Setze ciutats superen el límit de contaminació, però sols dos prenen mesures

Encara que és una situació similar en 16 ciutats espanyoles, solament Madrid i Valladolid han avisat a la població i han pres mesures contra el tràfic, segons ha denunciat este dimarts Ecologistes en Acció. Es tracta de Santander, La Corunya, Avilés, Bailén, Barcelona, Granada, Huelva, Lleida, Madrid, Múrcia, Puertollano (Ciudad Real), Sevilla, Talavera de la Reina (Toledo), València, Valladolid i Saragossa. Totes elles han superat durant aquests dies el límit establit en 50 micrograms per metre cúbic. A més, hi ha altres sis ciutats (Barcelona, Getafe, Guadalajara, Salamanca, Sevilla i Saragossa) en les quals els nivells de diòxid de carboni també s'han disparat i on no han adoptat cap mesura per a protegir la salut de la població, assenyala la nota de l'ONG.

 

 

Per açò, com explica 'Las Provincias', el grup ecologista ha demanat «que s'estenguen a totes les àrees urbanes afectades per la contaminació atmosfèrica mesures temporals de reducció del tràfic motoritzat». A més, ha denunciat el cas de València on, «tot i haver-se aprovat recentment un protocol de mesures a adoptar durant episodis d'alta contaminació per partícules PM10, s'ha duplicat el límit diari sense que l'Ajuntament haja declarat l'episodi ni haja posat en marxa les mesures necessàries».

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.

Pedro Martínez prioritza quedar el més amunt possible i evita fer travesses en l’Eurolliga

Pedro Martínez insistix que el València Basket ha de barallar per acabar el més amunt possible en la fase regular de l'Eurolliga i rebutja triar rival per als quarts de final.

El València Basket tanca la fase regular de l’Eurolliga a Bòsnia amb el treball fet

El València Basket afronta a Bòsnia davant el Dubai un tancament de fase regular de l'Eurolliga sense urgències classificatòries, ja amb el bitllet directe a quarts i avantatge de pista assegurats.

Catalá defén que l’agenda de Marí Olano és pública i es compromet a entregar tota la documentació

María José Catalá assegura que l'agenda del regidor José Marí Olano és pública i reitera que l'Ajuntament entregarà a la Fiscalia Anticorrupció tota la documentació sobre la recol·locació de personal investigada.