Anuncios

Canvi radical este cap de setmana: la borrasca Alex ens portarà una brusca refrescada, vent fort i arruixons

Imatge d'un home caminant un dia de tardor per un parc

L’ambient de tardor arribarà de colp este cap de setmana | Arxiu

 

El temps es complica de valent de cara a les pròximes hores després de l’estiuet que hem tingut esta setmana i que dijous ha viscut el seu punt àlgid, amb vents de ponent reescalfats que han disparat els termòmetres pel damunt dels 30º. No obstant, l’arribada d’una potent borrasca atlàntica, anomenada Alex, farà que divendres el canvi de temps siga radical, amb un ambient de tardor que s’allargarà el cap de setmana.

 

Anuncios

Clara refrescada i pluges

El front arribarà divendres amb molts núvols i serà a partir del migdia i durant la vesprada quan arribaran precipitacions que arribaran a tot el territori. En general seran febles i poc abundants, sense descartar algun arruixó més intens. No serà fins ben entrada la vesprada i últimes hores que la pluja i els núvols aniran marxant.

 

Açò obrirà la porta a una clara refrescada, inclús brusca, que serà de 5 o més graus en comparació al dijous. De fet, moltes màximes es registraran abans de què arriben les pluges, i la refrescada serà molt evident per la vesprada i nit. Caldrà recuperar alguns jerseis, o jaquetes en l’interior, sobretot de cara a la nit.

 

L’ambient serà de colp de tardor i esta situació es mantindrà tot el cap de setmana, sobretot dissabte, amb les màximes més altes entre els 19º i 24º. Diumenge remuntarien un poc els termòmetres. No obstant, el sol dominarà en conjunt, tot i que diumenge arribarien alguns intervals de núvols alts i prims, en principi inofensius.  

 

Mapa de previsió a València el 2 d'octubre del 2020

Mapa de previsió per a este divendres | Aemet

 

Vents forts

L’altra notícia dels pròxims dies serà el vent, ja que bufarà la primera mitat de divendres de l’oest o sud-oest i anirà girant cap a nord-oest. Els vents es deixaran sentir amb ràfegues localment fortes, especialment prop de la costa i en zones elevades. Molts registres es mouen entre els 50 i 70 km/h, però puntualment se superaran estes dades, inclús els 100 km/h en zones elevades. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) té alertes activades per forts vents i temporal marítim este divendres:  

 

Mapa d'alertes per fortes ventades i mala mar a València el 2 d'octubre del 2020

Mapa d’alertes per fortes ventades i mala mar este divendres | Aemet

 

El dia menys ventós potser és dissabte, però el vent es mantindrà durant els tres pròxims dies amb més o menys força.

 

La situació aniria millorant en l’inici de la pròxima setmana, alhora que les temperatures anirien pujant. Siga com siga, este serà un colp definitiu de la tardor que farà evident que ja estem en el mes d’octubre.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket busca un altre colp en el OAKA per a portar el quint partit al Roig Arena

El València Basket pretén repetir triomf en un OAKA hostil per a allargar la sèrie de quarts d'Eurolliga davant Panathinaikos i decidir la passada en el Roig Arena. El conjunt taronja arriba reforçat per la seua última victòria, però condicionat per la lesió del seu capità Josep Puerto.

La jutgessa del cas DANA tomba l’acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez

La magistrada que investiga la gestió de la DANA descarta l'acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez en considerar que ja s'han practicat suficients diligències sobre el retard de l'avís És-Alert.

L’alcalde d’Utiel sosté que l’avís És-Alert va arribar massa tard per a evitar les morts per la dana

L'alcalde d'Utiel defén davant la jutgessa que l'avís massiu És-Alert es va enviar quan el poble ja estava negat i que les decisions prèvies, com suspendre les classes, van evitar més víctimes.

Pérez Llorca acusa l’oposició de convertir les comissions d’investigació en armes polítiques

Pérez Llorca sosté que les comissions d'investigació s'han desvirtuat i només servixen com a arma política, i acusa l'oposició de bloquejar compareixences clau sobre la dana.

L’enquesta ESTUDES reflectix un descens del consum de drogues entre jóvens malgrat l’alarmisme social

L'última enquesta ESTUDES de 2025 mostra un descens generalitzat del consum de drogues entre estudiants de 14 a 18 anys, en contrast amb la percepció de creixent alarmisme social sobre les addiccions i la salut mental juvenil.

Un estudi de la Universitat de València rescata la memòria de quatre pilotaris exiliats

Un equip de la Universitat de València ha reconstruït la trajectòria de quatre pilotaris valencians que es van veure obligats a l'exili durant la Guerra Civil i el franquisme, ressaltant el seu paper esportiu i el seu compromís democràtic.

Els taxistes col·lapsen el centre de València contra l’auge dels VTC i el vacio normatiu

Centenars de taxistes es mobilitzen a València per a denunciar l'augment de VTC, els anomenats cotxes negres, i el vacio normatiu que, al seu juí, afavorix la seua expansió. El Consell defén que ultima un decret per a equilibrar els dos sectors i garantir el servici als usuaris.

Les escoles infantils valencianes es mobilitzen per menys alumnes per aula i salaris dignes

Les escoles infantils 0-3 de la Comunitat Valenciana es concentren enfront de Les Corts en una jornada de vaga per a exigir menys alumnes per aula, més recursos i salaris dignes.
Anuncios