17.9 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

La pluja d’estreles dels Aquàrids este cap de setmana marca l’agenda de maig

La pluja d’estreles dels Leònids arriba este cap de setmana | Arxiu

 

Este cap de setmana tenim una cita amb el cel, ja que arriba la pluja d’estreles dels Aquàrids, considerada una de les millors d’enguany per les seues característiques. Este esdeveniment, que viurà el seu punt àlgid la nit del 5 al 6 de maig, marcarà l’agenda astronòmica d’este mes.

 

Precisament, este diumenge, 5 de maig, està prevista la Lluna nova del mes, cosa que permetrà que, si la meteorologia acompanya (i pareix que sí que ho farà), es veja la pluja d’estreles amb molta claredat i precisió, ja que la foscor en el cel serà absoluta i, fora d’àrees urbanes, no hi haurà cap llum potent que impedisca disfrutar d’este fenomen.

 

La nit de diumenge a dilluns, en el punt àlgid de la pluja, es podran vore al voltant de 30 meteors per hora, segons informen els astrònoms. Les pedres de foc creuaran el cel de nord a est i tindran el seu punt de partida en la constel·lació d’Aquari mirant a l’infinit, però el seu origen real és el cometa Halley, que no es tornarà a vore en el nostre sistema fins a l’any 2062, però les seues restes ens deixen cada mes de maig este espectacular fenomen.

 

Imatge de la superlluna vista des del Moianès

La Lluna plena serà el dia 18 | MeteoMoià

 

La Lluna plena de maig arribarà el dia 18

Si este cap de setmana no hi haurà Lluna en el cel perquè arriba a la seua fase nova, això vol dir que encara tardarem uns dies a vore-la brillar en la seua plenitud. Això serà el dia 18 de maig, quan està previst que el satèl·lit arribe a la seua fase plena, concretament a les 23:09 de la nit d’eixe dissabte.

 

Quant a la llum solar, seguim amb pas ferm cap al solstici d’estiu a mitjans de juny. D’esta manera, el dia se seguirà allargant este mes de maig amb, aproximadament, dos o tres minuts més de llum solar cada dia que passe. El solstici estiuenc, el 21 de juny, tindrem el dia més llarg de l’any amb 15 hores i 11 minuts de Sol. A partir d’eixe moment, el dia s’anirà acurtant gradualment.

 

Últimes notícies

Milers d’atletes prenen València en la vespra d’una Marató que vol ser el més ràpid de 2025

València viu una jornada prèvia d'entrenaments i últims ajustos abans de la Marató, amb 36.000 dorsals i la meta de liderar els temps mundials de 2025.

Marcelino advertix que és impossible mantindre el ritme actual del Vila-real

Després del 2-0 al Getafe, Marcelino va rebaixar l'eufòria: va afirmar que el seu equip no pot sostindre este ritme de punts i que l'objectiu passa per competir per la quarta plaça.

Feijóo deixa en mans de Mazón la seua renúncia a l’acta de diputat

Alberto Núñez Feijóo ha sostingut que renunciar a l'escó és una decisió que correspon a Carlos Mazón i confia a tancar el seu relleu a la Comunitat Valenciana abans de cap d'any. També s'ha desmarcat de les versions sobre la DANA en afirmar que es va assabentar alhora que la premsa.

Buchanan i Mikautadze tomben al Getafe i afermen la ratxa del Vila-real

L'equip de Marcelino va encadenar huit partits seguits sense perdre a casa, amb set triomfs i un empat. Buchanan va obrir i Mikautadze va sentenciar després de la roja a Luis Milla.

El PSPV urgix al PP a deixar les excuses i exigir ja l’acta de diputat a Carlos Mazón

El PSPV ha reclamat al PP que demane immediatament l'acta de diputat a Carlos Mazón i ha acusat els populars de llançar cortines de fum contra Pilar Bernabé. També ha exigit disculpes i cessaments per casos d'assetjament sexual.

Corberán advertix que un Sevilla amb baixes i derrotes pot ser més perillós

Corberán va alertar que el Sevilla, malgrat les huit baixes i a dos derrotes seguides, podia resultar més perillós a Mestalla. El tècnic va recalcar que l'ambició del València no depenia del rival.

Feijóo sosté que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana després de l’eixida de Mazón

Feijóo ha reafirmat que el PP ha passat pàgina en la Generalitat Valenciana i ha defés que Carlos Mazón ha assumit responsabilitats després de la polèmica pels seus missatges.

Les víctimes de la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al fet que exigisca l’acta a Mazón

Les associacions de víctimes del 29-O no contemplen una reunió amb Juanfran Pérez Llorca si no demana a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat. Vinculen el diàleg a un gest de responsabilitat política després dels missatges del 29 d'octubre de 2024.