13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Sanitat activa l’alerta sanitària per calor extrema en 169 municipis valencians

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat l‘alerta sanitària per nivell taronja –temperatures que podrien superar els 39 graus– o roig (risc extrem) en 13 zones termoclimàtiques de la Comunitat Valenciana. En concret, són les àrees 1,7, 8, 10, 11, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 25 i 26, que corresponen a un total de 169 municipis de la Comunitat Valenciana.

 

Aquestes localitats són Ares del Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Xodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau del Rey, Vilafranca, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat, Zorita del Maestrazgo, Aín, Alcudia de Veo, Argelita, Artana, Ayódar, Fanzara, Cirat, Eslida, Espadilla, Ludiente, Fuentes de Ayódar, Torralba del Pinar, Llucena, Torrechiva, Vallat, Sueras/Suera, Tales, Toga, Villamalur, Barracas, Bejís, Benafer, Caudiel, Higueras, Pavías, Pina de Montalgrao, Sacañet, Torás, Teresa, El Toro, Viver, Alpuente, Aras de los Olmos, Castielfabib, Puebla de San Miguel, Vallanca i La Yesa.

 

També s’inclouen: Titaguas, Ademuz, Alcublas, Andilla, Calles, Casas Altas, Casas Bajas, Chelva, Chera, Higueruelas, Torrebaja, Tuéjar; Caudete de las Fuentes, Benagéber, Camporrobles, Fuenterrobles, Requena, Siete Aguas, Sinarcas, Venta del Moro, Utiel, Villargordo del Cabriel; Ayora, Cofrentes, Cortes de Pallás, Jalance, Jarafuel, Teresa de Cofrentes, Zarra, Anna, Bolbaite, Bicorp, Chella, Dos Aguas, Enguera, Millares, Navarrés, Quesa, Balones, Facheca, Famorca, Alcoleja, Benasau, Benifallim, Benifato, Benimassot, la Vall d’Ebo, Bolulla, Castell de Castells, Confrides, Quatretondeta, Penàguila, Tàrbena, Tollos, la Vall d’Alcalà, la Vall de Gallinera i la Vall de Laguar.

 

Completen la llista Salinas, Elda, Monòver, Algueña, Agost, Aspe, Beneixama, Biar, el Camp de Mirra, Cañada, Hondón de las Nieves, Hondón de los Frailes, Monforte del Cid, Novelda, Petrer, el Pinós, la Romana, Sax, Villena, Fontanars dels Alforins, la Font de la Figuera, Alfafara, l’Alqueria d’Asnar, Agres, Alcocer de Planes, Alcoi, Almudaina, Banyeres de Mariola, Beniarrés, Benilloba, Benillup, Benimarfull, Cocentaina, Gaianes, Gorga, l’Orxa, Millena, Muro de Alcoy, Planes, Bocairent, Aigües, Beniardá, Benimantell, Busot, el Castell de Guadalest, Xixona, Relleu, Sella, Ibi, Castalla, Onil, Tibi i la Torre de les Maçanes.

 

Aquest augment de temperatures ha provocat que s’active el protocol per a advertir a la població sobre riscos potencials. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables: persones majors, amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, dones embarassades, menors d’edat així com col·lectius fràgils des del punt de vista socioeconòmic.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.