Canvi radical este cap de setmana: la borrasca Alex ens portarà una brusca refrescada, vent fort i arruixons

Imatge d'un home caminant un dia de tardor per un parc

L’ambient de tardor arribarà de colp este cap de setmana | Arxiu

 

El temps es complica de valent de cara a les pròximes hores després de l’estiuet que hem tingut esta setmana i que dijous ha viscut el seu punt àlgid, amb vents de ponent reescalfats que han disparat els termòmetres pel damunt dels 30º. No obstant, l’arribada d’una potent borrasca atlàntica, anomenada Alex, farà que divendres el canvi de temps siga radical, amb un ambient de tardor que s’allargarà el cap de setmana.

 

Clara refrescada i pluges

El front arribarà divendres amb molts núvols i serà a partir del migdia i durant la vesprada quan arribaran precipitacions que arribaran a tot el territori. En general seran febles i poc abundants, sense descartar algun arruixó més intens. No serà fins ben entrada la vesprada i últimes hores que la pluja i els núvols aniran marxant.

 

Açò obrirà la porta a una clara refrescada, inclús brusca, que serà de 5 o més graus en comparació al dijous. De fet, moltes màximes es registraran abans de què arriben les pluges, i la refrescada serà molt evident per la vesprada i nit. Caldrà recuperar alguns jerseis, o jaquetes en l’interior, sobretot de cara a la nit.

 

L’ambient serà de colp de tardor i esta situació es mantindrà tot el cap de setmana, sobretot dissabte, amb les màximes més altes entre els 19º i 24º. Diumenge remuntarien un poc els termòmetres. No obstant, el sol dominarà en conjunt, tot i que diumenge arribarien alguns intervals de núvols alts i prims, en principi inofensius.  

 

Mapa de previsió a València el 2 d'octubre del 2020

Mapa de previsió per a este divendres | Aemet

 

Vents forts

L’altra notícia dels pròxims dies serà el vent, ja que bufarà la primera mitat de divendres de l’oest o sud-oest i anirà girant cap a nord-oest. Els vents es deixaran sentir amb ràfegues localment fortes, especialment prop de la costa i en zones elevades. Molts registres es mouen entre els 50 i 70 km/h, però puntualment se superaran estes dades, inclús els 100 km/h en zones elevades. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) té alertes activades per forts vents i temporal marítim este divendres:  

 

Mapa d'alertes per fortes ventades i mala mar a València el 2 d'octubre del 2020

Mapa d’alertes per fortes ventades i mala mar este divendres | Aemet

 

El dia menys ventós potser és dissabte, però el vent es mantindrà durant els tres pròxims dies amb més o menys força.

 

La situació aniria millorant en l’inici de la pròxima setmana, alhora que les temperatures anirien pujant. Siga com siga, este serà un colp definitiu de la tardor que farà evident que ja estem en el mes d’octubre.

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.