Superlluna de juny de 2021: Per què se’n diu superlluna de maduixa?

 

El 24 de juny veurem la lluna una mica més brillant i gran del que estem acostumats, ja que tindrà lloc la Superlluna de maduixa.

Este fenomen és molt especial per als amants de l’astronomia i l’astrologia, ja que estem davant l’última lluna plena de primavera i l’última superlluna de l’any.

Descobreix totes les curiositats sobre este fenomen i la millor manera de gaudir de la lluna, ja que la veurem més monumental i enlluernadora de l’habitual. La seua grandària i lluminositat t’atraparà!

 

Què és la Superlluna de maduixa?

 

La Superlluna és un succés que té lloc quan coincideix la Lluna plena o Lluna nova amb el major acostament d’esta a la Terra (anomenat perigeu). És a dir, l’òrbita de la lluna està més a prop a la Terra, al mateix temps que està plena.

El característic de la Superlluna de maduixa és que és l’última superlluna de l’any i, al seu torn, és l’última lluna plena de primavera.

Per tant, és una ocasió extraordinària per als apassionats dels fenòmens astronòmics, ja que donarà pas a l’estiu.

Per què es diu Superlluna de maduixa i quins efectes té?

 

La Superlluna de maduixa rep este nom fruiter per un motiu molt senzill: Perquè, el mes de juny, comença la temporada de recol·lecció de les maduixes.

Segons els experts en astrologia, les superllunes tenen una gran influència en la vida de les persones, ja que desprenen molta energia i això pot afectar en les emocions i estats d’ànim. De fet, des de fa segles, la lluna ha sigut considerada com el gran focus d’energia.

Gràcies a esta Superlluna de maduixa o Superlluna de juny, tindràs l’oportunitat d’indagar sobre els teus orígens, ja que este fenomen buidarà la teua ment i tindràs una idea més concisa sobre el punt al qual anheles arribar. La claredat trucarà a la teua porta.

Així mateix, com en esta superlluna, Saturn estarà retrògrad en Aquari, tindràs un major acostament als teus i t’enfocaràs d’una manera més profunda en les teues relacions personals.

Allunya’t de les llums de la ciutat, agafa el teu telescopi i meravella’t d’este estupend espectacle natural. Tots a gaudir de l’última superlluna de l’any que donarà pas a la nova estació!

El calendari lunar ens regala un tancament de primavera d’allò més especial.

Superlluna de Maduixa: com veure

 

Per a veure al nostre satèl·lit brillant a la seua màxima esplendor n’hi ha prou que eleves la teua mirada al cel i comptes amb la fortuna de tindre el cel buidat.

A la Superlluna de juny se’l coneix sota el nom anglosaxó de Strawberry Moon o Lluna de Maduixa, i se’l nomena així perquè en eixe moment de l’any, les maduixes silvestres comencen a madurar en l’hemisferi nord.

Esta Superlluna és l’última de l’any i més xicoteta a la qual es va apreciar a l’abril -la Superlluna rosa-, però d’igual forma es podrà apreciar amb intensitat a causa de la seua proximitat amb la Terra.

Segons la NASA, en estos dies, la Lluna es pot arribar a veure entre un 5 i 10 per cent més brillant a causa de la seua proximitat amb el planeta.

Últimes notícies

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.

Corberán es marca com a repte portar el València a Europa sense perdre de vista els objectius

Carlos Corberán ha aclarit abans del debut a Mestalla que l’objectiu marcat és millorar la temporada passada, encara que admet que somia amb classificar el València CF per a competició europea. El tècnic ha destacat que el vestidor té la il·lusió posada en Europa, però ha remarcat que el que compta són els fets.