Ni rastre de Filomena 2.0

 

Fred

 

Des que ahir dimarts va canviar la direcció del vent, girant de ponent a llevant, l’ambient s’ha fet més humit i fred, i fins i tot hem tingut precipitacions a la línia de costa. Pluges totalment insuficients davant la falta de pluja que arrosseguem els darrers mesos.

Però em permetreu que abans de seguir amb les previsions demane un poc de serietat davant les notícies/previsions que han eixit en mitjans de comunicació suposadament seriosos. Que si un xiquet de 14 anys ha pronosticat una nova Filomena, que si la seua base són les ‘cabanyueles’, que la nova borrasca arribarà el 24 de gener (quan encara no sabem ben bé l’oratge que farà d’ací a un parell de dies).

Només són formes d’aconseguir més clics en els mitjans digitals (i sembla que els va bé perquè este tipus de notícia és prou recurrent), però esta cap de setmana també ha eixit la notícia a la televisió. Demanaria més rigor als editors d’informatius perquè en cas contrari propose que posen a un xaval de 14 anys (al que podríem anomenar el jove periodista de només 14 anys) a fer l’escaleta dels informatius.

No m’allargue més, però als que ens dediquen des de fa molt de temps a fer previsions meteorològiques estes notícies no ens ajuden molt perquè les nostres previsions arriben a tot el món i siguen fiables (encara que no sempre encertades).

La previsió tant per a hui com per als pròxims dies continua donant entrada de vents de llevant que sobretot a la mitat sud de la Comunitat deixarà el cel més cobert i plugims dèbils.

La Nuvolositat augmentarà esta vesprada i de cara a la nit poden registra-se pluges dèbils a la costa del sud de València i al nord d’Alacant. Les temperatures mínimes baixaran un poc i les màximes es mantindran tan fresques com les d’ahir.

 

2-Hui-12

 

3-màx-i-mín-dc-12

 

Demà dijous el dia serà gris a la costa on cal esperar pluges tan de matí com de vesprada, però a mesura que ens desplacem cap a l’interior els núvols estaran més trencats i fins i tot es veurà més el sol.

 

6-Dj-13

En qualsevol cas les temperatures encara baixaran un o dos graus accentuant-se el fred.

 

7-màx-i-mín-dj-13

Divendres començarà a escampar la nuvolositat de vesprada però fins a migdia el cel encara estarà carregat i podrà ploure dèbilment.

De no canviar a última hora les previsions el cap de setmana serà fresc, hivernal, amb temperatures ben fresques o fredes a la nit i temperatures més suaus al centre del dia.

 

8-Triple-14

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.