Serà el mes de març més plujós?

 

Meteo

Malgrat que s’esperen més pluges, gran part de la Península podria acabar el mes amb valors deficitaris | Meteored

 

Aquest mes passarà a la història de la climatologia com un dels febrers amb menor índex pluviomètric a Espanya des que existeixen registres meteorològics, la qual cosa ha causat una important sequera en tot el territori nacional excepte a Canàries, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Tot apunta al fet que el mes de març no serà tan sec com gener o febrer, però no s’espera que les precipitacions que es produïsquen puguen resoldre la sequera d’enguany que ha causat danys irreparables.

Al cap i a l’últim, podria presentar pluges normals en el vessant mediterrani peninsular i en els arxipèlags, de tal manera que s’allargarien les condicions seques en gran part de la meitat oest peninsular, tan necessitada.

La primera meitat del mes amb temps fresc

 

Durant la primera setmana de març, les temperatures seran les habituals en el nord de Galícia, Comunitat Valenciana i a la Regió de Múrcia. Sobrepassaran els valors normals en la resta del territori peninsular i els arxipèlags, especialment en el sud de Castella-la Manxa i a la vall del Guadalquivir. A Galícia, el vessant cantàbric, els Pirineus, Extremadura i l’oest d’Andalusia les pluges seran escasses.

“El pertinaç bloqueig anticiclònic que anem patint comença a tindre bretxes i febleses. A principis de la primavera climatològica el doll polar sembla que s’aproximarà cap a nosaltres, permetent l’arribada de DANA’s i tàlvegs que podrien deixar precipitacions en la Península i Balears”.

En la segona farà més fresc de l’habitual en el terç nord peninsular, gran part de les províncies mediterrànies i a Balears, mentre que en la resta de zones l’ambient serà temperat. A mitjan març les pluges seran normals en la meitat nord i en moltes comarques mediterrànies, mentre que en la meitat occidental d’Andalusia, de Castella-la Manxa, la província de Màlaga i Canàries a penes plourà.

 

Calor i més pluges en la segona quinzena

 

La tercera setmana de març començarà calorosa a Castella i Lleó i en gran part de la meitat sud de la Península. La resta de zones peninsulars i arxipèlags mostraran temperatures lleugerament superiors al normal. Les pluges seran les habituals en tota Espanya, excepte en el vessant atlàntic on seran deficitàries.

A la fi de mes, ja del dia 21 d’ara en avant, les temperatures podrien ser clarament superiors a les normals en quasi tota la Península i els arxipèlags. A Galícia, Castella i Lleó i oest de Castella-la Manxa, les precipitacions estaran per davall de l’habitual, mentre que en la resta de regions seran les habituals de la tercera desena de març.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.