La Comunitat Valenciana es prepara per a suportar la primera onada de calor de l’estiu

Imatge d'un termòmetre en plena onada de Calor

La calorada serà intensa arreu aquestos dies de tot el territori valencià| Arxiu

 

Escoltarem a partir de hui moltes expressions i llegirem molts titulars respecte a la calor que anem a patir estos dies. ‘El dimoni Afrcià’ serà dels titulars més emprats perquè la calor arriba des del nord d’Àfrica i ens passarà factura perquè ve per a quedar-se un bon grapat de dies ( no esperem que les temperatures comencen a baixar fins dimarts dia 17).

 

Donem hui el tret d’eixida a una onada de calor que té pocs precedents enguany perquè hem tingut dies de molta calor però a la Comunitat Valenciana no hi han durat més d’un o dos dies, i de seguida començava a minvar la calor.

 

Esta volta és diferent anem cap als dies de més calor d’este estiu, i tardaran en començar a baixar les temperatures. Seran, com a mínim, 5 dies de molta, de moltíssima calor. A més de la calor també cal destacar la calitja que acompanyant la massa d’aire càlida africana farà patir aquells que tenen problemes respiratoris.

 

Tenim avisos grocs, taronja i fins i tot rojos a bona part de la Península. Poques zones es lliuraran de la calor els pròxims dies.

oratge

A la Comunitat Valenciana les primeres notícies de l’ona arribaran per l’interior on els termòmetres s’enfilaran demà per damunt dels 36 grays i podran apropar-se als 40

or

La previsió de hui dijous torna a donar un mapa de colors taronja  fruit de la pols en suspensió que continuarà present a l’atmosfera, i temperatures marcant valors de vora 40 graus en punts del centre i de l’interior.

oratge

oratge

Demà divendres encara pujarà una ratlleta o dos el mercuri als termòmetres. Un dia molt pesat, de calor molt intensa amb màximes de 40-41 graus a les zones més interiors del sud de València i a l’interior-nord d’Alacant. La calitja continuarà ben present.

or

or

La calor lluny de minvar el cap de setmana anirà a més. Tant dissabte com diumenge cal esperar temperatures més altes, tant de nit com de dia, i dilluns començarem la setmana amb condicions molt paregudes. No serà fins dimarts que les temperatures siguen més suportables.

or

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.