10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Menys calor, més núvols i ruixats per començar la setmana

Sempre s’ha dit que Sant Joan obri la porta a l’estiu. Enguany no ha fet falta perquè ja portàvem setmanes havent de suportar la calor i condicions meteorològiques estivals. Podem dir que ha trobat la porta oberta.

Durant el llarg cap de setmana que acabem de deixar enrere hem pogut disfrutar d’oratge estable i assolellat, i amb el pas dels dies la calor ha anat afluixant. Cada dia feia un poc menys de calor alhora que augmentava la humitat.

L’inici de la setmana (que es presenta meteorològicament prou tranquil·la) ens portarà més núvols, algun ruixat i les temperatures encara podrien baixar un pèl més.

El vent de mestral i tramuntana es deixaran sentir al nord on l’ambient serà més fresc des de primera hora. Cap a migdia podria registrar-se algun ruixat i fins i tot escoltar-se algun tro a les muntanyes del centre i de l’interior de Castelló, però serà a primera hora de la vesprada quan els núvols creixeran amb més energia i es registren ruixats i tronades de més entitat que avançaran des de l’interior cap a la costa on arribaran al llarg de la vesprada o a poqueta nit. Les temperatures màximes baixaran un parell de graus respecte als valors d’ahir diumenge (fins i tot més en les zones més afectades per les tronades).

Demà dimarts els núvols estaran presents a la mitat sud del territori en començar el dia. Podria arribar a ploure a prop de la mar. A partir de mig matí s’imposarà el sol i tornarà l’estabilitat i les temperatures tornaran a repuntar, i a partir d’eixe moment cal esperar pocs canvis la resta de la setmana.

Dimecres i dijous seran uns dies marcats per l’estabilitat i encara farà un pic més de calor. Veurem pocs núvols i les temperatures aniran cap amunt des de primera hora del dia, i dijous es mantindran les mateixes condicions fins que de vesprada refresque de nou amb l’entrada del mestral i la tramuntana al nord on el cel quedarà més cobert i podrà ploure de forma aïllada i dispersa.

El més destacat per divendres serà que el llevant es reforçarà al centre i al sud on caldrà anar amb compte amb l’estat de la mar a l’hora de prendre el bany perquè quedarà prou alterada. Divendres tornaran a baixar les temperatures tot i que l’ambient serà més bascós. A més, no es descarta algun ruixat dèbil a les rodalia del golf de València o al litoral nord d’Alacant.

Últimes notícies

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.