Sanitat activa l’alerta sanitària per calor extrema en 169 municipis valencians

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha activat l‘alerta sanitària per nivell taronja –temperatures que podrien superar els 39 graus– o roig (risc extrem) en 13 zones termoclimàtiques de la Comunitat Valenciana. En concret, són les àrees 1,7, 8, 10, 11, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 25 i 26, que corresponen a un total de 169 municipis de la Comunitat Valenciana.

 

Aquestes localitats són Ares del Maestrat, Benafigos, Benassal, Castell de Cabres, Castellfort, Xodos, Cinctorres, Culla, Forcall, Herbers, la Mata de Morella, Morella, Olocau del Rey, Vilafranca, Palanques, Portell de Morella, la Pobla de Benifassà, Todolella, Vallibona, Villores, Vistabella del Maestrat, Zorita del Maestrazgo, Aín, Alcudia de Veo, Argelita, Artana, Ayódar, Fanzara, Cirat, Eslida, Espadilla, Ludiente, Fuentes de Ayódar, Torralba del Pinar, Llucena, Torrechiva, Vallat, Sueras/Suera, Tales, Toga, Villamalur, Barracas, Bejís, Benafer, Caudiel, Higueras, Pavías, Pina de Montalgrao, Sacañet, Torás, Teresa, El Toro, Viver, Alpuente, Aras de los Olmos, Castielfabib, Puebla de San Miguel, Vallanca i La Yesa.

 

També s’inclouen: Titaguas, Ademuz, Alcublas, Andilla, Calles, Casas Altas, Casas Bajas, Chelva, Chera, Higueruelas, Torrebaja, Tuéjar; Caudete de las Fuentes, Benagéber, Camporrobles, Fuenterrobles, Requena, Siete Aguas, Sinarcas, Venta del Moro, Utiel, Villargordo del Cabriel; Ayora, Cofrentes, Cortes de Pallás, Jalance, Jarafuel, Teresa de Cofrentes, Zarra, Anna, Bolbaite, Bicorp, Chella, Dos Aguas, Enguera, Millares, Navarrés, Quesa, Balones, Facheca, Famorca, Alcoleja, Benasau, Benifallim, Benifato, Benimassot, la Vall d’Ebo, Bolulla, Castell de Castells, Confrides, Quatretondeta, Penàguila, Tàrbena, Tollos, la Vall d’Alcalà, la Vall de Gallinera i la Vall de Laguar.

 

Completen la llista Salinas, Elda, Monòver, Algueña, Agost, Aspe, Beneixama, Biar, el Camp de Mirra, Cañada, Hondón de las Nieves, Hondón de los Frailes, Monforte del Cid, Novelda, Petrer, el Pinós, la Romana, Sax, Villena, Fontanars dels Alforins, la Font de la Figuera, Alfafara, l’Alqueria d’Asnar, Agres, Alcocer de Planes, Alcoi, Almudaina, Banyeres de Mariola, Beniarrés, Benilloba, Benillup, Benimarfull, Cocentaina, Gaianes, Gorga, l’Orxa, Millena, Muro de Alcoy, Planes, Bocairent, Aigües, Beniardá, Benimantell, Busot, el Castell de Guadalest, Xixona, Relleu, Sella, Ibi, Castalla, Onil, Tibi i la Torre de les Maçanes.

 

Aquest augment de temperatures ha provocat que s’active el protocol per a advertir a la població sobre riscos potencials. Les indicacions estan dirigides especialment als col·lectius més vulnerables: persones majors, amb malalties cròniques, els qui treballen exposats a altes temperatures, dones embarassades, menors d’edat així com col·lectius fràgils des del punt de vista socioeconòmic.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 12 anys perd una falange en explotar un petard en una falla infantil de Torrent

Un xiquet de 12 anys ha perdut una falange i ha patit cremades i ferides en manipular un petard de gran calibre que no havia detonat durant la nit de la cremà infantil a Torrent.

Tres ferits per arma blanca a València en l’últim dia de Falles

La Policia Nacional investiga tres agressions amb arma blanca registrades en diferents barris de València durant l'últim dia de Falles, que es van saldar amb tres hòmens ferits.

Troben en el pantà de La Pedrera el cos de l’home desaparegut a Fortuna

La Guàrdia Civil localitza en el pantà de La Pedrera el cos sense vida d'un home de 47 anys desaparegut a Fortuna i manté oberta la investigació a l'espera de l'autòpsia.

València endurix la normativa i deixa quasi impossible obrir nous apartaments turístics

L'Ajuntament de València ultima una normativa que limita de forma molt estricta els apartaments turístics, amb topalls per barris i fortes condicions urbanístiques.

La Guàrdia Civil intenta identificar un cadàver trobat en un penya-segat al costat del cap de la Nau

La Guàrdia Civil manté oberta una investigació per a identificar el cadàver trobat en un penya-segat pròxim al cap de la Nau, en el terme municipal de Xàbia.

València defén que limitar els Rodalia en Falles va ser una bona mesura de seguretat

L'Ajuntament de València considera que la restricció de trens de Rodalia a l'Estació del Nord en hores punta de Falles 2026 ha contribuït a unes festes més tranquil·les i sense incidents greus.

Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià després d’ennuegar-se en un restaurant de Cullera

Dos agents de la Guàrdia Civil reanimen a un home de 86 anys que es va ennuegar mentres menjava en un restaurant de Cullera i el mantenen amb vida fins al seu trasllat a l'hospital.

Vetusta Morla anuncia gira de tornada per set ciutats i actuarà a València el 9 d’octubre

Vetusta Morla posa fi a la seua aturada de dos anys amb una gira de tornada per set grans ciutats espanyoles, que arrancarà a Barcelona el 2 d'octubre i passarà per València el dia 9.