12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Nou desastre nuclear en Japó per culpa del supertifó Hagibis

 

El Japó afronta un altre desastre nuclear que encara està per determinar quines conseqüències comportarà arran del pas del tifó Hagibis. Segons les primeres informacions, pareix que el fort temporal hauria abocat en un riu el contingut de bosses amb residus radioactius de la central nuclear de Fukushima, que va obrir una autèntica crisi en el país nipó quan es va vore afectat severament pel terratrèmol i tsunami de l’any 2011.

 

En eixe sentit, les bosses es trobaven en un lloc temporal, prop de la ciutat de Tamura, prefectura de Fukushima, i les pluges torrencials dels últims dies en Japó han arrastrat unes quantes d’eixes bosses fins al riu Furumichi.

 

 

Què contenien eixes bosses?

Segons pareix, eixes bosses contenien vegetació i terra afectades per la radiació i arreplegades després del desastre nuclear. De fet, només en eixe punt es van arribar a acumular fins a 2.667 bosses, cada una de les quals pesa 1,3 tones. Per ara es desconeix quantes bosses s’han perdut, però segons apunta l’agència Kyodo, com a mínim 10 d’elles s’han recuperat buides i, per tant, les restes radioactives han estat abocades al riu.

 

 

En eixe sentit, el Ministeri de Medi Ambient del Japó ha fet una crida a la calma ciutadana assegurant que el nivell radioactiu del material de les bosses és «relativament baix» o té «poc d’impacte» a nivell mediambiental. Per ara, no s’han detectat canvis importants dels nivells de radiació en la terra ni l’aigua de la zona, però els experts continuen treballant al riu per a avaluar els danys.

 

El súper tifó Hagibis ha arrasat el Japó amb una força que feia dècades que no es veia i ha deixat un balanç desolador de, com a mínim, 68 morts, molts desapareguts i greus inundacions i destrosses.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor Ricard Pérez Casado, exalcalde de València i impulsor del Jardí del Túria, als 80 anys

El exalcalde de València Ricard Pérez Casado ha mort als 80 anys. L'Ajuntament decreta tres dies de dol i habilita un llibre de condols mentres la ciutat recorda el seu llegat urbà.

L’excap de Bombers situa la primera defunció de la DANA a les 18.30 en el Cecopi

José Miguel Basset ha declarat que el Cecopi va saber de la primera defunció en la DANA sobre les 18.30, malgrat un wasap de les 16.28 que al·ludia a un mort a Utiel. Ha assegurat que l'És_Alert de les 20.11 no es va decidir en el Cecopi i que va desconéixer també el segon avís de les 20.57

Mor el exalcalde de València Ricard Pérez Casado als 80 anys

Ricard Pérez Casado, alcalde de València entre 1979 i 1989, ha mort als 80 anys. La seua etapa va deixar fites com el Jardí del Túria i el Palau de la Música

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.