Probabilitat de pluja i tempestes a la Comunitat aquesta vesprada

 

La setmana comença aquest dilluns amb probabilitat de pluges a la Comunitat Valenciana, segons les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet.

 

Així, Aemet pronostica per a aquest dilluns un dia amb intervals de núvols al cel, que seran més abundants en les províncies de Castelló i València. En aquestes zones no es descarten pluges dèbils i disperses durant la vesprada.

 

Pel que fa a les temperatures, les mínimes tindran algun lleuger ascens, mentre que les màximes patiran un descens generalitzat respecte a la calorosa jornada de diumenge. Així, els termòmetres podran experimentar baixades destacables, d’entre 6 i 10 graus centígrads.

 

El vent bufarà variable fluix, tendint a bufar de llevant (est) de matí, i de gregal (nord-est), fluix amb intervals de moderat.

 

Per a dimarts s’espera un dia tranquil, on predominen els cels poc nuvolats, amb alguns intervals de núvols alts. Les temperatures mínimes es mantindran sense canvis, mentre que les màximes ascendiran de forma lleguera. El vent bufarà fluix i variable, i tendirà de vesprada a bufar de llevant fluix.

 

Temperatures per a hui

Des d’Aemet es preveu que les màximes se situen hui a la Comunitat entre els 19 i 23 graus a la majoria de punts. Així, s’esperen 23 ºC de màxima a Elx, Orihuela o Ontinyent; 22 ºC a Alcoi, 21 ºC a Alacant; 20 ºC a Dénia, Castelló, Gandia o Requena; i 19 º C a València, Vinaròs o la Vall d’Uixó. Per davall d’aquests valors estaran els 17 ºC de màxima de Morella.

 

Quant a les mínimes, se situaran a moltes zones per damunt dels 10 ºC. Així, tindrem 14 ºC de mínima a Alacant, 13 ºC a València, Castelló, Elx i Orihuela; 12 ºC a Gandia i Dénia; 11 ºC a Vinaròs i la Vall d’Uixó; i 10 ºC a Alcoi.

 

Per baix se situaran els 9 ºC de mínima d’Ontinyent, els 8 ºC de Requena, i els 7 ºC de Morella.

 

Risc d’incendis

Tant per a la jornada de hui dilluns com per a demà dimarts, el nivell de preemergència per risc d’incendis de la Generalitat valenciana està establit, de moment, en nivell verd, és a dir, risc baix/mitjà.

 

Tot i això, per a hui hi ha avisos per possibilitat de tempestes seques a tota la província de Castelló i a la meitat nord de la província de València.

 

Aquesta informació s’actualitza periòdicament i es pot consultar a www.112cv.gva.es/va/incendios-forestales.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.