Menys calor, més núvols i ruixats per començar la setmana

Sempre s’ha dit que Sant Joan obri la porta a l’estiu. Enguany no ha fet falta perquè ja portàvem setmanes havent de suportar la calor i condicions meteorològiques estivals. Podem dir que ha trobat la porta oberta.

Durant el llarg cap de setmana que acabem de deixar enrere hem pogut disfrutar d’oratge estable i assolellat, i amb el pas dels dies la calor ha anat afluixant. Cada dia feia un poc menys de calor alhora que augmentava la humitat.

L’inici de la setmana (que es presenta meteorològicament prou tranquil·la) ens portarà més núvols, algun ruixat i les temperatures encara podrien baixar un pèl més.

El vent de mestral i tramuntana es deixaran sentir al nord on l’ambient serà més fresc des de primera hora. Cap a migdia podria registrar-se algun ruixat i fins i tot escoltar-se algun tro a les muntanyes del centre i de l’interior de Castelló, però serà a primera hora de la vesprada quan els núvols creixeran amb més energia i es registren ruixats i tronades de més entitat que avançaran des de l’interior cap a la costa on arribaran al llarg de la vesprada o a poqueta nit. Les temperatures màximes baixaran un parell de graus respecte als valors d’ahir diumenge (fins i tot més en les zones més afectades per les tronades).

Demà dimarts els núvols estaran presents a la mitat sud del territori en començar el dia. Podria arribar a ploure a prop de la mar. A partir de mig matí s’imposarà el sol i tornarà l’estabilitat i les temperatures tornaran a repuntar, i a partir d’eixe moment cal esperar pocs canvis la resta de la setmana.

Dimecres i dijous seran uns dies marcats per l’estabilitat i encara farà un pic més de calor. Veurem pocs núvols i les temperatures aniran cap amunt des de primera hora del dia, i dijous es mantindran les mateixes condicions fins que de vesprada refresque de nou amb l’entrada del mestral i la tramuntana al nord on el cel quedarà més cobert i podrà ploure de forma aïllada i dispersa.

El més destacat per divendres serà que el llevant es reforçarà al centre i al sud on caldrà anar amb compte amb l’estat de la mar a l’hora de prendre el bany perquè quedarà prou alterada. Divendres tornaran a baixar les temperatures tot i que l’ambient serà més bascós. A més, no es descarta algun ruixat dèbil a les rodalia del golf de València o al litoral nord d’Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia busca a l’autor dels trets que han matat a un home a Alacant

La Policia Nacional continua la busca del responsable dels tirs que anit van posar fi a la vida d'un home de 59 anys en el barri del Pla. La investigació continua oberta i no es descarta una bala perduda en un tiroteig pròxim.

Dos detinguts a Torrevieja amb un cotxe robat al Regne Unit i un ferit en intentar fugir

Dos lituans de 32 i 36 anys han sigut detinguts a Torrevieja a bord d'un vehicle d'alta gamma robat al Regne Unit. El copilot, amb una orde europea de detenció, va resultar ferit en intentar escapar.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb VIPA 6×6 i control antidrons

La Policia Nacional desplega un operatiu especial per a les Falles 2026 amb reforços i tecnologia per a vigilar aglomeracions i neutralitzar drons. El pla suma 6.000 efectius entre forces estatals i Policia Local.

La Generalitat posarà llançadores d’Albal a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat reforçarà Metrobús i posarà en marxa llançadores entre Albal, Torrent Avinguda i La Torre per a connectar als viatgers de Rodalia durant les mascletaes. El servici cobrirà la franja en la qual els trens només arribaran fins a Albal, amb eixides aproximades de 13.10 a 14.40.

València demana concretar les mesures per a portar C-1 i C-2 de Rodalia a l’Estació del Nord

València s'ha mostrat disposada a estudiar que les línies C-1 i C-2 de Rodalia arriben a l'Estació del Nord, però ha exigit mesures concretes i un informe del CNP. El Consistori ha recordat els 105 atesos de l'any passat i ha demanat reunions tècniques encara no celebrades.

Tellado acusa a Sánchez de centrar-se en les misèries del seu Govern i no donar mesures davant la guerra

El secretari general del PP ha retret al Govern la seua tardança davant el conflicte a Orient Mitjà i ha detallat un paquet fiscal i energètic per a contindre preus.

PP lamenta la polèmica i PSPV demana garanties per l’accés amb tren a València en la mascletà

La interrupció parcial de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord per la mascletà ha deslligat retrets entre Govern i Ajuntament. PP, PSPV, Compromís i Vox han fixat posicions i reclamen solucions sense renunciar a la seguretat.

Alabés i Vila-real es juguen permanència i Champions en el debut de Quique Sánchez Flores

Mendizorroza obri la jornada 28 amb un dol d'objectius oposats: l'Alabés busca oxigen per a la salvació i el Vila-real vol afermar-se en la zona Champions.