Ni rastre de Filomena 2.0

 

Fred

 

Des que ahir dimarts va canviar la direcció del vent, girant de ponent a llevant, l’ambient s’ha fet més humit i fred, i fins i tot hem tingut precipitacions a la línia de costa. Pluges totalment insuficients davant la falta de pluja que arrosseguem els darrers mesos.

Però em permetreu que abans de seguir amb les previsions demane un poc de serietat davant les notícies/previsions que han eixit en mitjans de comunicació suposadament seriosos. Que si un xiquet de 14 anys ha pronosticat una nova Filomena, que si la seua base són les ‘cabanyueles’, que la nova borrasca arribarà el 24 de gener (quan encara no sabem ben bé l’oratge que farà d’ací a un parell de dies).

Només són formes d’aconseguir més clics en els mitjans digitals (i sembla que els va bé perquè este tipus de notícia és prou recurrent), però esta cap de setmana també ha eixit la notícia a la televisió. Demanaria més rigor als editors d’informatius perquè en cas contrari propose que posen a un xaval de 14 anys (al que podríem anomenar el jove periodista de només 14 anys) a fer l’escaleta dels informatius.

No m’allargue més, però als que ens dediquen des de fa molt de temps a fer previsions meteorològiques estes notícies no ens ajuden molt perquè les nostres previsions arriben a tot el món i siguen fiables (encara que no sempre encertades).

La previsió tant per a hui com per als pròxims dies continua donant entrada de vents de llevant que sobretot a la mitat sud de la Comunitat deixarà el cel més cobert i plugims dèbils.

La Nuvolositat augmentarà esta vesprada i de cara a la nit poden registra-se pluges dèbils a la costa del sud de València i al nord d’Alacant. Les temperatures mínimes baixaran un poc i les màximes es mantindran tan fresques com les d’ahir.

 

2-Hui-12

 

3-màx-i-mín-dc-12

 

Demà dijous el dia serà gris a la costa on cal esperar pluges tan de matí com de vesprada, però a mesura que ens desplacem cap a l’interior els núvols estaran més trencats i fins i tot es veurà més el sol.

 

6-Dj-13

En qualsevol cas les temperatures encara baixaran un o dos graus accentuant-se el fred.

 

7-màx-i-mín-dj-13

Divendres començarà a escampar la nuvolositat de vesprada però fins a migdia el cel encara estarà carregat i podrà ploure dèbilment.

De no canviar a última hora les previsions el cap de setmana serà fresc, hivernal, amb temperatures ben fresques o fredes a la nit i temperatures més suaus al centre del dia.

 

8-Triple-14

Últimes notícies

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina duplica participants en la cinquena edició

El Festival de Curtmetratges Helena Cortesina, que se celebra a l'Arniches d'Alacant de l'1 al 4 de juliol, ha rebut 768 projectes, el doble que l'any passat, amb 35 produccions de creadors de la província.

La jutgessa de la dana crida a declarar el responsable autonòmic d’atenció a les víctimes

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha citat com a testimoni l’aleshores director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Javier Soler Flores, i ha fixat noves declaracions per a setembre.

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.