El riu Xúquer podria estar en perill després de la massiva presència de silurs en l’embassament d’Alarcón

Ejemplo de shortcode con estilo
El silur és un peix d'aigua dolça que pot superar els trenta quilos de pes, i que sorprenentment, està habituant-se a l'embassament d'Alarcón. Han botat les alertes ja que està considerada una espècie invasora que pot ocasionar que es convertisca en el primer eslavó de la cadena alimentària de les aigües dolces. Per evitar una […]

El silur és un peix d'aigua dolça que pot superar els trenta quilos de pes, i que sorprenentment, està habituant-se a l'embassament d'Alarcón. Han botat les alertes ja que està considerada una espècie invasora que pot ocasionar que es convertisca en el primer eslavó de la cadena alimentària de les aigües dolces. Per evitar una possible o ja confirmada propagació de l'espècie, la Junta de Comunitats de Castella La Manxa, ha tret informació a l'abast de tots amb mesures que pretenen frenar el creixement dels silurs. 

 

«La manera més oportuna no és deixar de pescar perquè així es facilita que siga un criador», assenyala Jaime Ortega del Club Esportiu de Pesca Cuencart. Però esta idea difereix de la dels ecologistes autòctons en dir que «la pesca no pot ser el mitjà per a erradicar l'espècie perquè lleva en la seua essència la pesca», va dir Tximo Azorín, portaveu de l'Associació per a la Conservació dels Ecosistemes de la Manchuela segons informa 'El Levante – EMV'.

 

Últimes notícies

Alacant anuncia els Reis Mags i les Carteres Reials de 2027

Nacho Lloret, César Quintanilla i Javier Portillo representaran els Reis Mags en la cavalcada d’Alacant del 5 de gener de 2027. També s’han anunciat les tres Carteres Reials.

Alacant i Castelló, en avís groc per pluges intenses

L’avís groc afecta el litoral sud d’Alacant i el litoral nord de Castelló entre dimecres 4 i dijous 5 de novembre. Les pluges poden deixar fins a 30 litres per metre quadrat en una hora.

Xixona busca suport europeu per a protegir el torró

Xixona ha demanat suport europeu per a promocionar i protegir el torró. La reunió també ha abordat les dificultats dels xicotets productors i la falta d’ajudes per a la Fira de Nadal de 2026.

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.

Demanen set anys de presó per una agressió sexual a Alacant

La Fiscalía ha sol·licitat set anys de presó per a un voluntari d’una associació LGTBI+ acusat d’agredir sexualment un migrant senegalés. El judici s’ha celebrat a Alacant.

Una gestoria haurà de pagar 20.709 euros a un treballador acomiadat

Una gestoria ha sigut condemnada a pagar 20.709,26 euros a un treballador estranger que va perdre la faena per errors en el seu permís de residència i treball.

La Comunitat Valenciana afronta més risc en la despesa pública

L’AIReF alerta del risc d’incomplir la regla de despesa en 2026 i 2027. També preveu més deute i un dèficit superior a l’1,5% del PIB.

Presó per a l’home que va deixar inconscient una dona a Paterna

Un home de 45 anys té decretat l’ingrés en presó després de ser detingut a Paterna. Se l’acusa d’agredir una dona per robar-li la bossa i d’assaltar una farmàcia amb un ganivet.