Un pont de Tots els Sants turbulent

El mes d’octubre està sent estable i sec en quasi tota Espanya, però este escenari sembla que canviarà de manera radical.

És important assenyalar que a hores d’ara de l’any la sequera comença a ser preocupant en les conques del Guadalquivir i Guadiana, golf de Cadis, en la major part del nord-est peninsular i en punts de Balears i Canàries.

Hui i demà comptarem amb cels poc nuvolosos en gran part del país, excepte en zones de vall on hi haurà bancs de boira. En el litoral cantàbric sí que s’esperen pluges i hi haurà una altra excepció, perquè entre la vesprada del dimarts i el migdia del dimecres en el sud de la Comunitat Valenciana, litoral de la Regió de Múrcia i en el llevant d’Almeria es podran registrar xàfecs localment intensos.

A les illes centrals i occidentals de Canàries també plourà.

Quant a les temperatures, durant la primera meitat d’esta setmana les nits seran fredes, amb gelades a l’interior i punts muntanyencs. No obstant això, les temperatures diürnes superaran els 20 °C en pràcticament totes les capitals i a la vall del Guadalquivir i en les hortes del Guadiana podrien superar els 25 °C.

 

Arriben els garbins

 

A partir del dimecres la situació sinòptica començarà a canviar, ja que l’anticicló de les Açores es desplaçarà cap al sud, mentre que en el nord de l’Atlàntic es crearà una vasta àrea de baixes pressions partint des d’Islàndia. Amb esta distribució dels centres d’acció, es canalitzarà un flux humit i temperat que arrancarà des de la mar Carib. Tota la península es veurà afectada per este riu atmosfèric d’humitat.

La jornada del dijous serà de transició, amb presència de pluges matinals en el vessant mediterrani que podrien ser intenses en el litoral de Catalunya, Balears i l’entorn del cap de la Nau. Ja durant la vesprada, apareixerà un primer front molt actiu pel nord-oest de la península que causarà precipitacions de caràcter fort en zones de Galícia.

El divendres guanyarà intensitat el vent de component sud-oest, els coneguts garbins, i les pluges guanyaran terreny per la meitat occidental i el centre peninsular, estenent-se d’oest a est. Començaran per l’oest de Castella i Lleó i Extremadura, descarregant de manera persistent.

Després, amb el pas del dia, s’estendran a les províncies occidentals d’Andalusia, on podrien ser fortes, Comunitat de Madrid, Castella-la Manxa i a la serralada Cantàbrica. A Galícia persistiran.

 

Un pont plujós

 

Per al pont de Tots els Sants comptarem amb una situació molt inestable. El dissabte els garbins refermaran i es produiran pluges generals a l’interior i l’oest peninsular. Al final del dia estes pluges arribaran al Pirineu, Balears i nord-est peninsular.

Estes precipitacions seran intenses i persistents en punts orientats al vent del sud o sud-oest, com la cara meridional del sistema Central o el sud d’Andalusia.

El diumenge la situació es repetirà, generalitzant-se les pluges pel nord-est peninsular, i en el dia de Tots els Sants el vent podria començar a rolar a nord-oest, amb un descens de les temperatures i pluges ja restringides a les Bètiques, vessant cantàbric, Balears, Catalunya i Pirineus, on baixaria la cota de neu.

Els acumulats de pluja podrien superar els 200 l/m² en algunes zones del sistema Central, i superar els 100 l/m² en Serra Morena, Monts de Toledo i en entorn de les Ries Baixes.

Últimes notícies

La plantilla de Lladró manté els paros contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores per oposar-se al descuelgue de la part econòmica del conveni i advertixen que les mobilitzacions seguiran si no es garantixen els drets salarials.

La plantilla de Lladró manté les aturades contra el descuelgue salarial del conveni

Els treballadors de Lladró, Arte y Porcelanas i Daisa han fet un nou paro de dos hores en protesta pel descuelgue del conveni en la part econòmica i advertixen que les mobilitzacions continuaran si no es garantixen els seus drets salarials.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar en el CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ola de calor per a persones sense llar, amb 55 atesos en el CAUS i reforç d’atenció a majors i dependents.

Multes a Vila-real per usar targetes de discapacitat de persones mortes per aparcar

La Policia Local de Vila-real ha detectat en els últims quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i targetes de persones mortes.

Alicant amplia fins divendres el dispositiu per calor extrema i atén 55 persones sense llar al CAUS

L’Ajuntament d’Alacant ha ampliat fins divendres el dispositiu especial per l’ona de calor per a persones sense llar, amb 55 usuaris atesos al CAUS i controls reforçats als col·lectius més vulnerables.

Detecten a Vila-real l’ús de targetes de difunts per aparcar en places de mobilitat reduïda

La Policia Local de Vila-real ha descobert en quatre mesos 23 casos d’ús irregular de targetes de mobilitat reduïda, incloses fotocòpies i documents de persones difuntes.

Set milions de productes falsos requisats en 2025, amb la Comunitat Valenciana entre les més afectades

Les forces de seguretat han intervingut 7,3 milions de productes falsificats valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més incautacions. També s’han bloquejat més de cent webs que vulneraven la propietat intel·lectual.

La Comunitat Valenciana, entre les autonomies amb més productes falsificats requisats en 2025

Les forces de seguretat han requisat en 2025 més de 7,3 milions de productes falsificats a Espanya, valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més intervencions. També s’han detectat 47.077 articles que vulneraven la propietat intel·lectual, amb quasi 1,8 milions d’euros de valor al mercat.