Un terratrèmol de 6,4 fa tremolar les Filipines i provoca un aparatós incendi en un centre comercial

Efectos del terremoto en la escuela de 'Cor Jesu' en Digos, Davao del Sur

Efectes del terratrèmol en una escola de ‘Cor Jesu’ en Digos, Davao del Sur | Twitter

Un notable terratrèmol de 6,4 graus en l’escala de Richter ha sacsejat este dimecres l’illa de Mindanao, al sud de les Filipines, sense que en estos moments les autoritats hagen informat de víctimes i destrosses greus.

 

El Servici Geològic dels Estats Units (USGS), que registra l’activitat sísmica en tot el món, ha informat que el moviment tectònic ha tingut lloc a les 19:37 hora local (11:37 GMT) i el seu epicentre s’ha situat a uns 7,7 quilòmetres de la localitat de Columbio.

 

 

El terratrèmol s’ha produït a 14 quilòmetres de profunditat. Els mitjans de comunicació locals han difós les imàtgens dels primers efectes com, per exemple, un supermercat amb estants caiguts i aliments per terra, l’evacuació d’un hospital i d’un centre comercial, una escola amb unes impressionants esquerdes i, fins i tot, el tremolor hauria iniciat un greu incendi en el centre comercial de la ciutat de General Santos a causa d’una fuga de gas.

 

 

 

 

 

 

Filipines, un país acostumat als terratrèmols

Filipines se situa damunt del que es coneix com l’Anell de Foc del Pacífic, una zona de gran activitat sísmica i volcànica que és sacsejada per uns 7.000 tremolors a l’any, la majoria, poc intensos. Segons els experts, terratrèmols de magnitud superior a 5 es registren de manera esporàdica al sud de Mindanao, Batanes i la regió oriental de Bicol.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.