Alguns canvis en el temps a les portes de Nadal en un cap de setmana atípicament suau

Imatge d'una sortida de sol rogenca al Delta de l'Ebre

Els intervals de núvols seguiran circulant per tot arreu este cap de setmana | Agustí Descarrega

 

El temps ha estat molt tranquil però també relativament atípic pel que fa a les temperatures esta setmana, ja que els fronts atlàntics ens han portat cels canviants sense pluges i aires temperats o reescalfats a casa nostra.

 

Esta seguirà sent la dinàmica del cap de setmana, amb intervals de núvols que se seguiran passejant i combinant-se amb el sol, així com termòmetres que seguiran sent alts per l’època als migdies. No es veuen grans canvis la setmana que ve, potser una volta haja passat Nadal.

 

Mapa de previsió a València el 18 de desembre del 2020

Mapa de previsió per este divendres | Aemet

 

Nous fronts atlàntics desgastats

Pel que fa a l’estat del cel, estarà molt canviant amb intervals de núvols que es combinaran amb el sol a causa del pas de nous fronts atlàntics. De cara al divendres, serà un dia molt assolellat amb el permís del pas d’alguns núvols prims al voltant, algun núvol baix puntual en trams de la costa i boires matinals a l’interior.

 

Dissabte arriba un front atlàntic desgastat i això farà que, al llarg del dia, els intervals de núvols vagen en augment. No obstant això, no s’esperen precipitacions, més enllà d’algun plugim molt despistat i local a partir de la vesprada.

 

Este canvi pot fer reactivar molt lleugerament el vent de ponent en alguns punts, especialment entre la costa de València i Alacant.

 

Finalment, el diumenge tornarà a ser un dia de cel canviant amb el pas de bandes de núvols alts i prims inofensius que es combinaran amb el sol. Una jornada, de nou, molt aprofitable i sense canvis en el temps.

 

Temperatures atípiques

Pel que fa a les temperatures, seguiran en la banda alta dels termòmetres amb valors atípicament suaus per l’època a causa de la circulació de vents temperats d’oest a est del territori.

 

D’esta manera, tindrem moltes màximes entre els 15º i 20º, mentres que les nits seran de fred moderat més normal per les dates. Mínimes de 5º a 10º en molts punts, però en les zones més enclotades de l’interior la fredor serà més marcada. No es veuen grans canvis, almenys, fins ben entrat Nadal.

Últimes notícies

El cor de la Universitat de les Amèriques de Puebla arrasa en les Habaneras de Torrevieja

El cor de cambra de la Universitat de les Amèriques de Puebla i la seua directora, la cubana Honey Moreira Abreu, s’han coronat en el 72 Certamen Internacional d’Habaneres i Polifonia de Torrevieja amb diversos guardons destacats. La cita ha reunit més de 700 coralistes de 13 països d’Amèrica, Àsia i Europa en una edició marcada per l’alt nivell artístic.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.