Setze ciutats superen el límit de contaminació, però sols dos prenen mesures

Encara que és una situació similar en 16 ciutats espanyoles, solament Madrid i Valladolid han avisat a la població i han pres mesures contra el tràfic, segons ha denunciat este dimarts Ecologistes en Acció. Es tracta de Santander, La Corunya, Avilés, Bailén, Barcelona, Granada, Huelva, Lleida, Madrid, Múrcia, Puertollano (Ciudad Real), Sevilla, Talavera de la Reina (Toledo), València, Valladolid i Saragossa. Totes elles han superat durant aquests dies el límit establit en 50 micrograms per metre cúbic. A més, hi ha altres sis ciutats (Barcelona, Getafe, Guadalajara, Salamanca, Sevilla i Saragossa) en les quals els nivells de diòxid de carboni també s'han disparat i on no han adoptat cap mesura per a protegir la salut de la població, assenyala la nota de l'ONG.

 

 

Per açò, com explica 'Las Provincias', el grup ecologista ha demanat «que s'estenguen a totes les àrees urbanes afectades per la contaminació atmosfèrica mesures temporals de reducció del tràfic motoritzat». A més, ha denunciat el cas de València on, «tot i haver-se aprovat recentment un protocol de mesures a adoptar durant episodis d'alta contaminació per partícules PM10, s'ha duplicat el límit diari sense que l'Ajuntament haja declarat l'episodi ni haja posat en marxa les mesures necessàries».

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.