Puja a roig l’avís per nevades a l’interior de València i Castelló fins al dissabte

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha actualitzat el nivell d’avís a roig per nevades a l’interior de les províncies de València i Alacant, que estarà actiu durant la jornada d’este divendres i fins a concloure el dissabte. Les nevades seran copioses a l’interior de Castelló i de València, i que podran afectar punts del litoral castellonenc.

 

Les precipitacions seran persistents i que podran ser ocasionalment fortes en la mitat nord, amb vent fort en els litorals i les temperatures màximes significativament baixes. Segons la informació d’Aemet, consultada per Europa Press, el risc per a este divendres és extrem, amb una probabilitat d’entre el 40 i el 70% que es produïsca, tant a l’interior nord de València amb a l’interior sud una acumulació de neu en 24 hores de 20 centímetres, en cotes d’entre 500 i 600 metres.

 

 

En la província de Castelló, en tot l’interior, el risc és el mateix encara que la previsió és que la cota descendisca als 300400 metres durant el dissabte. Fins a les 12.00 hores del dissabte, a l’interior de la província el risc és groc, amb possibilitat de neu de quatre centímetres de grossària amb una cota d’acumulació més baixa, als 200-300 metres.

 

Es preveu risc groc per fenòmens costaners

De la mateixa manera, es preveu risc groc per fenòmens costaners, amb vent força set i ones que poden conseguir entre els tres i quatre metres al llarg del litoral valencià.

 

Segons informa el 112 GVA, la borrascaFilomena‘ continuarà deixant fred, pluja i neu a l’interior del territori valencià, però aconsella als ciutadans que esperen que amaine el temporal per a anar als llocs nevats perquè pot ser «perillós» intentar accedir a moltes poblacions.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU