Menys calor, més núvols i ruixats per començar la setmana

Sempre s’ha dit que Sant Joan obri la porta a l’estiu. Enguany no ha fet falta perquè ja portàvem setmanes havent de suportar la calor i condicions meteorològiques estivals. Podem dir que ha trobat la porta oberta.

Durant el llarg cap de setmana que acabem de deixar enrere hem pogut disfrutar d’oratge estable i assolellat, i amb el pas dels dies la calor ha anat afluixant. Cada dia feia un poc menys de calor alhora que augmentava la humitat.

L’inici de la setmana (que es presenta meteorològicament prou tranquil·la) ens portarà més núvols, algun ruixat i les temperatures encara podrien baixar un pèl més.

El vent de mestral i tramuntana es deixaran sentir al nord on l’ambient serà més fresc des de primera hora. Cap a migdia podria registrar-se algun ruixat i fins i tot escoltar-se algun tro a les muntanyes del centre i de l’interior de Castelló, però serà a primera hora de la vesprada quan els núvols creixeran amb més energia i es registren ruixats i tronades de més entitat que avançaran des de l’interior cap a la costa on arribaran al llarg de la vesprada o a poqueta nit. Les temperatures màximes baixaran un parell de graus respecte als valors d’ahir diumenge (fins i tot més en les zones més afectades per les tronades).

Demà dimarts els núvols estaran presents a la mitat sud del territori en començar el dia. Podria arribar a ploure a prop de la mar. A partir de mig matí s’imposarà el sol i tornarà l’estabilitat i les temperatures tornaran a repuntar, i a partir d’eixe moment cal esperar pocs canvis la resta de la setmana.

Dimecres i dijous seran uns dies marcats per l’estabilitat i encara farà un pic més de calor. Veurem pocs núvols i les temperatures aniran cap amunt des de primera hora del dia, i dijous es mantindran les mateixes condicions fins que de vesprada refresque de nou amb l’entrada del mestral i la tramuntana al nord on el cel quedarà més cobert i podrà ploure de forma aïllada i dispersa.

El més destacat per divendres serà que el llevant es reforçarà al centre i al sud on caldrà anar amb compte amb l’estat de la mar a l’hora de prendre el bany perquè quedarà prou alterada. Divendres tornaran a baixar les temperatures tot i que l’ambient serà més bascós. A més, no es descarta algun ruixat dèbil a les rodalia del golf de València o al litoral nord d’Alacant.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.