Massa prompte per a fer tanta calor

Anem de cara al primer cap de setmana de juny i tot indica que l’oratge serà tan estable com el que hem tingut durant tota la setmana però un poc més calorós.

Esta nit ha sigut lleugerament més càlida. Al nord i per l’interior encara es dorm perfectament per la nit i fins i tot cal una tapeta encara que siga lleugera per no passar fred però a la costa cada dia que passa són més els observatoris que no baixen dels 20 graus.

Demà dissabte l’oratge ens oferirà un dia de sol, platja i piscina pràcticament des de mig matí quan les temperatures marcaran valors estivals, fins i tot més alts que els que hem hagut de suportar durant tota la setmana. A les zones més interiors de València i d’Alacant el mercuri acabarà superant els 35 graus.

Diumenge assistirem a una lluita entre el ponent que es deixarà sentir per l’interior i a les comarques més centrals i el vent de xaloc i llevant que entrarà des de la mar suavitzant l’ambient. Que dure més o menys el ponent i que entre més o menys la brisa serà determinant perquè les temperatures pugen més o menys.

Dilluns començarem la setmana amb bona costa de sol i de calor i tot indica que dimarts afluixarà un poc la calor.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU