15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La lluna plena d’octubre porta canvis

Núvols

 

Encetem un dia que serà diferent i molt interessant per als que els dediquem a la meteo.

Un dia que comença amb pocs núvols al cel. Núvols alts que acompanyen el ponent que es deixa sentir des de primera hora del dia i que deixarà les temperatures en valors quasi d’estiu, o almenys de primavera avançada.

De vesprada els núvols es faran més abundants i a poqueta nit, en girar el vent a gregal els núvols es faran més compactes i començaran a deixar les primeres pluges al litoral de la mitat nord. De tota manera els núvols més compactes acabaran situant-se al sud de València i al nord d’Alacant que serà on més plourà les 24 hores següents.

 

Oratge hui dijous 21 octubre

 

Meteo hui dijous 21 octubre

Demà divendres serà un dia gris, fresc i plujós. Pense que només es lliuraran de la pluja al nord on el mestral farà més difícil que els núvols puguen descarregar. Al centre i cap al sud el gregal bufarà moderat aportant humitat als núvols que descarregaran amb persistència i intensitat al sud de València i al nord d’Alacant.

 

Oratge demà divendres 22 octubre

 

El descens de les temperatures serà notable (les màximes baixaran entre 5 i 8 graus, respecte als valors de hui).

 

Temperatures demà divendres 22 octubre

Dissabte de matí encara cal esperar un cel ben carregat de núvols a la costa del sud de la Comunitat on fins a migdia podrà registrar-se algun plugim. Els núvols escamparan abans al centre i al nord on el dia serà prou més assolellat i les temperatures pujaran més prompte.

 

Oratge a partir del dissabte 23 octubre

Diumenge i l’inici de l’última setmana d’octubre seran dies de sol, de calma i de temperatures més altes.

Últimes notícies

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.