12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Ni rastre de Filomena 2.0

 

Fred

 

Des que ahir dimarts va canviar la direcció del vent, girant de ponent a llevant, l’ambient s’ha fet més humit i fred, i fins i tot hem tingut precipitacions a la línia de costa. Pluges totalment insuficients davant la falta de pluja que arrosseguem els darrers mesos.

Però em permetreu que abans de seguir amb les previsions demane un poc de serietat davant les notícies/previsions que han eixit en mitjans de comunicació suposadament seriosos. Que si un xiquet de 14 anys ha pronosticat una nova Filomena, que si la seua base són les ‘cabanyueles’, que la nova borrasca arribarà el 24 de gener (quan encara no sabem ben bé l’oratge que farà d’ací a un parell de dies).

Només són formes d’aconseguir més clics en els mitjans digitals (i sembla que els va bé perquè este tipus de notícia és prou recurrent), però esta cap de setmana també ha eixit la notícia a la televisió. Demanaria més rigor als editors d’informatius perquè en cas contrari propose que posen a un xaval de 14 anys (al que podríem anomenar el jove periodista de només 14 anys) a fer l’escaleta dels informatius.

No m’allargue més, però als que ens dediquen des de fa molt de temps a fer previsions meteorològiques estes notícies no ens ajuden molt perquè les nostres previsions arriben a tot el món i siguen fiables (encara que no sempre encertades).

La previsió tant per a hui com per als pròxims dies continua donant entrada de vents de llevant que sobretot a la mitat sud de la Comunitat deixarà el cel més cobert i plugims dèbils.

La Nuvolositat augmentarà esta vesprada i de cara a la nit poden registra-se pluges dèbils a la costa del sud de València i al nord d’Alacant. Les temperatures mínimes baixaran un poc i les màximes es mantindran tan fresques com les d’ahir.

 

2-Hui-12

 

3-màx-i-mín-dc-12

 

Demà dijous el dia serà gris a la costa on cal esperar pluges tan de matí com de vesprada, però a mesura que ens desplacem cap a l’interior els núvols estaran més trencats i fins i tot es veurà més el sol.

 

6-Dj-13

En qualsevol cas les temperatures encara baixaran un o dos graus accentuant-se el fred.

 

7-màx-i-mín-dj-13

Divendres començarà a escampar la nuvolositat de vesprada però fins a migdia el cel encara estarà carregat i podrà ploure dèbilment.

De no canviar a última hora les previsions el cap de setmana serà fresc, hivernal, amb temperatures ben fresques o fredes a la nit i temperatures més suaus al centre del dia.

 

8-Triple-14

Últimes notícies

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.

La jutgessa manté en 230 les víctimes mortals de la dana i rebutja sumar dos morts

La instructora ha denegat incorporar com a víctimes mortals a un home i a una dona al no veure nexe causal amb la dana. També descarta una víctima per lesions psicològiques i ordena recuperar missatges sobre la gestió de l'emergència.