19.8 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Serà el mes de març més plujós?

 

Meteo

Malgrat que s’esperen més pluges, gran part de la Península podria acabar el mes amb valors deficitaris | Meteored

 

Aquest mes passarà a la història de la climatologia com un dels febrers amb menor índex pluviomètric a Espanya des que existeixen registres meteorològics, la qual cosa ha causat una important sequera en tot el territori nacional excepte a Canàries, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Tot apunta al fet que el mes de març no serà tan sec com gener o febrer, però no s’espera que les precipitacions que es produïsquen puguen resoldre la sequera d’enguany que ha causat danys irreparables.

Al cap i a l’últim, podria presentar pluges normals en el vessant mediterrani peninsular i en els arxipèlags, de tal manera que s’allargarien les condicions seques en gran part de la meitat oest peninsular, tan necessitada.

La primera meitat del mes amb temps fresc

 

Durant la primera setmana de març, les temperatures seran les habituals en el nord de Galícia, Comunitat Valenciana i a la Regió de Múrcia. Sobrepassaran els valors normals en la resta del territori peninsular i els arxipèlags, especialment en el sud de Castella-la Manxa i a la vall del Guadalquivir. A Galícia, el vessant cantàbric, els Pirineus, Extremadura i l’oest d’Andalusia les pluges seran escasses.

“El pertinaç bloqueig anticiclònic que anem patint comença a tindre bretxes i febleses. A principis de la primavera climatològica el doll polar sembla que s’aproximarà cap a nosaltres, permetent l’arribada de DANA’s i tàlvegs que podrien deixar precipitacions en la Península i Balears”.

En la segona farà més fresc de l’habitual en el terç nord peninsular, gran part de les províncies mediterrànies i a Balears, mentre que en la resta de zones l’ambient serà temperat. A mitjan març les pluges seran normals en la meitat nord i en moltes comarques mediterrànies, mentre que en la meitat occidental d’Andalusia, de Castella-la Manxa, la província de Màlaga i Canàries a penes plourà.

 

Calor i més pluges en la segona quinzena

 

La tercera setmana de març començarà calorosa a Castella i Lleó i en gran part de la meitat sud de la Península. La resta de zones peninsulars i arxipèlags mostraran temperatures lleugerament superiors al normal. Les pluges seran les habituals en tota Espanya, excepte en el vessant atlàntic on seran deficitàries.

A la fi de mes, ja del dia 21 d’ara en avant, les temperatures podrien ser clarament superiors a les normals en quasi tota la Península i els arxipèlags. A Galícia, Castella i Lleó i oest de Castella-la Manxa, les precipitacions estaran per davall de l’habitual, mentre que en la resta de regions seran les habituals de la tercera desena de març.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.