La pluja d’estreles dels Aquàrids este cap de setmana marca l’agenda de maig

La pluja d’estreles dels Leònids arriba este cap de setmana | Arxiu

 

Este cap de setmana tenim una cita amb el cel, ja que arriba la pluja d’estreles dels Aquàrids, considerada una de les millors d’enguany per les seues característiques. Este esdeveniment, que viurà el seu punt àlgid la nit del 5 al 6 de maig, marcarà l’agenda astronòmica d’este mes.

 

Precisament, este diumenge, 5 de maig, està prevista la Lluna nova del mes, cosa que permetrà que, si la meteorologia acompanya (i pareix que sí que ho farà), es veja la pluja d’estreles amb molta claredat i precisió, ja que la foscor en el cel serà absoluta i, fora d’àrees urbanes, no hi haurà cap llum potent que impedisca disfrutar d’este fenomen.

 

La nit de diumenge a dilluns, en el punt àlgid de la pluja, es podran vore al voltant de 30 meteors per hora, segons informen els astrònoms. Les pedres de foc creuaran el cel de nord a est i tindran el seu punt de partida en la constel·lació d’Aquari mirant a l’infinit, però el seu origen real és el cometa Halley, que no es tornarà a vore en el nostre sistema fins a l’any 2062, però les seues restes ens deixen cada mes de maig este espectacular fenomen.

 

Imatge de la superlluna vista des del Moianès

La Lluna plena serà el dia 18 | MeteoMoià

 

La Lluna plena de maig arribarà el dia 18

Si este cap de setmana no hi haurà Lluna en el cel perquè arriba a la seua fase nova, això vol dir que encara tardarem uns dies a vore-la brillar en la seua plenitud. Això serà el dia 18 de maig, quan està previst que el satèl·lit arribe a la seua fase plena, concretament a les 23:09 de la nit d’eixe dissabte.

 

Quant a la llum solar, seguim amb pas ferm cap al solstici d’estiu a mitjans de juny. D’esta manera, el dia se seguirà allargant este mes de maig amb, aproximadament, dos o tres minuts més de llum solar cada dia que passe. El solstici estiuenc, el 21 de juny, tindrem el dia més llarg de l’any amb 15 hores i 11 minuts de Sol. A partir d’eixe moment, el dia s’anirà acurtant gradualment.

 

Últimes notícies

Inici de setmana amb temps estable, pujada de màximes i vent molt fort en el nord de la Comunitat Valenciana

La setmana entre març i abril arranca en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, màximes a l'alça, mínimes encara fredes en zones de l'interior i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València.

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.