Una investigació alerta d’huracans «sense precedents» en la costa d’Estats Units

Els huracans guanyaran força i provocaran més destrosses en les dècades següents perquè la costa perdrà protecció | Arxiu

 

Els Estats Units porta un maig molt tempestuós i ple de tornados en el centre del país, una situació molt problemàtica que feia fins a 15 anys que no succeïa. Les autoritats han registrat, fins ahir, més de 450 tornados en una àrea molt extensa, i han aparegut fenòmens molt severs amb efectes destructius molt importants. Per sort, no hi ha víctimes humanes.

 

 

Hi ha evidències que estos sistemes convectius tan severs guanyen força per culpa del Canvi Climàtic. I no és l’únic fenomen meteorològic que guanya perillositat en els Estats Units. Una investigació recentment publicada alerta que, en un futur pròxim, els huracans causaran més destrosses en la costa est americana perquè arribaran a la zona amb més intensitat.

 

Un grup de científics de la Universitat de Colúmbia ha descobert que el calfament global està debilitant una barrera atmosfèrica que protegix eixa costa d’huracans destructius. Els especialistes avisen que la força dels huracans es vorà afectada per l’augment de la temperatura de la superfície del mar i la desaparició de dinàmiques físiques de l’aire en la zona, que evita que els temporals guanyen força.

 

S’acosta un període de temps en què l’oratge amenaçarà molt més en destruir les ciutats costaneres de l’est d’Estats Units. L’estudi explica que les activitats econòmiques humanes poden modificar la intensitat dels huracans en un futur pròxim. Els científics han qualificat este fenomen de «qüestió extremadament urgent» per a tota la societat, coneixent l’augment dels danys provocats pels huracans de l’Atlàntic en les últimes dècades.

Devastació total en algunes zones de Florida després del pas d’un mega huracà   | Agències

 

L’augment del risc ensenyarà els seus efectes en 20 anys o menys

El director de l’estudi, Mingfang Ting, ha assegurat en una entrevista que «una volta la protecció natural està foradada pel calfament dels gasos d’efecte hivernacle, és possible que experimentem una crescuda de la força dels huracans sense precedents». L’equip de la investigació preveu que això passarà en 20 anys, tot i que podríem percebre els efectes abans.

 

En eixe sentit, demanen unió i trellat als agents constructors i als responsables polítics dels estats afectats per a planificar la construcció futura en el litoral i els sistemes de protecció de la zona contra uns temporals de conseqüències més devastadores. Una bona organització i mesures de prevenció és el més eficaç per a protegir la població davant dels desastres naturals més costosos que tindran lloc en les regions costaneres nord-americanes.

Últimes notícies

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.