Un terratrèmol de 6,4 fa tremolar les Filipines i provoca un aparatós incendi en un centre comercial

Efectos del terremoto en la escuela de 'Cor Jesu' en Digos, Davao del Sur

Efectes del terratrèmol en una escola de ‘Cor Jesu’ en Digos, Davao del Sur | Twitter

Un notable terratrèmol de 6,4 graus en l’escala de Richter ha sacsejat este dimecres l’illa de Mindanao, al sud de les Filipines, sense que en estos moments les autoritats hagen informat de víctimes i destrosses greus.

 

El Servici Geològic dels Estats Units (USGS), que registra l’activitat sísmica en tot el món, ha informat que el moviment tectònic ha tingut lloc a les 19:37 hora local (11:37 GMT) i el seu epicentre s’ha situat a uns 7,7 quilòmetres de la localitat de Columbio.

 

 

El terratrèmol s’ha produït a 14 quilòmetres de profunditat. Els mitjans de comunicació locals han difós les imàtgens dels primers efectes com, per exemple, un supermercat amb estants caiguts i aliments per terra, l’evacuació d’un hospital i d’un centre comercial, una escola amb unes impressionants esquerdes i, fins i tot, el tremolor hauria iniciat un greu incendi en el centre comercial de la ciutat de General Santos a causa d’una fuga de gas.

 

 

 

 

 

 

Filipines, un país acostumat als terratrèmols

Filipines se situa damunt del que es coneix com l’Anell de Foc del Pacífic, una zona de gran activitat sísmica i volcànica que és sacsejada per uns 7.000 tremolors a l’any, la majoria, poc intensos. Segons els experts, terratrèmols de magnitud superior a 5 es registren de manera esporàdica al sud de Mindanao, Batanes i la regió oriental de Bicol.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una base de dades de la UV rescata 400 sanitaris valencians represaliats pel franquisme

La Universitat de València ha obert una base de dades que identifica 400 metges i científics valencians represaliats pel franquisme després de trenta anys d’investigació liderada per Josep Lluís Barona.

Pérez Llorca descarta avançar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Alacant que no s'ha plantejat avançar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana per a fer-les coincidir amb unes generals.

Més de 9.600 persones es presenten a les proves escrites de valencià de la JQCV

Un total de 9.634 persones s’han presentat a les proves escrites dels nivells B2, C1 i C2 de valencià de la JQCV, celebrades en 24 municipis de la Comunitat Valenciana. La participació global ha sigut del 58,81 % i la convocatòria continuarà ara amb les proves orals.

Comissió Ciutat-Port portarà al Suprem l’ampliació nord del Port de València

La plataforma ciutadana Comissió Ciutat-Port ha presentat davant el TSJCV l’escrit per preparar un recurs de cassació contra la sentència que avala el projecte constructiu de l’ampliació nord del Port de València.

Presó provisional per a un home de 33 anys per diversos robatoris a Benicarló

Un home de 33 anys ha ingressat en presó provisional acusat de diversos robatoris amb força en locals de Benicarló. La Guàrdia Civil també ha detingut tres jóvens més a Benicarló i Peníscola per delictes contra el patrimoni.

Naix al Bioparc València una cria d’un primat en greu perill d’extinció que es comunica amb la mirada

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una cria de mangabey de coroneta blanca, un primat en greu perill d’extinció que destaca per comunicar-se amb els ulls. Es tracta del dècim naixement d’esta espècie al parc i reforça el seu paper en el programa europeu de conservació.

Avís groc al nord de Castelló per fortes pluges i tempestes amb granís

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral i interior nord de Castelló per pluges intenses de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes amb possibilitat de granís, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %.

Nit tranquil·la en les acampades per la vivenda a València i Alacant

Les acampades pel dret a la vivenda a València i Alacant han viscut una nova nit tranquil·la mentre el campament de la plaça de l’Ajuntament decidix quedar-s’hi de manera indefinida, amb el 9 d’Octubre a l’horitzó.