Puja a roig l’avís per nevades a l’interior de València i Castelló fins al dissabte

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha actualitzat el nivell d’avís a roig per nevades a l’interior de les províncies de València i Alacant, que estarà actiu durant la jornada d’este divendres i fins a concloure el dissabte. Les nevades seran copioses a l’interior de Castelló i de València, i que podran afectar punts del litoral castellonenc.

 

Les precipitacions seran persistents i que podran ser ocasionalment fortes en la mitat nord, amb vent fort en els litorals i les temperatures màximes significativament baixes. Segons la informació d’Aemet, consultada per Europa Press, el risc per a este divendres és extrem, amb una probabilitat d’entre el 40 i el 70% que es produïsca, tant a l’interior nord de València amb a l’interior sud una acumulació de neu en 24 hores de 20 centímetres, en cotes d’entre 500 i 600 metres.

 

 

En la província de Castelló, en tot l’interior, el risc és el mateix encara que la previsió és que la cota descendisca als 300400 metres durant el dissabte. Fins a les 12.00 hores del dissabte, a l’interior de la província el risc és groc, amb possibilitat de neu de quatre centímetres de grossària amb una cota d’acumulació més baixa, als 200-300 metres.

 

Es preveu risc groc per fenòmens costaners

De la mateixa manera, es preveu risc groc per fenòmens costaners, amb vent força set i ones que poden conseguir entre els tres i quatre metres al llarg del litoral valencià.

 

Segons informa el 112 GVA, la borrascaFilomena‘ continuarà deixant fred, pluja i neu a l’interior del territori valencià, però aconsella als ciutadans que esperen que amaine el temporal per a anar als llocs nevats perquè pot ser «perillós» intentar accedir a moltes poblacions.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Banc mundial de sons d’aus aconseguix 1.192 espècies sota coordinació espanyola

El nou banc acústic global, coordinat per biòlegs espanyols, reunix gravacions anotades de cinc continents per a impulsar la identificació automàtica d'aus.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantá en diversos municipis

Les ratxes des d'anit han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan retardant la plantá a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió de Oltá espera a l'artista per a reparar mentres l'infantil es va plantar sense problemes.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantà en diversos municipis

Les ratxes han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan afectant la plantà a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió espera a l'artista per a valorar la reparació mentres l'infantil s'ha plantat sense problemes.

La falla més llarga del món ret homenatge a la Marató de València amb 42,195 metres

La comissió Manuel de Falla Tamarindes firma un monument horitzontal de 42,195 metres que recrea la meta de la Marató de València i aspira a fer història.

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.

Ratxes de fins a 103 km/h a l’interior nord de Castelló i alerta taronja per vent

La passada nit va deixar ratxes de 103 km/h a La Pobla de Benifassà i l'interior nord de Castelló seguix en avís taronja fins a les 19.00. També hi ha avisos grocs per vent i fenòmens costaners en altres zones.

Un policia fora de servici frustra un furt afectuós a un home de 77 anys a Elx i deté a tres

Un agent de la Policia Nacional ha impedit que un grup sostraguera la cadena d'or d'un home de 77 anys a Elx. Tres persones han sigut detingudes per furt i pertinença a grup criminal.

La Setmana Gran fallera comença amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes a Castelló i nord de València

Els dies grans de les Falles arranquen amb cel poc nuvolós, temperatures en descens i vent del nord-oest, amb ratxes molt fortes a Castelló i el nord de València. El dilluns de 'plantá' s'espera cel poc nuvolós i màximes a l'alça a l'interior, amb brises en el litoral a la vesprada.