10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Les nevades arriben a l’interior de la Comunitat Valenciana

El Sant Josep més atípic ha vingut precedit d'estampes nadalenques a comarques com la Vall d'Albaida, l'Alcoià, l'Alt Vinalopó i el Comtat, com a conseqüència d'una baixada de les temperatures de fins a vint graus que ha transformat la pluja en neu a cotes molt baixes, de només 400 metres sobre el nivell del mar.

S'havia pronosticat un canvi radical de les temperatures, però ningú esperava una nevada tan forta a dos dies de la primavera. El Centre de Coordinació d'Emergències va posar a treballar les màquines llevaneu a l'interior sud de la província de València i nord d'Alacant. A Banyeres de Mariola (Alcoià) l'Ajuntament va haver de suspendre les classes de la vesprada i prohibir la circulació de vehicles per dins de la població.

L'episodi de neu continuarà aquest divendres, però en cotes més altes, de 700 i 800 metres. L'Agència Espanyola de Meteorologia manté el risc groc de nevades a l'interior de la província de Castelló i a l'interior nord de València, i la preemergència de nivell taronja per fenomen costaner al litoral d'Alacant.

Les previsions apunten que les precipitacions començaran a partir del migdia i que la cota de neu anirà baixant al llarg de la vesprada.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.