Setze ciutats superen el límit de contaminació, però sols dos prenen mesures

Encara que és una situació similar en 16 ciutats espanyoles, solament Madrid i Valladolid han avisat a la població i han pres mesures contra el tràfic, segons ha denunciat este dimarts Ecologistes en Acció. Es tracta de Santander, La Corunya, Avilés, Bailén, Barcelona, Granada, Huelva, Lleida, Madrid, Múrcia, Puertollano (Ciudad Real), Sevilla, Talavera de la Reina (Toledo), València, Valladolid i Saragossa. Totes elles han superat durant aquests dies el límit establit en 50 micrograms per metre cúbic. A més, hi ha altres sis ciutats (Barcelona, Getafe, Guadalajara, Salamanca, Sevilla i Saragossa) en les quals els nivells de diòxid de carboni també s'han disparat i on no han adoptat cap mesura per a protegir la salut de la població, assenyala la nota de l'ONG.

 

 

Per açò, com explica 'Las Provincias', el grup ecologista ha demanat «que s'estenguen a totes les àrees urbanes afectades per la contaminació atmosfèrica mesures temporals de reducció del tràfic motoritzat». A més, ha denunciat el cas de València on, «tot i haver-se aprovat recentment un protocol de mesures a adoptar durant episodis d'alta contaminació per partícules PM10, s'ha duplicat el límit diari sense que l'Ajuntament haja declarat l'episodi ni haja posat en marxa les mesures necessàries».

 

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.