Puja a roig l’avís per nevades a l’interior de València i Castelló fins al dissabte

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha actualitzat el nivell d’avís a roig per nevades a l’interior de les províncies de València i Alacant, que estarà actiu durant la jornada d’este divendres i fins a concloure el dissabte. Les nevades seran copioses a l’interior de Castelló i de València, i que podran afectar punts del litoral castellonenc.

 

Les precipitacions seran persistents i que podran ser ocasionalment fortes en la mitat nord, amb vent fort en els litorals i les temperatures màximes significativament baixes. Segons la informació d’Aemet, consultada per Europa Press, el risc per a este divendres és extrem, amb una probabilitat d’entre el 40 i el 70% que es produïsca, tant a l’interior nord de València amb a l’interior sud una acumulació de neu en 24 hores de 20 centímetres, en cotes d’entre 500 i 600 metres.

 

 

En la província de Castelló, en tot l’interior, el risc és el mateix encara que la previsió és que la cota descendisca als 300400 metres durant el dissabte. Fins a les 12.00 hores del dissabte, a l’interior de la província el risc és groc, amb possibilitat de neu de quatre centímetres de grossària amb una cota d’acumulació més baixa, als 200-300 metres.

 

Es preveu risc groc per fenòmens costaners

De la mateixa manera, es preveu risc groc per fenòmens costaners, amb vent força set i ones que poden conseguir entre els tres i quatre metres al llarg del litoral valencià.

 

Segons informa el 112 GVA, la borrascaFilomena‘ continuarà deixant fred, pluja i neu a l’interior del territori valencià, però aconsella als ciutadans que esperen que amaine el temporal per a anar als llocs nevats perquè pot ser «perillós» intentar accedir a moltes poblacions.

Últimes notícies

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.