Menys calor, més núvols i ruixats per començar la setmana

Sempre s’ha dit que Sant Joan obri la porta a l’estiu. Enguany no ha fet falta perquè ja portàvem setmanes havent de suportar la calor i condicions meteorològiques estivals. Podem dir que ha trobat la porta oberta.

Durant el llarg cap de setmana que acabem de deixar enrere hem pogut disfrutar d’oratge estable i assolellat, i amb el pas dels dies la calor ha anat afluixant. Cada dia feia un poc menys de calor alhora que augmentava la humitat.

L’inici de la setmana (que es presenta meteorològicament prou tranquil·la) ens portarà més núvols, algun ruixat i les temperatures encara podrien baixar un pèl més.

El vent de mestral i tramuntana es deixaran sentir al nord on l’ambient serà més fresc des de primera hora. Cap a migdia podria registrar-se algun ruixat i fins i tot escoltar-se algun tro a les muntanyes del centre i de l’interior de Castelló, però serà a primera hora de la vesprada quan els núvols creixeran amb més energia i es registren ruixats i tronades de més entitat que avançaran des de l’interior cap a la costa on arribaran al llarg de la vesprada o a poqueta nit. Les temperatures màximes baixaran un parell de graus respecte als valors d’ahir diumenge (fins i tot més en les zones més afectades per les tronades).

Demà dimarts els núvols estaran presents a la mitat sud del territori en començar el dia. Podria arribar a ploure a prop de la mar. A partir de mig matí s’imposarà el sol i tornarà l’estabilitat i les temperatures tornaran a repuntar, i a partir d’eixe moment cal esperar pocs canvis la resta de la setmana.

Dimecres i dijous seran uns dies marcats per l’estabilitat i encara farà un pic més de calor. Veurem pocs núvols i les temperatures aniran cap amunt des de primera hora del dia, i dijous es mantindran les mateixes condicions fins que de vesprada refresque de nou amb l’entrada del mestral i la tramuntana al nord on el cel quedarà més cobert i podrà ploure de forma aïllada i dispersa.

El més destacat per divendres serà que el llevant es reforçarà al centre i al sud on caldrà anar amb compte amb l’estat de la mar a l’hora de prendre el bany perquè quedarà prou alterada. Divendres tornaran a baixar les temperatures tot i que l’ambient serà més bascós. A més, no es descarta algun ruixat dèbil a les rodalia del golf de València o al litoral nord d’Alacant.

Últimes notícies

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.