més destrosses en les dècades següents perquè la costa perdrà protecció | Arxiu

 

Els Estats Units porta un maig molt tempestuós i ple de tornados en el centre del país, una situació molt problemàtica que feia fins a 15 anys que no succeïa. Les autoritats han registrat, fins ahir, més de 450 tornados en una àrea molt extensa, i han aparegut fenòmens molt severs amb efectes destructius molt importants. Per sort, no hi ha víctimes humanes.

 

 

Hi ha evidències que estos sistemes convectius tan severs guanyen força per culpa del Canvi Climàtic. I no és l’únic fenomen meteorològic que guanya perillositat en els Estats Units. Una investigació recentment publicada alerta que, en un futur pròxim, els huracans causaran més destrosses en la costa est americana perquè arribaran a la zona amb més intensitat.

 

Un grup de científics de la Universitat de Colúmbia ha descobert que el calfament global està debilitant una barrera atmosfèrica que protegix eixa costa d’huracans destructius. Els especialistes avisen que la força dels huracans es vorà afectada per l’augment de la temperatura de la superfície del mar i la desaparició de dinàmiques físiques de l’aire en la zona, que evita que els temporals guanyen força.

 

S’acosta un període de temps en què l’oratge amenaçarà molt més en destruir les ciutats costaneres de l’est d’Estats Units. L’estudi explica que les activitats econòmiques humanes poden modificar la intensitat dels huracans en un futur pròxim. Els científics han qualificat este fenomen de «qüestió extremadament urgent» per a tota la societat, coneixent l’augment dels danys provocats pels huracans de l’Atlàntic en les últimes dècades.

Devastació total en algunes zones de Florida després del pas d’un mega huracà   | Agències

 

L’augment del risc ensenyarà els seus efectes en 20 anys o menys

El director de l’estudi, Mingfang Ting, ha assegurat en una entrevista que «una volta la protecció natural està foradada pel calfament dels gasos d’efecte hivernacle, és possible que experimentem una crescuda de la força dels huracans sense precedents». L’equip de la investigació preveu que això passarà en 20 anys, tot i que podríem percebre els efectes abans.

 

En eixe sentit, demanen unió i trellat als agents constructors i als responsables polítics dels estats afectats per a planificar la construcció futura en el litoral i els sistemes de protecció de la zona contra uns temporals de conseqüències més devastadores. Una bona organització i mesures de prevenció és el més eficaç per a protegir la població davant dels desastres naturals més costosos que tindran lloc en les regions costaneres nord-americanes.

Últimes notícies

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.