Les nevades arriben a l’interior de la Comunitat Valenciana

El Sant Josep més atípic ha vingut precedit d'estampes nadalenques a comarques com la Vall d'Albaida, l'Alcoià, l'Alt Vinalopó i el Comtat, com a conseqüència d'una baixada de les temperatures de fins a vint graus que ha transformat la pluja en neu a cotes molt baixes, de només 400 metres sobre el nivell del mar.

S'havia pronosticat un canvi radical de les temperatures, però ningú esperava una nevada tan forta a dos dies de la primavera. El Centre de Coordinació d'Emergències va posar a treballar les màquines llevaneu a l'interior sud de la província de València i nord d'Alacant. A Banyeres de Mariola (Alcoià) l'Ajuntament va haver de suspendre les classes de la vesprada i prohibir la circulació de vehicles per dins de la població.

L'episodi de neu continuarà aquest divendres, però en cotes més altes, de 700 i 800 metres. L'Agència Espanyola de Meteorologia manté el risc groc de nevades a l'interior de la província de Castelló i a l'interior nord de València, i la preemergència de nivell taronja per fenomen costaner al litoral d'Alacant.

Les previsions apunten que les precipitacions començaran a partir del migdia i que la cota de neu anirà baixant al llarg de la vesprada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.

València es rendix al color, el ritme i el soroll de la mascletà que obri la Setmana Fallera

Pirotècnia Valenciana ha inaugurat la Setmana Fallera 2026 amb una mascletà trepidant en la plaça de l'Ajuntament. Sara García i autoritats han destacat el 'terratrémol' final i el joc de colors amb les banderes de fum.

PSPV i Compromís denuncien el caos en el lliurament del ninot indultat infantil

PSPV i Compromís han denunciat un caos organitzatiu en la recollida del ninot indultat infantil i exigixen una rectificació immediata al govern municipal. Alerten d'aglomeracions, bloquejos i problemes de mobilitat que agreugen la situació.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai per vent a València

València ha començat el dia amb 382 falles infantils plantades que donen inici als dies grans de les Falles 2026. El vent ha causat sobresalts mentres s'espera estabilitat.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026 amb l'obra de Zvonimir Ostoic (Zeta), dissenyada per Ramón Pla. L'elecció, decidida per 9.190 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá de 382 monuments infantils.

Pérez Llorca reivindica les Falles com a motor de cohesió i identitat a Alcàsser i Algemesí

Pérez Llorca ha visitat este diumenge les Falles d'Alcàsser i Algemesí i ha subratllat el seu valor cohesionador i de senya d'identitat per al poble valencià. En el seu recorregut ha estat acompanyat pels alcaldes i per representants de les comissions falleres.