18.3 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Nou desastre nuclear en Japó per culpa del supertifó Hagibis

 

El Japó afronta un altre desastre nuclear que encara està per determinar quines conseqüències comportarà arran del pas del tifó Hagibis. Segons les primeres informacions, pareix que el fort temporal hauria abocat en un riu el contingut de bosses amb residus radioactius de la central nuclear de Fukushima, que va obrir una autèntica crisi en el país nipó quan es va vore afectat severament pel terratrèmol i tsunami de l’any 2011.

 

En eixe sentit, les bosses es trobaven en un lloc temporal, prop de la ciutat de Tamura, prefectura de Fukushima, i les pluges torrencials dels últims dies en Japó han arrastrat unes quantes d’eixes bosses fins al riu Furumichi.

 

 

Què contenien eixes bosses?

Segons pareix, eixes bosses contenien vegetació i terra afectades per la radiació i arreplegades després del desastre nuclear. De fet, només en eixe punt es van arribar a acumular fins a 2.667 bosses, cada una de les quals pesa 1,3 tones. Per ara es desconeix quantes bosses s’han perdut, però segons apunta l’agència Kyodo, com a mínim 10 d’elles s’han recuperat buides i, per tant, les restes radioactives han estat abocades al riu.

 

 

En eixe sentit, el Ministeri de Medi Ambient del Japó ha fet una crida a la calma ciutadana assegurant que el nivell radioactiu del material de les bosses és «relativament baix» o té «poc d’impacte» a nivell mediambiental. Per ara, no s’han detectat canvis importants dels nivells de radiació en la terra ni l’aigua de la zona, però els experts continuen treballant al riu per a avaluar els danys.

 

El súper tifó Hagibis ha arrasat el Japó amb una força que feia dècades que no es veia i ha deixat un balanç desolador de, com a mínim, 68 morts, molts desapareguts i greus inundacions i destrosses.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Govern aprova una nova zona catastròfica per a la Comunitat Valenciana per inundacions i incendis

El Consell de Ministres ha aprovat la declaració que inclou a 63 comarques d'onze comunitats després d'episodis de pluges, DANA i focs entre agost i novembre.

Emergències recorda als ajuntaments la normativa per a les festes de Nadal

La Conselleria d'Emergències i Interior enviarà una circular als municipis per a recordar requisits, autoritzacions i horaris de les celebracions nadalenques. L'objectiu és previndre riscos i unificar criteris davant esdeveniments amb gran afluència.

Chucho Valdés presenta en Els Arts el seu nou disc Cuba & Beyond

Els Arts inaugura este dijous el seu cicle de músiques del món amb Chucho Valdés. El pianista cubà presenta Cuba & Beyond en un recital únic al piano.

Maribel Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.47 després de menjar amb Mazón el dia de la dana

Un registre del pàrquing de Glorieta reflectix un càrrec de 15,10 euros a les 19.47:45 del 29 d'octubre. La jutgessa ordena verificar entrada i eixida i demana gravacions del 112

Rescaten a Benidorm a una dona obligada a prostituir-se i detenen a quatre persones

La Policia Nacional ha rescatat a una dona agredida i explotada sexualment a Benidorm i ha detingut a quatre persones en esta localitat i a L'Alfàs del Pi.

Vox votarà en contra del decret d’ajudes per la DANA 2024

Pepa Millán ha confirmat que Vox rebutjarà en el Congrés el reial decret llei amb mesures enfront dels danys de la DANA d'octubre de 2024, en considerar-ho insuficient.

Maribel Vilaplana va pagar a les 19.47 l’aparcament després de menjar amb Mazón el dia de la DANA

Maribel Vilaplana va pagar a les 19.47 un tiquet de 15,10 euros en un aparcament pròxim al Ventorro el dia de la DANA, després de menjar amb Carlos Mazón. El jutjat de Catarroja ha demanat certificar les hores d'entrada i eixida del vehicle.

Hugo Duro després de la seua xilena en el derbi: treball diari per a eixos moments

El davanter del València va valorar la seua xilena davant el Llevant, va destacar la passada de Gayà i es va afermar com a màxim golejador de l'equip en Lliga amb 4 punts.