La Comunitat Valenciana es prepara per a suportar la primera onada de calor de l’estiu

Imatge d'un termòmetre en plena onada de Calor

La calorada serà intensa arreu aquestos dies de tot el territori valencià| Arxiu

 

Escoltarem a partir de hui moltes expressions i llegirem molts titulars respecte a la calor que anem a patir estos dies. ‘El dimoni Afrcià’ serà dels titulars més emprats perquè la calor arriba des del nord d’Àfrica i ens passarà factura perquè ve per a quedar-se un bon grapat de dies ( no esperem que les temperatures comencen a baixar fins dimarts dia 17).

 

Donem hui el tret d’eixida a una onada de calor que té pocs precedents enguany perquè hem tingut dies de molta calor però a la Comunitat Valenciana no hi han durat més d’un o dos dies, i de seguida començava a minvar la calor.

 

Esta volta és diferent anem cap als dies de més calor d’este estiu, i tardaran en començar a baixar les temperatures. Seran, com a mínim, 5 dies de molta, de moltíssima calor. A més de la calor també cal destacar la calitja que acompanyant la massa d’aire càlida africana farà patir aquells que tenen problemes respiratoris.

 

Tenim avisos grocs, taronja i fins i tot rojos a bona part de la Península. Poques zones es lliuraran de la calor els pròxims dies.

oratge

A la Comunitat Valenciana les primeres notícies de l’ona arribaran per l’interior on els termòmetres s’enfilaran demà per damunt dels 36 grays i podran apropar-se als 40

or

La previsió de hui dijous torna a donar un mapa de colors taronja  fruit de la pols en suspensió que continuarà present a l’atmosfera, i temperatures marcant valors de vora 40 graus en punts del centre i de l’interior.

oratge

oratge

Demà divendres encara pujarà una ratlleta o dos el mercuri als termòmetres. Un dia molt pesat, de calor molt intensa amb màximes de 40-41 graus a les zones més interiors del sud de València i a l’interior-nord d’Alacant. La calitja continuarà ben present.

or

or

La calor lluny de minvar el cap de setmana anirà a més. Tant dissabte com diumenge cal esperar temperatures més altes, tant de nit com de dia, i dilluns començarem la setmana amb condicions molt paregudes. No serà fins dimarts que les temperatures siguen més suportables.

or

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.