Canvi radical este cap de setmana: la borrasca Alex ens portarà una brusca refrescada, vent fort i arruixons

Imatge d'un home caminant un dia de tardor per un parc

L’ambient de tardor arribarà de colp este cap de setmana | Arxiu

 

El temps es complica de valent de cara a les pròximes hores després de l’estiuet que hem tingut esta setmana i que dijous ha viscut el seu punt àlgid, amb vents de ponent reescalfats que han disparat els termòmetres pel damunt dels 30º. No obstant, l’arribada d’una potent borrasca atlàntica, anomenada Alex, farà que divendres el canvi de temps siga radical, amb un ambient de tardor que s’allargarà el cap de setmana.

 

Clara refrescada i pluges

El front arribarà divendres amb molts núvols i serà a partir del migdia i durant la vesprada quan arribaran precipitacions que arribaran a tot el territori. En general seran febles i poc abundants, sense descartar algun arruixó més intens. No serà fins ben entrada la vesprada i últimes hores que la pluja i els núvols aniran marxant.

 

Açò obrirà la porta a una clara refrescada, inclús brusca, que serà de 5 o més graus en comparació al dijous. De fet, moltes màximes es registraran abans de què arriben les pluges, i la refrescada serà molt evident per la vesprada i nit. Caldrà recuperar alguns jerseis, o jaquetes en l’interior, sobretot de cara a la nit.

 

L’ambient serà de colp de tardor i esta situació es mantindrà tot el cap de setmana, sobretot dissabte, amb les màximes més altes entre els 19º i 24º. Diumenge remuntarien un poc els termòmetres. No obstant, el sol dominarà en conjunt, tot i que diumenge arribarien alguns intervals de núvols alts i prims, en principi inofensius.  

 

Mapa de previsió a València el 2 d'octubre del 2020

Mapa de previsió per a este divendres | Aemet

 

Vents forts

L’altra notícia dels pròxims dies serà el vent, ja que bufarà la primera mitat de divendres de l’oest o sud-oest i anirà girant cap a nord-oest. Els vents es deixaran sentir amb ràfegues localment fortes, especialment prop de la costa i en zones elevades. Molts registres es mouen entre els 50 i 70 km/h, però puntualment se superaran estes dades, inclús els 100 km/h en zones elevades. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) té alertes activades per forts vents i temporal marítim este divendres:  

 

Mapa d'alertes per fortes ventades i mala mar a València el 2 d'octubre del 2020

Mapa d’alertes per fortes ventades i mala mar este divendres | Aemet

 

El dia menys ventós potser és dissabte, però el vent es mantindrà durant els tres pròxims dies amb més o menys força.

 

La situació aniria millorant en l’inici de la pròxima setmana, alhora que les temperatures anirien pujant. Siga com siga, este serà un colp definitiu de la tardor que farà evident que ja estem en el mes d’octubre.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.