20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Puja a roig l’avís per nevades a l’interior de València i Castelló fins al dissabte

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha actualitzat el nivell d’avís a roig per nevades a l’interior de les províncies de València i Alacant, que estarà actiu durant la jornada d’este divendres i fins a concloure el dissabte. Les nevades seran copioses a l’interior de Castelló i de València, i que podran afectar punts del litoral castellonenc.

 

Les precipitacions seran persistents i que podran ser ocasionalment fortes en la mitat nord, amb vent fort en els litorals i les temperatures màximes significativament baixes. Segons la informació d’Aemet, consultada per Europa Press, el risc per a este divendres és extrem, amb una probabilitat d’entre el 40 i el 70% que es produïsca, tant a l’interior nord de València amb a l’interior sud una acumulació de neu en 24 hores de 20 centímetres, en cotes d’entre 500 i 600 metres.

 

 

En la província de Castelló, en tot l’interior, el risc és el mateix encara que la previsió és que la cota descendisca als 300400 metres durant el dissabte. Fins a les 12.00 hores del dissabte, a l’interior de la província el risc és groc, amb possibilitat de neu de quatre centímetres de grossària amb una cota d’acumulació més baixa, als 200-300 metres.

 

Es preveu risc groc per fenòmens costaners

De la mateixa manera, es preveu risc groc per fenòmens costaners, amb vent força set i ones que poden conseguir entre els tres i quatre metres al llarg del litoral valencià.

 

Segons informa el 112 GVA, la borrascaFilomena‘ continuarà deixant fred, pluja i neu a l’interior del territori valencià, però aconsella als ciutadans que esperen que amaine el temporal per a anar als llocs nevats perquè pot ser «perillós» intentar accedir a moltes poblacions.

Últimes notícies

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.

El PP de València defén el seu pla d’autònoms i acusa el Govern d’abandó

L'adreça provincial popular ha presentat a Alfafar el seu paquet de mesures per a alleujar càrregues i fomentar l'activitat dels autònoms, amb crítiques a l'Executiu. El pla inclou exempcions fiscals, menys tràmits i estímuls a la contractació i la conciliació.