Els municipis valencians amb risc alt d’inundacions segons Emergències de la Generalitat

Inundacions.

Imatge d’arxiu d’una senyal de perill per inundacions. | Cedida

 

Demà comença la que podria ser la gota freda més forta dels últims 10 anys a la Comunitat. Com ja porta informat des d’ahir este diari, Emergències i l’Agència Estatal de Meteorologia ja han avisat que aquest fenòmen pot deixar fins a 180 litres per metre quadrat. L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat este matí l’alerta roja per al nord de Castelló i la resta de província, com també a la de València l’alerta taronja.

 

Municipis valencians amb risc alt

 

El servei d’Emergències 112 ha transmès un document amb els municipis valencians amb el seu corresponent nivell de risc de sofrir inundacions. A la província de València trobem un gran nombre de municipis que tenen el risc alt, com són el següent municipis de l’Horta: Alaquàs, Alboraia, Almàssera, Aldaia, Bonrepòs i Mirambell, Massanassa, Tavernes Blanques i València. D’altres municipis amb el risc més elevat són Albalat dels Tarongers, Sagunt i Canet d’En Berenguer a la comarca de Camp de Morvedre; Ontinyent, a la Vall d’Albaida; i Gandia i Xeraco, a la Safor.

 

Les comarques de la Ribera Alta i Baixa amb més municipis amb risc màxim

 

Però, sense dubte, la comarca valenciana amb més pobles amb el risc alt d’inundació són les comarques de la Ribera Alta i la Ribera Baixa. Els seus habitants miren amb preocupació al cel i al seu riu Xúquer, sobretot després de la tràgica pantanada de Tous farà ara 36 anys, el pròxim dia 20 d’octubre. Els municipis d’estes comarques amb el perill més elevat d’inundació són: Albalat de la Ribera, Algemesí, Alzira, Benicull del Xúquer, Benimuslem, Carcaixent, Càrcer, Carlet, Cotes, Cullera, Fortaleny, Polinyà del Xúquer, Riola, Sollana i Sueca.

 

La província de Castelló amb cinc municipis amb el risc alt

 

A la província de Castelló només cinc municipis tenen el risc alt segons el servei d’Emergències de la Generalitat Valenciana, que són: Benicarló, Benicàssim, Castelló de la Plana, Caudiel i Peníscola. Entre d’altres municipis, però amb risc mitjà, trobem: Almenara, Benlloch, Borriana, Moncofa, Orpesa i Vinaròs. Però no hi ha que baixar la guarda, indistintament del nivell d’inundació, i menys al nord d’aquesta província al trobar-se en alerta roja declarada per l’AEMET.

 

Risc alt a la província Alacant

 

Entre els municipis amb risc màxim a la província d’Alacant trobem: Alfàs del Pi, Almoradí, Catral, Dénia, Dolores, Elx i Elda; de risc mitjà en trobem uns quants més com Altea, Benferri, Benidorm, Ondara, Petrer, Els Poblets, El Verger, La Vila Joiosa I Xàbia.

 

Consells de l’Agència Valenciana de Seguretat

 

L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències es recomana als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen la «necessària atenció i seguiment de tots els avisos» que emeta durant aquests dies el Centre de Coordinació d’Emergències «amb la finalitat d’activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits».

  

D’igual manera, s’aconsella «extremar» la precaució en aquells municipis amb risc alt o mitjà d’inundacions, especialment en les proximitats de rius i barrancs.

    

A més, s’aconsella informar-se de la situació abans d’iniciar un viatge; circular preferentment per carreteres principals i autopistes; utilitzar el vehicle solament si és imprescindible; no intentar mai creuar un gual o un lloc inundat i retirar els vehicles de les zones que puguen inundar-se.

 

Últimes notícies

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.