La Comunitat Valenciana es prepara per a suportar la primera onada de calor de l’estiu

Imatge d'un termòmetre en plena onada de Calor

La calorada serà intensa arreu aquestos dies de tot el territori valencià| Arxiu

 

Escoltarem a partir de hui moltes expressions i llegirem molts titulars respecte a la calor que anem a patir estos dies. ‘El dimoni Afrcià’ serà dels titulars més emprats perquè la calor arriba des del nord d’Àfrica i ens passarà factura perquè ve per a quedar-se un bon grapat de dies ( no esperem que les temperatures comencen a baixar fins dimarts dia 17).

 

Donem hui el tret d’eixida a una onada de calor que té pocs precedents enguany perquè hem tingut dies de molta calor però a la Comunitat Valenciana no hi han durat més d’un o dos dies, i de seguida començava a minvar la calor.

 

Esta volta és diferent anem cap als dies de més calor d’este estiu, i tardaran en començar a baixar les temperatures. Seran, com a mínim, 5 dies de molta, de moltíssima calor. A més de la calor també cal destacar la calitja que acompanyant la massa d’aire càlida africana farà patir aquells que tenen problemes respiratoris.

 

Tenim avisos grocs, taronja i fins i tot rojos a bona part de la Península. Poques zones es lliuraran de la calor els pròxims dies.

oratge

A la Comunitat Valenciana les primeres notícies de l’ona arribaran per l’interior on els termòmetres s’enfilaran demà per damunt dels 36 grays i podran apropar-se als 40

or

La previsió de hui dijous torna a donar un mapa de colors taronja  fruit de la pols en suspensió que continuarà present a l’atmosfera, i temperatures marcant valors de vora 40 graus en punts del centre i de l’interior.

oratge

oratge

Demà divendres encara pujarà una ratlleta o dos el mercuri als termòmetres. Un dia molt pesat, de calor molt intensa amb màximes de 40-41 graus a les zones més interiors del sud de València i a l’interior-nord d’Alacant. La calitja continuarà ben present.

or

or

La calor lluny de minvar el cap de setmana anirà a més. Tant dissabte com diumenge cal esperar temperatures més altes, tant de nit com de dia, i dilluns començarem la setmana amb condicions molt paregudes. No serà fins dimarts que les temperatures siguen més suportables.

or

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantá en diversos municipis

Les ratxes des d'anit han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan retardant la plantá a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió de Oltá espera a l'artista per a reparar mentres l'infantil es va plantar sense problemes.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantà en diversos municipis

Les ratxes han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan afectant la plantà a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió espera a l'artista per a valorar la reparació mentres l'infantil s'ha plantat sense problemes.

La falla més llarga del món ret homenatge a la Marató de València amb 42,195 metres

La comissió Manuel de Falla Tamarindes firma un monument horitzontal de 42,195 metres que recrea la meta de la Marató de València i aspira a fer història.

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.

Ratxes de fins a 103 km/h a l’interior nord de Castelló i alerta taronja per vent

La passada nit va deixar ratxes de 103 km/h a La Pobla de Benifassà i l'interior nord de Castelló seguix en avís taronja fins a les 19.00. També hi ha avisos grocs per vent i fenòmens costaners en altres zones.

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.

La Setmana Gran fallera comença amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a Castelló i nord de València

Els dies grans de les Falles arranquen amb cel poc nuvolós, temperatures en descens i vent del nord-oest, amb ratxes molt fortes a Castelló i el nord de València. El dilluns de 'plantá' s'espera cel poc nuvolós i màximes a l'alça a l'interior, amb brises en el litoral a la vesprada.

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.