Les nevades arriben a l’interior de la Comunitat Valenciana

El Sant Josep més atípic ha vingut precedit d'estampes nadalenques a comarques com la Vall d'Albaida, l'Alcoià, l'Alt Vinalopó i el Comtat, com a conseqüència d'una baixada de les temperatures de fins a vint graus que ha transformat la pluja en neu a cotes molt baixes, de només 400 metres sobre el nivell del mar.

S'havia pronosticat un canvi radical de les temperatures, però ningú esperava una nevada tan forta a dos dies de la primavera. El Centre de Coordinació d'Emergències va posar a treballar les màquines llevaneu a l'interior sud de la província de València i nord d'Alacant. A Banyeres de Mariola (Alcoià) l'Ajuntament va haver de suspendre les classes de la vesprada i prohibir la circulació de vehicles per dins de la població.

L'episodi de neu continuarà aquest divendres, però en cotes més altes, de 700 i 800 metres. L'Agència Espanyola de Meteorologia manté el risc groc de nevades a l'interior de la província de Castelló i a l'interior nord de València, i la preemergència de nivell taronja per fenomen costaner al litoral d'Alacant.

Les previsions apunten que les precipitacions començaran a partir del migdia i que la cota de neu anirà baixant al llarg de la vesprada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.