Superlluna de juny de 2021: Per què se’n diu superlluna de maduixa?

 

El 24 de juny veurem la lluna una mica més brillant i gran del que estem acostumats, ja que tindrà lloc la Superlluna de maduixa.

Este fenomen és molt especial per als amants de l’astronomia i l’astrologia, ja que estem davant l’última lluna plena de primavera i l’última superlluna de l’any.

Descobreix totes les curiositats sobre este fenomen i la millor manera de gaudir de la lluna, ja que la veurem més monumental i enlluernadora de l’habitual. La seua grandària i lluminositat t’atraparà!

 

Què és la Superlluna de maduixa?

 

La Superlluna és un succés que té lloc quan coincideix la Lluna plena o Lluna nova amb el major acostament d’esta a la Terra (anomenat perigeu). És a dir, l’òrbita de la lluna està més a prop a la Terra, al mateix temps que està plena.

El característic de la Superlluna de maduixa és que és l’última superlluna de l’any i, al seu torn, és l’última lluna plena de primavera.

Per tant, és una ocasió extraordinària per als apassionats dels fenòmens astronòmics, ja que donarà pas a l’estiu.

Per què es diu Superlluna de maduixa i quins efectes té?

 

La Superlluna de maduixa rep este nom fruiter per un motiu molt senzill: Perquè, el mes de juny, comença la temporada de recol·lecció de les maduixes.

Segons els experts en astrologia, les superllunes tenen una gran influència en la vida de les persones, ja que desprenen molta energia i això pot afectar en les emocions i estats d’ànim. De fet, des de fa segles, la lluna ha sigut considerada com el gran focus d’energia.

Gràcies a esta Superlluna de maduixa o Superlluna de juny, tindràs l’oportunitat d’indagar sobre els teus orígens, ja que este fenomen buidarà la teua ment i tindràs una idea més concisa sobre el punt al qual anheles arribar. La claredat trucarà a la teua porta.

Així mateix, com en esta superlluna, Saturn estarà retrògrad en Aquari, tindràs un major acostament als teus i t’enfocaràs d’una manera més profunda en les teues relacions personals.

Allunya’t de les llums de la ciutat, agafa el teu telescopi i meravella’t d’este estupend espectacle natural. Tots a gaudir de l’última superlluna de l’any que donarà pas a la nova estació!

El calendari lunar ens regala un tancament de primavera d’allò més especial.

Superlluna de Maduixa: com veure

 

Per a veure al nostre satèl·lit brillant a la seua màxima esplendor n’hi ha prou que eleves la teua mirada al cel i comptes amb la fortuna de tindre el cel buidat.

A la Superlluna de juny se’l coneix sota el nom anglosaxó de Strawberry Moon o Lluna de Maduixa, i se’l nomena així perquè en eixe moment de l’any, les maduixes silvestres comencen a madurar en l’hemisferi nord.

Esta Superlluna és l’última de l’any i més xicoteta a la qual es va apreciar a l’abril -la Superlluna rosa-, però d’igual forma es podrà apreciar amb intensitat a causa de la seua proximitat amb la Terra.

Segons la NASA, en estos dies, la Lluna es pot arribar a veure entre un 5 i 10 per cent més brillant a causa de la seua proximitat amb el planeta.

Últimes notícies

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.

Tres de cada quatre xiquets valencians tenen alguna alteració visual

Un 72,8 % dels xiquets i adolescents de la Comunitat Valenciana tenen alguna alteració visual diagnosticada, sobretot miopia, segons el Baròmetre de la Salut Visual 2025 del COOCV. Els experts alerten que la primera revisió arriba massa tard, cap als 10 anys de mitjana.

Gourlay defensa la seua gestió al València, demana temps i rebutja dimitir

El CEO de futbol del València, Ron Gourlay, ha defensat la seua tasca i el mercat de fitxatges, ha descartat dimitir i ha assegurat que el club no necessita un director esportiu. També ha reivindicat el projecte del Nou Mestalla com a clau per al futur econòmic de l'entitat.

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.