Dijous tranquil a l’espera d’un canvi radical la setmana que ve

 

L’anticicló i l’estabilitat es mantindran fins a finals de setmana sense grans canvis. Seguirem amb nits molt suaus en la costa i un poc més fredes en l’interior i amb dies que convidaran més a estar a l’aire lliure amb temperatures que pujaran fins a valors pròxims als 20ºC. Tot i això, no ens podrem fiar, ja que de cara al cap de setmana baixaran les temperatures i la setmana que ve tindrem un canvi de temps molt destacable.

 

Dijous molt tranquil i sense novetats

Este dijous començarà amb sol i un ambient poc fred en general. Les temperatures mínimes se situaran entre 5ºC i 8ºC en el litoral i entre els 0ºC i els 4ºC en l’interior. El sol dominarà sense núvols durant tota la jornada, s’espera un dia radiant i amb vents molt poc destacables. Les temperatures màximes tornaran a arribar als 20ºC en les comarques centrals i entre els 14 i els 16ºC en la resta del litoral valencià i l’interior.

 

Tots els ulls posats en la setmana que ve

L’oratge anticiclònic amb sol i bonança es mantindrà fins al divendres. Dissabte ja notarem alguns xicotets canvis i diumenge els núvols seran molt més compactes, amb les primeres pluges dèbils a últimes hores de la jornada acompanyades d’un brusc descens de la temperatura. Tot i això, esta previsió que pareix clara pel cap de setmana obrirà les portes a una situació molt més complexa.

 

Segons pareix, a partir de dilluns tindrem una situació de llevant ‘fred’. No són situacions freqüents i és per este motiu que els models no concreten exactament el que pot passar. Per tant, el pronòstic a partir de dilluns es prou incert. Tot i això, si els mapes de l’oratge tenen raó, a partir de dilluns una bossa d’aire molt fred s’aïllarà al Mediterrani occidental i ens impulsarà vents del nord-est molt freds i a l’hora humits.

 

Este fet pot comportar nevades molt importants en l’interior del territori valencià per damunt dels 600 o 800 metres. A demés, també es preveuen acumulacions de precipitació molt destacables en el litoral, a on es podrien superar els 100 l/m². En definitiva, s’haurà de seguir com evolucionen els mapes de l’oratge per tal de saber cap a on es decanta la situació. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.

30.000 persones vibren amb el Mundial d’Espanya a la plaça de l’Ajuntament de València

Unes 30.000 persones han omplit la plaça de l’Ajuntament de València per seguir en pantalla gegant la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina i festejar el triomf de la selecció i el gol del valencià Ferran Torres.

Ferran Torres i Álex Grimaldo entren en la història com a quintos valencians campions del món

Ferran Torres i Álex Grimaldo s’han convertit en els quintos futbolistes valencians que conquisten un Mundial absolut, seguint el camí obert per Raúl Albiol i ampliat per Ivana Andrés i Enith Salón.

El Valencia Basket fa una oferta per Eli Ndiaye i el Madrid té fins divendres per reaccionar

El Valencia Basket ha presentat una oferta per Eli Ndiaye i el Real Madrid té fins divendres 24 per igualar-la amb un increment del 10% o deixar que el pivot senegalés se sume al club taronja.

Un home s’asseu en el banc acusat d’agredir qui li va recriminar tirar petards gegants al Port de Sagunt

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València jutja un home acusat de colpejar brutalment un veí que li havia recriminat tirar petards de gran grandària al Port de Sagunt. La Fiscalia demana dos anys i nove mesos de presó per delictes de lesions i amenaces.

Quatre exresponsables d’Alacant planten la comissió per l’escàndol de vivendes de Les Naus

Cap dels quatre excàrrecs municipals citats, entre ells l’exregidora d’Urbanisme Rocío Gómez, ha comparegut en la comissió d’investigació sobre les adjudicacions de vivendes públiques de Les Naus a la platja de Sant Joan.