Un terratrèmol de 6,4 fa tremolar les Filipines i provoca un aparatós incendi en un centre comercial

Efectos del terremoto en la escuela de 'Cor Jesu' en Digos, Davao del Sur

Efectes del terratrèmol en una escola de ‘Cor Jesu’ en Digos, Davao del Sur | Twitter

Un notable terratrèmol de 6,4 graus en l’escala de Richter ha sacsejat este dimecres l’illa de Mindanao, al sud de les Filipines, sense que en estos moments les autoritats hagen informat de víctimes i destrosses greus.

 

El Servici Geològic dels Estats Units (USGS), que registra l’activitat sísmica en tot el món, ha informat que el moviment tectònic ha tingut lloc a les 19:37 hora local (11:37 GMT) i el seu epicentre s’ha situat a uns 7,7 quilòmetres de la localitat de Columbio.

 

 

El terratrèmol s’ha produït a 14 quilòmetres de profunditat. Els mitjans de comunicació locals han difós les imàtgens dels primers efectes com, per exemple, un supermercat amb estants caiguts i aliments per terra, l’evacuació d’un hospital i d’un centre comercial, una escola amb unes impressionants esquerdes i, fins i tot, el tremolor hauria iniciat un greu incendi en el centre comercial de la ciutat de General Santos a causa d’una fuga de gas.

 

 

 

 

 

 

Filipines, un país acostumat als terratrèmols

Filipines se situa damunt del que es coneix com l’Anell de Foc del Pacífic, una zona de gran activitat sísmica i volcànica que és sacsejada per uns 7.000 tremolors a l’any, la majoria, poc intensos. Segons els experts, terratrèmols de magnitud superior a 5 es registren de manera esporàdica al sud de Mindanao, Batanes i la regió oriental de Bicol.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.