12 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

La Comunitat Valenciana es prepara per a suportar la primera onada de calor de l’estiu

Imatge d'un termòmetre en plena onada de Calor

La calorada serà intensa arreu aquestos dies de tot el territori valencià| Arxiu

 

Escoltarem a partir de hui moltes expressions i llegirem molts titulars respecte a la calor que anem a patir estos dies. ‘El dimoni Afrcià’ serà dels titulars més emprats perquè la calor arriba des del nord d’Àfrica i ens passarà factura perquè ve per a quedar-se un bon grapat de dies ( no esperem que les temperatures comencen a baixar fins dimarts dia 17).

 

Donem hui el tret d’eixida a una onada de calor que té pocs precedents enguany perquè hem tingut dies de molta calor però a la Comunitat Valenciana no hi han durat més d’un o dos dies, i de seguida començava a minvar la calor.

 

Esta volta és diferent anem cap als dies de més calor d’este estiu, i tardaran en començar a baixar les temperatures. Seran, com a mínim, 5 dies de molta, de moltíssima calor. A més de la calor també cal destacar la calitja que acompanyant la massa d’aire càlida africana farà patir aquells que tenen problemes respiratoris.

 

Tenim avisos grocs, taronja i fins i tot rojos a bona part de la Península. Poques zones es lliuraran de la calor els pròxims dies.

oratge

A la Comunitat Valenciana les primeres notícies de l’ona arribaran per l’interior on els termòmetres s’enfilaran demà per damunt dels 36 grays i podran apropar-se als 40

or

La previsió de hui dijous torna a donar un mapa de colors taronja  fruit de la pols en suspensió que continuarà present a l’atmosfera, i temperatures marcant valors de vora 40 graus en punts del centre i de l’interior.

oratge

oratge

Demà divendres encara pujarà una ratlleta o dos el mercuri als termòmetres. Un dia molt pesat, de calor molt intensa amb màximes de 40-41 graus a les zones més interiors del sud de València i a l’interior-nord d’Alacant. La calitja continuarà ben present.

or

or

La calor lluny de minvar el cap de setmana anirà a més. Tant dissabte com diumenge cal esperar temperatures més altes, tant de nit com de dia, i dilluns començarem la setmana amb condicions molt paregudes. No serà fins dimarts que les temperatures siguen més suportables.

or

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.