Nou desastre nuclear en Japó per culpa del supertifó Hagibis

 

El Japó afronta un altre desastre nuclear que encara està per determinar quines conseqüències comportarà arran del pas del tifó Hagibis. Segons les primeres informacions, pareix que el fort temporal hauria abocat en un riu el contingut de bosses amb residus radioactius de la central nuclear de Fukushima, que va obrir una autèntica crisi en el país nipó quan es va vore afectat severament pel terratrèmol i tsunami de l’any 2011.

 

En eixe sentit, les bosses es trobaven en un lloc temporal, prop de la ciutat de Tamura, prefectura de Fukushima, i les pluges torrencials dels últims dies en Japó han arrastrat unes quantes d’eixes bosses fins al riu Furumichi.

 

 

Què contenien eixes bosses?

Segons pareix, eixes bosses contenien vegetació i terra afectades per la radiació i arreplegades després del desastre nuclear. De fet, només en eixe punt es van arribar a acumular fins a 2.667 bosses, cada una de les quals pesa 1,3 tones. Per ara es desconeix quantes bosses s’han perdut, però segons apunta l’agència Kyodo, com a mínim 10 d’elles s’han recuperat buides i, per tant, les restes radioactives han estat abocades al riu.

 

 

En eixe sentit, el Ministeri de Medi Ambient del Japó ha fet una crida a la calma ciutadana assegurant que el nivell radioactiu del material de les bosses és «relativament baix» o té «poc d’impacte» a nivell mediambiental. Per ara, no s’han detectat canvis importants dels nivells de radiació en la terra ni l’aigua de la zona, però els experts continuen treballant al riu per a avaluar els danys.

 

El súper tifó Hagibis ha arrasat el Japó amb una força que feia dècades que no es veia i ha deixat un balanç desolador de, com a mínim, 68 morts, molts desapareguts i greus inundacions i destrosses.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.