La pluja d’estreles dels Aquàrids este cap de setmana marca l’agenda de maig

La pluja d’estreles dels Leònids arriba este cap de setmana | Arxiu

 

Este cap de setmana tenim una cita amb el cel, ja que arriba la pluja d’estreles dels Aquàrids, considerada una de les millors d’enguany per les seues característiques. Este esdeveniment, que viurà el seu punt àlgid la nit del 5 al 6 de maig, marcarà l’agenda astronòmica d’este mes.

 

Precisament, este diumenge, 5 de maig, està prevista la Lluna nova del mes, cosa que permetrà que, si la meteorologia acompanya (i pareix que sí que ho farà), es veja la pluja d’estreles amb molta claredat i precisió, ja que la foscor en el cel serà absoluta i, fora d’àrees urbanes, no hi haurà cap llum potent que impedisca disfrutar d’este fenomen.

 

La nit de diumenge a dilluns, en el punt àlgid de la pluja, es podran vore al voltant de 30 meteors per hora, segons informen els astrònoms. Les pedres de foc creuaran el cel de nord a est i tindran el seu punt de partida en la constel·lació d’Aquari mirant a l’infinit, però el seu origen real és el cometa Halley, que no es tornarà a vore en el nostre sistema fins a l’any 2062, però les seues restes ens deixen cada mes de maig este espectacular fenomen.

 

Imatge de la superlluna vista des del Moianès

La Lluna plena serà el dia 18 | MeteoMoià

 

La Lluna plena de maig arribarà el dia 18

Si este cap de setmana no hi haurà Lluna en el cel perquè arriba a la seua fase nova, això vol dir que encara tardarem uns dies a vore-la brillar en la seua plenitud. Això serà el dia 18 de maig, quan està previst que el satèl·lit arribe a la seua fase plena, concretament a les 23:09 de la nit d’eixe dissabte.

 

Quant a la llum solar, seguim amb pas ferm cap al solstici d’estiu a mitjans de juny. D’esta manera, el dia se seguirà allargant este mes de maig amb, aproximadament, dos o tres minuts més de llum solar cada dia que passe. El solstici estiuenc, el 21 de juny, tindrem el dia més llarg de l’any amb 15 hores i 11 minuts de Sol. A partir d’eixe moment, el dia s’anirà acurtant gradualment.

 

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.