La pluja d’estreles dels Aquàrids este cap de setmana marca l’agenda de maig

La pluja d’estreles dels Leònids arriba este cap de setmana | Arxiu

 

Este cap de setmana tenim una cita amb el cel, ja que arriba la pluja d’estreles dels Aquàrids, considerada una de les millors d’enguany per les seues característiques. Este esdeveniment, que viurà el seu punt àlgid la nit del 5 al 6 de maig, marcarà l’agenda astronòmica d’este mes.

 

Precisament, este diumenge, 5 de maig, està prevista la Lluna nova del mes, cosa que permetrà que, si la meteorologia acompanya (i pareix que sí que ho farà), es veja la pluja d’estreles amb molta claredat i precisió, ja que la foscor en el cel serà absoluta i, fora d’àrees urbanes, no hi haurà cap llum potent que impedisca disfrutar d’este fenomen.

 

La nit de diumenge a dilluns, en el punt àlgid de la pluja, es podran vore al voltant de 30 meteors per hora, segons informen els astrònoms. Les pedres de foc creuaran el cel de nord a est i tindran el seu punt de partida en la constel·lació d’Aquari mirant a l’infinit, però el seu origen real és el cometa Halley, que no es tornarà a vore en el nostre sistema fins a l’any 2062, però les seues restes ens deixen cada mes de maig este espectacular fenomen.

 

Imatge de la superlluna vista des del Moianès

La Lluna plena serà el dia 18 | MeteoMoià

 

La Lluna plena de maig arribarà el dia 18

Si este cap de setmana no hi haurà Lluna en el cel perquè arriba a la seua fase nova, això vol dir que encara tardarem uns dies a vore-la brillar en la seua plenitud. Això serà el dia 18 de maig, quan està previst que el satèl·lit arribe a la seua fase plena, concretament a les 23:09 de la nit d’eixe dissabte.

 

Quant a la llum solar, seguim amb pas ferm cap al solstici d’estiu a mitjans de juny. D’esta manera, el dia se seguirà allargant este mes de maig amb, aproximadament, dos o tres minuts més de llum solar cada dia que passe. El solstici estiuenc, el 21 de juny, tindrem el dia més llarg de l’any amb 15 hores i 11 minuts de Sol. A partir d’eixe moment, el dia s’anirà acurtant gradualment.

 

Últimes notícies

Avis roig per calor extrema en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València i al nord d’Alacant per temperatures de fins a 44 graus, amb altres zones de la Comunitat Valenciana en nivell taronja i groc.

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.