La Comunitat Valenciana es prepara per a suportar la primera onada de calor de l’estiu

Imatge d'un termòmetre en plena onada de Calor

La calorada serà intensa arreu aquestos dies de tot el territori valencià| Arxiu

 

Escoltarem a partir de hui moltes expressions i llegirem molts titulars respecte a la calor que anem a patir estos dies. ‘El dimoni Afrcià’ serà dels titulars més emprats perquè la calor arriba des del nord d’Àfrica i ens passarà factura perquè ve per a quedar-se un bon grapat de dies ( no esperem que les temperatures comencen a baixar fins dimarts dia 17).

 

Donem hui el tret d’eixida a una onada de calor que té pocs precedents enguany perquè hem tingut dies de molta calor però a la Comunitat Valenciana no hi han durat més d’un o dos dies, i de seguida començava a minvar la calor.

 

Esta volta és diferent anem cap als dies de més calor d’este estiu, i tardaran en començar a baixar les temperatures. Seran, com a mínim, 5 dies de molta, de moltíssima calor. A més de la calor també cal destacar la calitja que acompanyant la massa d’aire càlida africana farà patir aquells que tenen problemes respiratoris.

 

Tenim avisos grocs, taronja i fins i tot rojos a bona part de la Península. Poques zones es lliuraran de la calor els pròxims dies.

oratge

A la Comunitat Valenciana les primeres notícies de l’ona arribaran per l’interior on els termòmetres s’enfilaran demà per damunt dels 36 grays i podran apropar-se als 40

or

La previsió de hui dijous torna a donar un mapa de colors taronja  fruit de la pols en suspensió que continuarà present a l’atmosfera, i temperatures marcant valors de vora 40 graus en punts del centre i de l’interior.

oratge

oratge

Demà divendres encara pujarà una ratlleta o dos el mercuri als termòmetres. Un dia molt pesat, de calor molt intensa amb màximes de 40-41 graus a les zones més interiors del sud de València i a l’interior-nord d’Alacant. La calitja continuarà ben present.

or

or

La calor lluny de minvar el cap de setmana anirà a més. Tant dissabte com diumenge cal esperar temperatures més altes, tant de nit com de dia, i dilluns començarem la setmana amb condicions molt paregudes. No serà fins dimarts que les temperatures siguen més suportables.

or

Últimes notícies

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.