Una investigació alerta d’huracans «sense precedents» en la costa d’Estats Units

Els huracans guanyaran força i provocaran més destrosses en les dècades següents perquè la costa perdrà protecció | Arxiu

 

Els Estats Units porta un maig molt tempestuós i ple de tornados en el centre del país, una situació molt problemàtica que feia fins a 15 anys que no succeïa. Les autoritats han registrat, fins ahir, més de 450 tornados en una àrea molt extensa, i han aparegut fenòmens molt severs amb efectes destructius molt importants. Per sort, no hi ha víctimes humanes.

 

 

Hi ha evidències que estos sistemes convectius tan severs guanyen força per culpa del Canvi Climàtic. I no és l’únic fenomen meteorològic que guanya perillositat en els Estats Units. Una investigació recentment publicada alerta que, en un futur pròxim, els huracans causaran més destrosses en la costa est americana perquè arribaran a la zona amb més intensitat.

 

Un grup de científics de la Universitat de Colúmbia ha descobert que el calfament global està debilitant una barrera atmosfèrica que protegix eixa costa d’huracans destructius. Els especialistes avisen que la força dels huracans es vorà afectada per l’augment de la temperatura de la superfície del mar i la desaparició de dinàmiques físiques de l’aire en la zona, que evita que els temporals guanyen força.

 

S’acosta un període de temps en què l’oratge amenaçarà molt més en destruir les ciutats costaneres de l’est d’Estats Units. L’estudi explica que les activitats econòmiques humanes poden modificar la intensitat dels huracans en un futur pròxim. Els científics han qualificat este fenomen de «qüestió extremadament urgent» per a tota la societat, coneixent l’augment dels danys provocats pels huracans de l’Atlàntic en les últimes dècades.

Devastació total en algunes zones de Florida després del pas d’un mega huracà   | Agències

 

L’augment del risc ensenyarà els seus efectes en 20 anys o menys

El director de l’estudi, Mingfang Ting, ha assegurat en una entrevista que «una volta la protecció natural està foradada pel calfament dels gasos d’efecte hivernacle, és possible que experimentem una crescuda de la força dels huracans sense precedents». L’equip de la investigació preveu que això passarà en 20 anys, tot i que podríem percebre els efectes abans.

 

En eixe sentit, demanen unió i trellat als agents constructors i als responsables polítics dels estats afectats per a planificar la construcció futura en el litoral i els sistemes de protecció de la zona contra uns temporals de conseqüències més devastadores. Una bona organització i mesures de prevenció és el més eficaç per a protegir la població davant dels desastres naturals més costosos que tindran lloc en les regions costaneres nord-americanes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desmantellen a Elx un cultiu interior de marihuana amb més de 126 quilos de cabdells

El detingut va ser interceptat quan transportava una gran càrrega de droga en una furgoneta després d’una persecució pels carrers del municipi

La nova generació Z de l’esport espanyol irromp amb força en l’elit

Una nova generació Z d'esportistes espanyols, amb noms com Aday Mara, Lamine Yamal, Awa Fam o Laia Font, consolida el relleu en l'elit gràcies a talent precoç i a un entorn d'alt rendiment cada vegada més estructurat.

Les víctimes de la DANA reclamen al TSJCV que reòbriga la via per a investigar a Carlos Mazón

La Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 demana al TSJCV que admeta el seu recurs de súplica i reconsidere l'arxivament de la investigació al expresident Carlos Mazón per la gestió de l'emergència que va deixar 230 morts.

Marcelino reclama més agressivitat al Vila-real lluny de La Ceràmica

Marcelino García Toral reclama al seu Vila-real major incisividad a domicili abans de visitar a l'Athletic en San Mamés i reivindica la temporada de l'equip malgrat la baixada com a visitant.

Marcelino considera normal que es parle del seu relleu i ajorna la seua decisió sobre el Vila-real a juny

Marcelino García Toral assumix com a normal que es parle de possibles substituts mentres no renove amb el Vila-real i remitent qualsevol decisió sobre el seu futur al final de temporada.

Desarticulada una xarxa que estafava bancs amb documents falsos i retirades en salons de joc a Vinaròs i Benicarló

La Guàrdia Civil atribueix a l’organització 484 operacions fraudulentes i un perjuí de 266.815 euros en diverses províncies

L’alcalde d’Alcoi se sotmet a una moció de confiança després de tombar l’oposició el pressupost de 2026

L'oposició d'Alcoi tomba el pressupost municipal de 2026 i força a l'alcalde Toni Frances a vincular la seua continuïtat a una moció de confiança lligada a l'aprovació dels comptes.

Morant reivindica la memòria democràtica enfront dels negacionistes en l’exposició Roses de Paterna

Diana Morant assegura que el Govern mantindrà la defensa de la memòria democràtica enfront dels negacionistes durant la seua visita a l'exposició Roses de Paterna, que recorda a dones afusellades en la paredassa del municipi.