Ni rastre de Filomena 2.0

 

Fred

 

Des que ahir dimarts va canviar la direcció del vent, girant de ponent a llevant, l’ambient s’ha fet més humit i fred, i fins i tot hem tingut precipitacions a la línia de costa. Pluges totalment insuficients davant la falta de pluja que arrosseguem els darrers mesos.

Però em permetreu que abans de seguir amb les previsions demane un poc de serietat davant les notícies/previsions que han eixit en mitjans de comunicació suposadament seriosos. Que si un xiquet de 14 anys ha pronosticat una nova Filomena, que si la seua base són les ‘cabanyueles’, que la nova borrasca arribarà el 24 de gener (quan encara no sabem ben bé l’oratge que farà d’ací a un parell de dies).

Només són formes d’aconseguir més clics en els mitjans digitals (i sembla que els va bé perquè este tipus de notícia és prou recurrent), però esta cap de setmana també ha eixit la notícia a la televisió. Demanaria més rigor als editors d’informatius perquè en cas contrari propose que posen a un xaval de 14 anys (al que podríem anomenar el jove periodista de només 14 anys) a fer l’escaleta dels informatius.

No m’allargue més, però als que ens dediquen des de fa molt de temps a fer previsions meteorològiques estes notícies no ens ajuden molt perquè les nostres previsions arriben a tot el món i siguen fiables (encara que no sempre encertades).

La previsió tant per a hui com per als pròxims dies continua donant entrada de vents de llevant que sobretot a la mitat sud de la Comunitat deixarà el cel més cobert i plugims dèbils.

La Nuvolositat augmentarà esta vesprada i de cara a la nit poden registra-se pluges dèbils a la costa del sud de València i al nord d’Alacant. Les temperatures mínimes baixaran un poc i les màximes es mantindran tan fresques com les d’ahir.

 

2-Hui-12

 

3-màx-i-mín-dc-12

 

Demà dijous el dia serà gris a la costa on cal esperar pluges tan de matí com de vesprada, però a mesura que ens desplacem cap a l’interior els núvols estaran més trencats i fins i tot es veurà més el sol.

 

6-Dj-13

En qualsevol cas les temperatures encara baixaran un o dos graus accentuant-se el fred.

 

7-màx-i-mín-dj-13

Divendres començarà a escampar la nuvolositat de vesprada però fins a migdia el cel encara estarà carregat i podrà ploure dèbilment.

De no canviar a última hora les previsions el cap de setmana serà fresc, hivernal, amb temperatures ben fresques o fredes a la nit i temperatures més suaus al centre del dia.

 

8-Triple-14

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El sol avança l’ambient de Setmana Santa i plena les platges d’Alacant

El sol i les temperatures suaus animen a molts veïns i visitants a gaudir ja de la platja del Postiguet i del passeig marítim a les portes de la Setmana Santa.

Mor una menor de 17 anys per meningitis a l’hospital de Dénia

Una jove de 17 anys ha mort per meningitis a l'hospital de Dénia després de ser traslladada en ambulància des d'una localitat de la Marina Alta. Sanitat ha activat el protocol de rastreig i quimioprofilaxi als contactes estrets.

El gelat europeu de l’any arriba a Alacant amb sabor de ricotta, mandarina i pistatxo

El nou gelat artesà Melody, triat sabor europeu de 2025 per la patronal de heladeros, combina ricotta cremosa, salsa de mandarina i cruixent de pistatxo i ja se servix a Alacant.

El Síndic de Greuges alerta d’una deriva institucional perillosa en Les Corts Valencianes

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, advertix en el seu últim informe d'una greu deterioració en la relació amb Les Corts i d'una deriva institucional perillosa que, al seu juí, debilita les institucions estatutàries i afecta als drets de la ciutadania.

Hillsman fixa l’objectiu: guanyar la Copa de la Reina amb València Basket

Khaalia Hillsman afronta la Copa de la Reina amb València Basket amb l'objectiu declarat de guanyar el títol i convertir la decepció europea en un impuls competitiu.

La jutgessa de la DANA cridarà Carlos Mazón a declarar com a testimoni després de quedar descartada la seua imputació

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València cita com a testimoni al expresident Carlos Mazón, després que el TSJCV haja descartat indicis de delicte en la seua actuació.

La Comunitat Valenciana impulsa el seu sector aeroespacial amb un pla estratègic fins a 2030

La Comunitat Valenciana dissenya un pla estratègic 2026-2030 per a consolidar el seu sector aeroespacial, atraure inversió i reforçar la seua posició internacional en tecnologia espacial.

Ben Abdelkader fixa la Copa de la Reina com a gran objectiu del València Basket

Hind Ben Abdelkader subratlla que la Copa de la Reina és un objectiu clar per al València Basket, encara que insistix que l'equip només pensa a superar primer al Ensino Lugo en quarts.