Serà el mes de març més plujós?

 

Meteo

Malgrat que s’esperen més pluges, gran part de la Península podria acabar el mes amb valors deficitaris | Meteored

 

Aquest mes passarà a la història de la climatologia com un dels febrers amb menor índex pluviomètric a Espanya des que existeixen registres meteorològics, la qual cosa ha causat una important sequera en tot el territori nacional excepte a Canàries, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

Tot apunta al fet que el mes de març no serà tan sec com gener o febrer, però no s’espera que les precipitacions que es produïsquen puguen resoldre la sequera d’enguany que ha causat danys irreparables.

Al cap i a l’últim, podria presentar pluges normals en el vessant mediterrani peninsular i en els arxipèlags, de tal manera que s’allargarien les condicions seques en gran part de la meitat oest peninsular, tan necessitada.

La primera meitat del mes amb temps fresc

 

Durant la primera setmana de març, les temperatures seran les habituals en el nord de Galícia, Comunitat Valenciana i a la Regió de Múrcia. Sobrepassaran els valors normals en la resta del territori peninsular i els arxipèlags, especialment en el sud de Castella-la Manxa i a la vall del Guadalquivir. A Galícia, el vessant cantàbric, els Pirineus, Extremadura i l’oest d’Andalusia les pluges seran escasses.

“El pertinaç bloqueig anticiclònic que anem patint comença a tindre bretxes i febleses. A principis de la primavera climatològica el doll polar sembla que s’aproximarà cap a nosaltres, permetent l’arribada de DANA’s i tàlvegs que podrien deixar precipitacions en la Península i Balears”.

En la segona farà més fresc de l’habitual en el terç nord peninsular, gran part de les províncies mediterrànies i a Balears, mentre que en la resta de zones l’ambient serà temperat. A mitjan març les pluges seran normals en la meitat nord i en moltes comarques mediterrànies, mentre que en la meitat occidental d’Andalusia, de Castella-la Manxa, la província de Màlaga i Canàries a penes plourà.

 

Calor i més pluges en la segona quinzena

 

La tercera setmana de març començarà calorosa a Castella i Lleó i en gran part de la meitat sud de la Península. La resta de zones peninsulars i arxipèlags mostraran temperatures lleugerament superiors al normal. Les pluges seran les habituals en tota Espanya, excepte en el vessant atlàntic on seran deficitàries.

A la fi de mes, ja del dia 21 d’ara en avant, les temperatures podrien ser clarament superiors a les normals en quasi tota la Península i els arxipèlags. A Galícia, Castella i Lleó i oest de Castella-la Manxa, les precipitacions estaran per davall de l’habitual, mentre que en la resta de regions seran les habituals de la tercera desena de març.

Últimes notícies

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.

Deting a València un dels fugitius txecs més buscats per un frau de dos milions d’euros

La Policia Nacional ha detingut a València un dels fugitius més buscats de República Txeca, reclamat per un frau greu vinculat a una operació comercial de combustible amb un perjudici de més de dos milions d’euros.

La jutgessa de la dana obliga Chiva i Utiel a certificar tots els avisos d’Emergències

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana en la província de València ha reclamat als ajuntaments de Chiva i Utiel que acrediten, amb data i hora, tots els avisos rebuts del Centre de Coordinació d’Emergències els dies 28 i 29 d’octubre.

Polèmica a València per l’anàlisi de la Guàrdia Civil a la gestió de Modepran

L’alcaldessa Catalá assegura que la Guàrdia Civil porta anys analitzant la gestió de Modepran, mentres el PSPV acusa el govern municipal i demana explicacions públiques al regidor de Benestar Animal.

Morant demana que Mazón perda l’acta de diputat i siga expulsat del PP per la gestió de la dana

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, ha reclamat a Juanfran Pérez Llorca que expulse Carlos Mazón del PP i li retire l’acta de diputat, arran dels missatges del grup de WhatsApp del Govern valencià durant la dana del 29 d’octubre de 2024.

Alcoi complix el somni de Camilo Sesto amb un museu que repassa la seua vida

Alcoi ha inaugurat un museu dedicat a Camilo Sesto amb 2.000 peces que repassen la seua trajectòria personal i artística, fruit de la col·laboració entre institucions, família i fans.