La pluja d’estreles dels Aquàrids este cap de setmana marca l’agenda de maig

La pluja d’estreles dels Leònids arriba este cap de setmana | Arxiu

 

Este cap de setmana tenim una cita amb el cel, ja que arriba la pluja d’estreles dels Aquàrids, considerada una de les millors d’enguany per les seues característiques. Este esdeveniment, que viurà el seu punt àlgid la nit del 5 al 6 de maig, marcarà l’agenda astronòmica d’este mes.

 

Precisament, este diumenge, 5 de maig, està prevista la Lluna nova del mes, cosa que permetrà que, si la meteorologia acompanya (i pareix que sí que ho farà), es veja la pluja d’estreles amb molta claredat i precisió, ja que la foscor en el cel serà absoluta i, fora d’àrees urbanes, no hi haurà cap llum potent que impedisca disfrutar d’este fenomen.

 

La nit de diumenge a dilluns, en el punt àlgid de la pluja, es podran vore al voltant de 30 meteors per hora, segons informen els astrònoms. Les pedres de foc creuaran el cel de nord a est i tindran el seu punt de partida en la constel·lació d’Aquari mirant a l’infinit, però el seu origen real és el cometa Halley, que no es tornarà a vore en el nostre sistema fins a l’any 2062, però les seues restes ens deixen cada mes de maig este espectacular fenomen.

 

Imatge de la superlluna vista des del Moianès

La Lluna plena serà el dia 18 | MeteoMoià

 

La Lluna plena de maig arribarà el dia 18

Si este cap de setmana no hi haurà Lluna en el cel perquè arriba a la seua fase nova, això vol dir que encara tardarem uns dies a vore-la brillar en la seua plenitud. Això serà el dia 18 de maig, quan està previst que el satèl·lit arribe a la seua fase plena, concretament a les 23:09 de la nit d’eixe dissabte.

 

Quant a la llum solar, seguim amb pas ferm cap al solstici d’estiu a mitjans de juny. D’esta manera, el dia se seguirà allargant este mes de maig amb, aproximadament, dos o tres minuts més de llum solar cada dia que passe. El solstici estiuenc, el 21 de juny, tindrem el dia més llarg de l’any amb 15 hores i 11 minuts de Sol. A partir d’eixe moment, el dia s’anirà acurtant gradualment.

 

Últimes notícies

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.