Una investigació alerta d’huracans «sense precedents» en la costa d’Estats Units

Els huracans guanyaran força i provocaran més destrosses en les dècades següents perquè la costa perdrà protecció | Arxiu

 

Els Estats Units porta un maig molt tempestuós i ple de tornados en el centre del país, una situació molt problemàtica que feia fins a 15 anys que no succeïa. Les autoritats han registrat, fins ahir, més de 450 tornados en una àrea molt extensa, i han aparegut fenòmens molt severs amb efectes destructius molt importants. Per sort, no hi ha víctimes humanes.

 

 

Hi ha evidències que estos sistemes convectius tan severs guanyen força per culpa del Canvi Climàtic. I no és l’únic fenomen meteorològic que guanya perillositat en els Estats Units. Una investigació recentment publicada alerta que, en un futur pròxim, els huracans causaran més destrosses en la costa est americana perquè arribaran a la zona amb més intensitat.

 

Un grup de científics de la Universitat de Colúmbia ha descobert que el calfament global està debilitant una barrera atmosfèrica que protegix eixa costa d’huracans destructius. Els especialistes avisen que la força dels huracans es vorà afectada per l’augment de la temperatura de la superfície del mar i la desaparició de dinàmiques físiques de l’aire en la zona, que evita que els temporals guanyen força.

 

S’acosta un període de temps en què l’oratge amenaçarà molt més en destruir les ciutats costaneres de l’est d’Estats Units. L’estudi explica que les activitats econòmiques humanes poden modificar la intensitat dels huracans en un futur pròxim. Els científics han qualificat este fenomen de «qüestió extremadament urgent» per a tota la societat, coneixent l’augment dels danys provocats pels huracans de l’Atlàntic en les últimes dècades.

Devastació total en algunes zones de Florida després del pas d’un mega huracà   | Agències

 

L’augment del risc ensenyarà els seus efectes en 20 anys o menys

El director de l’estudi, Mingfang Ting, ha assegurat en una entrevista que «una volta la protecció natural està foradada pel calfament dels gasos d’efecte hivernacle, és possible que experimentem una crescuda de la força dels huracans sense precedents». L’equip de la investigació preveu que això passarà en 20 anys, tot i que podríem percebre els efectes abans.

 

En eixe sentit, demanen unió i trellat als agents constructors i als responsables polítics dels estats afectats per a planificar la construcció futura en el litoral i els sistemes de protecció de la zona contra uns temporals de conseqüències més devastadores. Una bona organització i mesures de prevenció és el més eficaç per a protegir la població davant dels desastres naturals més costosos que tindran lloc en les regions costaneres nord-americanes.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.