Setze ciutats superen el límit de contaminació, però sols dos prenen mesures

Encara que és una situació similar en 16 ciutats espanyoles, solament Madrid i Valladolid han avisat a la població i han pres mesures contra el tràfic, segons ha denunciat este dimarts Ecologistes en Acció. Es tracta de Santander, La Corunya, Avilés, Bailén, Barcelona, Granada, Huelva, Lleida, Madrid, Múrcia, Puertollano (Ciudad Real), Sevilla, Talavera de la Reina (Toledo), València, Valladolid i Saragossa. Totes elles han superat durant aquests dies el límit establit en 50 micrograms per metre cúbic. A més, hi ha altres sis ciutats (Barcelona, Getafe, Guadalajara, Salamanca, Sevilla i Saragossa) en les quals els nivells de diòxid de carboni també s'han disparat i on no han adoptat cap mesura per a protegir la salut de la població, assenyala la nota de l'ONG.

 

 

Per açò, com explica 'Las Provincias', el grup ecologista ha demanat «que s'estenguen a totes les àrees urbanes afectades per la contaminació atmosfèrica mesures temporals de reducció del tràfic motoritzat». A més, ha denunciat el cas de València on, «tot i haver-se aprovat recentment un protocol de mesures a adoptar durant episodis d'alta contaminació per partícules PM10, s'ha duplicat el límit diari sense que l'Ajuntament haja declarat l'episodi ni haja posat en marxa les mesures necessàries».

 

Últimes notícies

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.