Superlluna de juny de 2021: Per què se’n diu superlluna de maduixa?

 

El 24 de juny veurem la lluna una mica més brillant i gran del que estem acostumats, ja que tindrà lloc la Superlluna de maduixa.

Este fenomen és molt especial per als amants de l’astronomia i l’astrologia, ja que estem davant l’última lluna plena de primavera i l’última superlluna de l’any.

Descobreix totes les curiositats sobre este fenomen i la millor manera de gaudir de la lluna, ja que la veurem més monumental i enlluernadora de l’habitual. La seua grandària i lluminositat t’atraparà!

 

Què és la Superlluna de maduixa?

 

La Superlluna és un succés que té lloc quan coincideix la Lluna plena o Lluna nova amb el major acostament d’esta a la Terra (anomenat perigeu). És a dir, l’òrbita de la lluna està més a prop a la Terra, al mateix temps que està plena.

El característic de la Superlluna de maduixa és que és l’última superlluna de l’any i, al seu torn, és l’última lluna plena de primavera.

Per tant, és una ocasió extraordinària per als apassionats dels fenòmens astronòmics, ja que donarà pas a l’estiu.

Per què es diu Superlluna de maduixa i quins efectes té?

 

La Superlluna de maduixa rep este nom fruiter per un motiu molt senzill: Perquè, el mes de juny, comença la temporada de recol·lecció de les maduixes.

Segons els experts en astrologia, les superllunes tenen una gran influència en la vida de les persones, ja que desprenen molta energia i això pot afectar en les emocions i estats d’ànim. De fet, des de fa segles, la lluna ha sigut considerada com el gran focus d’energia.

Gràcies a esta Superlluna de maduixa o Superlluna de juny, tindràs l’oportunitat d’indagar sobre els teus orígens, ja que este fenomen buidarà la teua ment i tindràs una idea més concisa sobre el punt al qual anheles arribar. La claredat trucarà a la teua porta.

Així mateix, com en esta superlluna, Saturn estarà retrògrad en Aquari, tindràs un major acostament als teus i t’enfocaràs d’una manera més profunda en les teues relacions personals.

Allunya’t de les llums de la ciutat, agafa el teu telescopi i meravella’t d’este estupend espectacle natural. Tots a gaudir de l’última superlluna de l’any que donarà pas a la nova estació!

El calendari lunar ens regala un tancament de primavera d’allò més especial.

Superlluna de Maduixa: com veure

 

Per a veure al nostre satèl·lit brillant a la seua màxima esplendor n’hi ha prou que eleves la teua mirada al cel i comptes amb la fortuna de tindre el cel buidat.

A la Superlluna de juny se’l coneix sota el nom anglosaxó de Strawberry Moon o Lluna de Maduixa, i se’l nomena així perquè en eixe moment de l’any, les maduixes silvestres comencen a madurar en l’hemisferi nord.

Esta Superlluna és l’última de l’any i més xicoteta a la qual es va apreciar a l’abril -la Superlluna rosa-, però d’igual forma es podrà apreciar amb intensitat a causa de la seua proximitat amb la Terra.

Segons la NASA, en estos dies, la Lluna es pot arribar a veure entre un 5 i 10 per cent més brillant a causa de la seua proximitat amb el planeta.

Últimes notícies

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.

Quinze panells informatius alerten del risc d’inundacions a la Ribera

El Consorci de la Ribera i la Fundació Limne han instal·lat 15 panells interpretatius en 13 municipis del projecte Canya a la Canya per a fomentar la cultura de risc i l'autoprotecció enfront d'inundacions.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses valencianes per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions i noves ajudes per a empreses, autònoms i sectors vulnerables davant l'impacte de la guerra de l'Iran en l'economia valenciana.

Baldoví exigix l’eixida immediata de Mazón de Les Corts per la seua gestió de la DANA

Joan Baldoví acusa a Carlos Mazón d'intentar eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i reclama que deixe el seu escó o passe al grup de no adscrits.

Col·lectius del Parc Alcosa acusen Ajuntament i Generalitat d’assetjament institucional

Organitzacions socials del Parc Alcosa presenten dos queixes davant el Sindic de Greuges contra l'Ajuntament d'Alfafar i la Generalitat per presumpte assetjament institucional i persecucion ideologica.