Superlluna de juny de 2021: Per què se’n diu superlluna de maduixa?

 

El 24 de juny veurem la lluna una mica més brillant i gran del que estem acostumats, ja que tindrà lloc la Superlluna de maduixa.

Este fenomen és molt especial per als amants de l’astronomia i l’astrologia, ja que estem davant l’última lluna plena de primavera i l’última superlluna de l’any.

Descobreix totes les curiositats sobre este fenomen i la millor manera de gaudir de la lluna, ja que la veurem més monumental i enlluernadora de l’habitual. La seua grandària i lluminositat t’atraparà!

 

Què és la Superlluna de maduixa?

 

La Superlluna és un succés que té lloc quan coincideix la Lluna plena o Lluna nova amb el major acostament d’esta a la Terra (anomenat perigeu). És a dir, l’òrbita de la lluna està més a prop a la Terra, al mateix temps que està plena.

El característic de la Superlluna de maduixa és que és l’última superlluna de l’any i, al seu torn, és l’última lluna plena de primavera.

Per tant, és una ocasió extraordinària per als apassionats dels fenòmens astronòmics, ja que donarà pas a l’estiu.

Per què es diu Superlluna de maduixa i quins efectes té?

 

La Superlluna de maduixa rep este nom fruiter per un motiu molt senzill: Perquè, el mes de juny, comença la temporada de recol·lecció de les maduixes.

Segons els experts en astrologia, les superllunes tenen una gran influència en la vida de les persones, ja que desprenen molta energia i això pot afectar en les emocions i estats d’ànim. De fet, des de fa segles, la lluna ha sigut considerada com el gran focus d’energia.

Gràcies a esta Superlluna de maduixa o Superlluna de juny, tindràs l’oportunitat d’indagar sobre els teus orígens, ja que este fenomen buidarà la teua ment i tindràs una idea més concisa sobre el punt al qual anheles arribar. La claredat trucarà a la teua porta.

Així mateix, com en esta superlluna, Saturn estarà retrògrad en Aquari, tindràs un major acostament als teus i t’enfocaràs d’una manera més profunda en les teues relacions personals.

Allunya’t de les llums de la ciutat, agafa el teu telescopi i meravella’t d’este estupend espectacle natural. Tots a gaudir de l’última superlluna de l’any que donarà pas a la nova estació!

El calendari lunar ens regala un tancament de primavera d’allò més especial.

Superlluna de Maduixa: com veure

 

Per a veure al nostre satèl·lit brillant a la seua màxima esplendor n’hi ha prou que eleves la teua mirada al cel i comptes amb la fortuna de tindre el cel buidat.

A la Superlluna de juny se’l coneix sota el nom anglosaxó de Strawberry Moon o Lluna de Maduixa, i se’l nomena així perquè en eixe moment de l’any, les maduixes silvestres comencen a madurar en l’hemisferi nord.

Esta Superlluna és l’última de l’any i més xicoteta a la qual es va apreciar a l’abril -la Superlluna rosa-, però d’igual forma es podrà apreciar amb intensitat a causa de la seua proximitat amb la Terra.

Segons la NASA, en estos dies, la Lluna es pot arribar a veure entre un 5 i 10 per cent més brillant a causa de la seua proximitat amb el planeta.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU