Un pont de Tots els Sants turbulent

El mes d’octubre està sent estable i sec en quasi tota Espanya, però este escenari sembla que canviarà de manera radical.

És important assenyalar que a hores d’ara de l’any la sequera comença a ser preocupant en les conques del Guadalquivir i Guadiana, golf de Cadis, en la major part del nord-est peninsular i en punts de Balears i Canàries.

Hui i demà comptarem amb cels poc nuvolosos en gran part del país, excepte en zones de vall on hi haurà bancs de boira. En el litoral cantàbric sí que s’esperen pluges i hi haurà una altra excepció, perquè entre la vesprada del dimarts i el migdia del dimecres en el sud de la Comunitat Valenciana, litoral de la Regió de Múrcia i en el llevant d’Almeria es podran registrar xàfecs localment intensos.

A les illes centrals i occidentals de Canàries també plourà.

Quant a les temperatures, durant la primera meitat d’esta setmana les nits seran fredes, amb gelades a l’interior i punts muntanyencs. No obstant això, les temperatures diürnes superaran els 20 °C en pràcticament totes les capitals i a la vall del Guadalquivir i en les hortes del Guadiana podrien superar els 25 °C.

 

Arriben els garbins

 

A partir del dimecres la situació sinòptica començarà a canviar, ja que l’anticicló de les Açores es desplaçarà cap al sud, mentre que en el nord de l’Atlàntic es crearà una vasta àrea de baixes pressions partint des d’Islàndia. Amb esta distribució dels centres d’acció, es canalitzarà un flux humit i temperat que arrancarà des de la mar Carib. Tota la península es veurà afectada per este riu atmosfèric d’humitat.

La jornada del dijous serà de transició, amb presència de pluges matinals en el vessant mediterrani que podrien ser intenses en el litoral de Catalunya, Balears i l’entorn del cap de la Nau. Ja durant la vesprada, apareixerà un primer front molt actiu pel nord-oest de la península que causarà precipitacions de caràcter fort en zones de Galícia.

El divendres guanyarà intensitat el vent de component sud-oest, els coneguts garbins, i les pluges guanyaran terreny per la meitat occidental i el centre peninsular, estenent-se d’oest a est. Començaran per l’oest de Castella i Lleó i Extremadura, descarregant de manera persistent.

Després, amb el pas del dia, s’estendran a les províncies occidentals d’Andalusia, on podrien ser fortes, Comunitat de Madrid, Castella-la Manxa i a la serralada Cantàbrica. A Galícia persistiran.

 

Un pont plujós

 

Per al pont de Tots els Sants comptarem amb una situació molt inestable. El dissabte els garbins refermaran i es produiran pluges generals a l’interior i l’oest peninsular. Al final del dia estes pluges arribaran al Pirineu, Balears i nord-est peninsular.

Estes precipitacions seran intenses i persistents en punts orientats al vent del sud o sud-oest, com la cara meridional del sistema Central o el sud d’Andalusia.

El diumenge la situació es repetirà, generalitzant-se les pluges pel nord-est peninsular, i en el dia de Tots els Sants el vent podria començar a rolar a nord-oest, amb un descens de les temperatures i pluges ja restringides a les Bètiques, vessant cantàbric, Balears, Catalunya i Pirineus, on baixaria la cota de neu.

Els acumulats de pluja podrien superar els 200 l/m² en algunes zones del sistema Central, i superar els 100 l/m² en Serra Morena, Monts de Toledo i en entorn de les Ries Baixes.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.