Anuncios

Un terratrèmol de 6,4 fa tremolar les Filipines i provoca un aparatós incendi en un centre comercial

Efectos del terremoto en la escuela de 'Cor Jesu' en Digos, Davao del Sur

Efectes del terratrèmol en una escola de ‘Cor Jesu’ en Digos, Davao del Sur | Twitter

Un notable terratrèmol de 6,4 graus en l’escala de Richter ha sacsejat este dimecres l’illa de Mindanao, al sud de les Filipines, sense que en estos moments les autoritats hagen informat de víctimes i destrosses greus.

 

Anuncios

El Servici Geològic dels Estats Units (USGS), que registra l’activitat sísmica en tot el món, ha informat que el moviment tectònic ha tingut lloc a les 19:37 hora local (11:37 GMT) i el seu epicentre s’ha situat a uns 7,7 quilòmetres de la localitat de Columbio.

 

 

El terratrèmol s’ha produït a 14 quilòmetres de profunditat. Els mitjans de comunicació locals han difós les imàtgens dels primers efectes com, per exemple, un supermercat amb estants caiguts i aliments per terra, l’evacuació d’un hospital i d’un centre comercial, una escola amb unes impressionants esquerdes i, fins i tot, el tremolor hauria iniciat un greu incendi en el centre comercial de la ciutat de General Santos a causa d’una fuga de gas.

 

 

 

 

 

 

Filipines, un país acostumat als terratrèmols

Filipines se situa damunt del que es coneix com l’Anell de Foc del Pacífic, una zona de gran activitat sísmica i volcànica que és sacsejada per uns 7.000 tremolors a l’any, la majoria, poc intensos. Segons els experts, terratrèmols de magnitud superior a 5 es registren de manera esporàdica al sud de Mindanao, Batanes i la regió oriental de Bicol.

 

També pots llegir…

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Dani Martín arrasa en el seu debut en el Roig Arena amb un concert de 25+1 anys de música

Dani Martín triomfa en la seua primera visita al Roig Arena amb un concert de quasi dos hores i mitja que repassa les seues 25+1 anys de carrera i penja el cartell de sold out a València.

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.
Anuncios