Serà el mes de març més plujós?

 

Meteo

Malgrat que s’esperen més pluges, gran part de la Península podria acabar el mes amb valors deficitaris | Meteored

 

Aquest mes passarà a la història de la climatologia com un dels febrers amb menor índex pluviomètric a Espanya des que existeixen registres meteorològics, la qual cosa ha causat una important sequera en tot el territori nacional excepte a Canàries, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Tot apunta al fet que el mes de març no serà tan sec com gener o febrer, però no s’espera que les precipitacions que es produïsquen puguen resoldre la sequera d’enguany que ha causat danys irreparables.

Al cap i a l’últim, podria presentar pluges normals en el vessant mediterrani peninsular i en els arxipèlags, de tal manera que s’allargarien les condicions seques en gran part de la meitat oest peninsular, tan necessitada.

La primera meitat del mes amb temps fresc

 

Durant la primera setmana de març, les temperatures seran les habituals en el nord de Galícia, Comunitat Valenciana i a la Regió de Múrcia. Sobrepassaran els valors normals en la resta del territori peninsular i els arxipèlags, especialment en el sud de Castella-la Manxa i a la vall del Guadalquivir. A Galícia, el vessant cantàbric, els Pirineus, Extremadura i l’oest d’Andalusia les pluges seran escasses.

“El pertinaç bloqueig anticiclònic que anem patint comença a tindre bretxes i febleses. A principis de la primavera climatològica el doll polar sembla que s’aproximarà cap a nosaltres, permetent l’arribada de DANA’s i tàlvegs que podrien deixar precipitacions en la Península i Balears”.

En la segona farà més fresc de l’habitual en el terç nord peninsular, gran part de les províncies mediterrànies i a Balears, mentre que en la resta de zones l’ambient serà temperat. A mitjan març les pluges seran normals en la meitat nord i en moltes comarques mediterrànies, mentre que en la meitat occidental d’Andalusia, de Castella-la Manxa, la província de Màlaga i Canàries a penes plourà.

 

Calor i més pluges en la segona quinzena

 

La tercera setmana de març començarà calorosa a Castella i Lleó i en gran part de la meitat sud de la Península. La resta de zones peninsulars i arxipèlags mostraran temperatures lleugerament superiors al normal. Les pluges seran les habituals en tota Espanya, excepte en el vessant atlàntic on seran deficitàries.

A la fi de mes, ja del dia 21 d’ara en avant, les temperatures podrien ser clarament superiors a les normals en quasi tota la Península i els arxipèlags. A Galícia, Castella i Lleó i oest de Castella-la Manxa, les precipitacions estaran per davall de l’habitual, mentre que en la resta de regions seran les habituals de la tercera desena de març.

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.