27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

Nou desastre nuclear en Japó per culpa del supertifó Hagibis

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El Japó afronta un altre desastre nuclear que encara està per determinar quines conseqüències comportarà arran del pas del tifó Hagibis. Segons les primeres informacions, pareix que el fort temporal hauria abocat en un riu el contingut de bosses amb residus radioactius de la central nuclear de Fukushima, que va obrir una autèntica crisi en el país nipó quan es va vore afectat severament pel terratrèmol i tsunami de l’any 2011.

 

En eixe sentit, les bosses es trobaven en un lloc temporal, prop de la ciutat de Tamura, prefectura de Fukushima, i les pluges torrencials dels últims dies en Japó han arrastrat unes quantes d’eixes bosses fins al riu Furumichi.

 

 

Què contenien eixes bosses?

Segons pareix, eixes bosses contenien vegetació i terra afectades per la radiació i arreplegades després del desastre nuclear. De fet, només en eixe punt es van arribar a acumular fins a 2.667 bosses, cada una de les quals pesa 1,3 tones. Per ara es desconeix quantes bosses s’han perdut, però segons apunta l’agència Kyodo, com a mínim 10 d’elles s’han recuperat buides i, per tant, les restes radioactives han estat abocades al riu.

 

 

En eixe sentit, el Ministeri de Medi Ambient del Japó ha fet una crida a la calma ciutadana assegurant que el nivell radioactiu del material de les bosses és «relativament baix» o té «poc d’impacte» a nivell mediambiental. Per ara, no s’han detectat canvis importants dels nivells de radiació en la terra ni l’aigua de la zona, però els experts continuen treballant al riu per a avaluar els danys.

 

El súper tifó Hagibis ha arrasat el Japó amb una força que feia dècades que no es veia i ha deixat un balanç desolador de, com a mínim, 68 morts, molts desapareguts i greus inundacions i destrosses.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.