Dijous tranquil a l’espera d’un canvi radical la setmana que ve

 

L’anticicló i l’estabilitat es mantindran fins a finals de setmana sense grans canvis. Seguirem amb nits molt suaus en la costa i un poc més fredes en l’interior i amb dies que convidaran més a estar a l’aire lliure amb temperatures que pujaran fins a valors pròxims als 20ºC. Tot i això, no ens podrem fiar, ja que de cara al cap de setmana baixaran les temperatures i la setmana que ve tindrem un canvi de temps molt destacable.

 

Dijous molt tranquil i sense novetats

Este dijous començarà amb sol i un ambient poc fred en general. Les temperatures mínimes se situaran entre 5ºC i 8ºC en el litoral i entre els 0ºC i els 4ºC en l’interior. El sol dominarà sense núvols durant tota la jornada, s’espera un dia radiant i amb vents molt poc destacables. Les temperatures màximes tornaran a arribar als 20ºC en les comarques centrals i entre els 14 i els 16ºC en la resta del litoral valencià i l’interior.

 

Tots els ulls posats en la setmana que ve

L’oratge anticiclònic amb sol i bonança es mantindrà fins al divendres. Dissabte ja notarem alguns xicotets canvis i diumenge els núvols seran molt més compactes, amb les primeres pluges dèbils a últimes hores de la jornada acompanyades d’un brusc descens de la temperatura. Tot i això, esta previsió que pareix clara pel cap de setmana obrirà les portes a una situació molt més complexa.

 

Segons pareix, a partir de dilluns tindrem una situació de llevant ‘fred’. No són situacions freqüents i és per este motiu que els models no concreten exactament el que pot passar. Per tant, el pronòstic a partir de dilluns es prou incert. Tot i això, si els mapes de l’oratge tenen raó, a partir de dilluns una bossa d’aire molt fred s’aïllarà al Mediterrani occidental i ens impulsarà vents del nord-est molt freds i a l’hora humits.

 

Este fet pot comportar nevades molt importants en l’interior del territori valencià per damunt dels 600 o 800 metres. A demés, també es preveuen acumulacions de precipitació molt destacables en el litoral, a on es podrien superar els 100 l/m². En definitiva, s’haurà de seguir com evolucionen els mapes de l’oratge per tal de saber cap a on es decanta la situació. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.