Un terratrèmol de 6,4 fa tremolar les Filipines i provoca un aparatós incendi en un centre comercial

Efectos del terremoto en la escuela de 'Cor Jesu' en Digos, Davao del Sur

Efectes del terratrèmol en una escola de ‘Cor Jesu’ en Digos, Davao del Sur | Twitter

Un notable terratrèmol de 6,4 graus en l’escala de Richter ha sacsejat este dimecres l’illa de Mindanao, al sud de les Filipines, sense que en estos moments les autoritats hagen informat de víctimes i destrosses greus.

 

El Servici Geològic dels Estats Units (USGS), que registra l’activitat sísmica en tot el món, ha informat que el moviment tectònic ha tingut lloc a les 19:37 hora local (11:37 GMT) i el seu epicentre s’ha situat a uns 7,7 quilòmetres de la localitat de Columbio.

 

 

El terratrèmol s’ha produït a 14 quilòmetres de profunditat. Els mitjans de comunicació locals han difós les imàtgens dels primers efectes com, per exemple, un supermercat amb estants caiguts i aliments per terra, l’evacuació d’un hospital i d’un centre comercial, una escola amb unes impressionants esquerdes i, fins i tot, el tremolor hauria iniciat un greu incendi en el centre comercial de la ciutat de General Santos a causa d’una fuga de gas.

 

 

 

 

 

 

Filipines, un país acostumat als terratrèmols

Filipines se situa damunt del que es coneix com l’Anell de Foc del Pacífic, una zona de gran activitat sísmica i volcànica que és sacsejada per uns 7.000 tremolors a l’any, la majoria, poc intensos. Segons els experts, terratrèmols de magnitud superior a 5 es registren de manera esporàdica al sud de Mindanao, Batanes i la regió oriental de Bicol.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.