El riu Xúquer podria estar en perill després de la massiva presència de silurs en l’embassament d’Alarcón

El silur és un peix d'aigua dolça que pot superar els trenta quilos de pes, i que sorprenentment, està habituant-se a l'embassament d'Alarcón. Han botat les alertes ja que està considerada una espècie invasora que pot ocasionar que es convertisca en el primer eslavó de la cadena alimentària de les aigües dolces. Per evitar una possible o ja confirmada propagació de l'espècie, la Junta de Comunitats de Castella La Manxa, ha tret informació a l'abast de tots amb mesures que pretenen frenar el creixement dels silurs. 

 

«La manera més oportuna no és deixar de pescar perquè així es facilita que siga un criador», assenyala Jaime Ortega del Club Esportiu de Pesca Cuencart. Però esta idea difereix de la dels ecologistes autòctons en dir que «la pesca no pot ser el mitjà per a erradicar l'espècie perquè lleva en la seua essència la pesca», va dir Tximo Azorín, portaveu de l'Associació per a la Conservació dels Ecosistemes de la Manchuela segons informa 'El Levante – EMV'.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.