Canvi radical este cap de setmana: la borrasca Alex ens portarà una brusca refrescada, vent fort i arruixons

Imatge d'un home caminant un dia de tardor per un parc

L’ambient de tardor arribarà de colp este cap de setmana | Arxiu

 

El temps es complica de valent de cara a les pròximes hores després de l’estiuet que hem tingut esta setmana i que dijous ha viscut el seu punt àlgid, amb vents de ponent reescalfats que han disparat els termòmetres pel damunt dels 30º. No obstant, l’arribada d’una potent borrasca atlàntica, anomenada Alex, farà que divendres el canvi de temps siga radical, amb un ambient de tardor que s’allargarà el cap de setmana.

 

Clara refrescada i pluges

El front arribarà divendres amb molts núvols i serà a partir del migdia i durant la vesprada quan arribaran precipitacions que arribaran a tot el territori. En general seran febles i poc abundants, sense descartar algun arruixó més intens. No serà fins ben entrada la vesprada i últimes hores que la pluja i els núvols aniran marxant.

 

Açò obrirà la porta a una clara refrescada, inclús brusca, que serà de 5 o més graus en comparació al dijous. De fet, moltes màximes es registraran abans de què arriben les pluges, i la refrescada serà molt evident per la vesprada i nit. Caldrà recuperar alguns jerseis, o jaquetes en l’interior, sobretot de cara a la nit.

 

L’ambient serà de colp de tardor i esta situació es mantindrà tot el cap de setmana, sobretot dissabte, amb les màximes més altes entre els 19º i 24º. Diumenge remuntarien un poc els termòmetres. No obstant, el sol dominarà en conjunt, tot i que diumenge arribarien alguns intervals de núvols alts i prims, en principi inofensius.  

 

Mapa de previsió a València el 2 d'octubre del 2020

Mapa de previsió per a este divendres | Aemet

 

Vents forts

L’altra notícia dels pròxims dies serà el vent, ja que bufarà la primera mitat de divendres de l’oest o sud-oest i anirà girant cap a nord-oest. Els vents es deixaran sentir amb ràfegues localment fortes, especialment prop de la costa i en zones elevades. Molts registres es mouen entre els 50 i 70 km/h, però puntualment se superaran estes dades, inclús els 100 km/h en zones elevades. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) té alertes activades per forts vents i temporal marítim este divendres:  

 

Mapa d'alertes per fortes ventades i mala mar a València el 2 d'octubre del 2020

Mapa d’alertes per fortes ventades i mala mar este divendres | Aemet

 

El dia menys ventós potser és dissabte, però el vent es mantindrà durant els tres pròxims dies amb més o menys força.

 

La situació aniria millorant en l’inici de la pròxima setmana, alhora que les temperatures anirien pujant. Siga com siga, este serà un colp definitiu de la tardor que farà evident que ja estem en el mes d’octubre.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.