21.1 C
València
Dissabte, 1 novembre, 2025

Nou desastre nuclear en Japó per culpa del supertifó Hagibis

 

El Japó afronta un altre desastre nuclear que encara està per determinar quines conseqüències comportarà arran del pas del tifó Hagibis. Segons les primeres informacions, pareix que el fort temporal hauria abocat en un riu el contingut de bosses amb residus radioactius de la central nuclear de Fukushima, que va obrir una autèntica crisi en el país nipó quan es va vore afectat severament pel terratrèmol i tsunami de l’any 2011.

 

En eixe sentit, les bosses es trobaven en un lloc temporal, prop de la ciutat de Tamura, prefectura de Fukushima, i les pluges torrencials dels últims dies en Japó han arrastrat unes quantes d’eixes bosses fins al riu Furumichi.

 

 

Què contenien eixes bosses?

Segons pareix, eixes bosses contenien vegetació i terra afectades per la radiació i arreplegades després del desastre nuclear. De fet, només en eixe punt es van arribar a acumular fins a 2.667 bosses, cada una de les quals pesa 1,3 tones. Per ara es desconeix quantes bosses s’han perdut, però segons apunta l’agència Kyodo, com a mínim 10 d’elles s’han recuperat buides i, per tant, les restes radioactives han estat abocades al riu.

 

 

En eixe sentit, el Ministeri de Medi Ambient del Japó ha fet una crida a la calma ciutadana assegurant que el nivell radioactiu del material de les bosses és «relativament baix» o té «poc d’impacte» a nivell mediambiental. Per ara, no s’han detectat canvis importants dels nivells de radiació en la terra ni l’aigua de la zona, però els experts continuen treballant al riu per a avaluar els danys.

 

El súper tifó Hagibis ha arrasat el Japó amb una força que feia dècades que no es veia i ha deixat un balanç desolador de, com a mínim, 68 morts, molts desapareguts i greus inundacions i destrosses.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detingut a València per agredir a la seua cita a casa i estafar-li més de mil euros

Un home de 33 anys ha sigut detingut a València després de concertar una cita en una app, drogar a la víctima i usar la seua targeta per a transaccions per més de mil euros. La policia ho va arrestar prop de la Estació del Nord i la víctima va ser hospitalitzada per lesions al cap i la boca.

28 detinguts en Halloween a València per lesions, drogues i violència

La Policia Nacional ha detingut a 28 persones durant l'operatiu d'Halloween a València, amb 697 identificacions, 116 actes i més de 120 vehicles inspeccionats.

El PSPV avisa d’una setmana clau per a Mazón i afirma que a Feijóo li creixen els problemes

El PSPV-PSOE assenyala que els pròxims dies seran decisius per al futur polític i judicial de Carlos Mazón. Reclama la seua dimissió i eleccions anticipades.

El PP valencià tanca files amb Mompó com a relleu de Mazón

Dirigents del PPCV han traslladat a la direcció nacional el seu suport a Vicent Mompó com a figura de consens per a substituir a Carlos Mazón al capdavant del partit. La decisió s'accelera després d'una setmana marcada pels esbroncs al president i la gestió de la dana.

Una nova tècnica de mapatge cardíac identifica problemes ocults i millora la seua localització

Un equip internacional ha desenrotllat una mètrica de mapatge cardíac que detecta alteracions elèctriques ocultes i millora la localització del substrat anòmal. L'avanç apunta a procediments d'ablació més precisos en arrítmies complexes.

Juguettos rellança Imaginarium i espera que aportació el 5% de la seua facturació

Juguettos ha reactivat Imaginarium després de comprar-la per 240.000 euros i l'ha integrada en el 92% de les seues botigues i en línia. Aspira al fet que aporte el 5% d'ingressos enguany i valora obrir botigues pròpies segons la demanda.

Novembre comença amb temperatures estables i pluges febles el diumenge en la Comunitat Valenciana

Cap de setmana amb pocs canvis tèrmics en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu pluges febles i disperses el diumenge i ratxes molt fortes en el nord de Castelló.

Ecologistes demanen escoltar la ciència i al poble per a no repetir negligències del 29-O

Activistes han penjat una pancarta des del Pont de la Solidaritat amb el lema 'Escolteu el poble, escolteu la ciència'. Han denunciat inacció i negacionismo en l'aniversari de la DANA que va deixar 229 víctimes a València.