Canvi radical este cap de setmana: la borrasca Alex ens portarà una brusca refrescada, vent fort i arruixons

Imatge d'un home caminant un dia de tardor per un parc

L’ambient de tardor arribarà de colp este cap de setmana | Arxiu

 

El temps es complica de valent de cara a les pròximes hores després de l’estiuet que hem tingut esta setmana i que dijous ha viscut el seu punt àlgid, amb vents de ponent reescalfats que han disparat els termòmetres pel damunt dels 30º. No obstant, l’arribada d’una potent borrasca atlàntica, anomenada Alex, farà que divendres el canvi de temps siga radical, amb un ambient de tardor que s’allargarà el cap de setmana.

 

Clara refrescada i pluges

El front arribarà divendres amb molts núvols i serà a partir del migdia i durant la vesprada quan arribaran precipitacions que arribaran a tot el territori. En general seran febles i poc abundants, sense descartar algun arruixó més intens. No serà fins ben entrada la vesprada i últimes hores que la pluja i els núvols aniran marxant.

 

Açò obrirà la porta a una clara refrescada, inclús brusca, que serà de 5 o més graus en comparació al dijous. De fet, moltes màximes es registraran abans de què arriben les pluges, i la refrescada serà molt evident per la vesprada i nit. Caldrà recuperar alguns jerseis, o jaquetes en l’interior, sobretot de cara a la nit.

 

L’ambient serà de colp de tardor i esta situació es mantindrà tot el cap de setmana, sobretot dissabte, amb les màximes més altes entre els 19º i 24º. Diumenge remuntarien un poc els termòmetres. No obstant, el sol dominarà en conjunt, tot i que diumenge arribarien alguns intervals de núvols alts i prims, en principi inofensius.  

 

Mapa de previsió a València el 2 d'octubre del 2020

Mapa de previsió per a este divendres | Aemet

 

Vents forts

L’altra notícia dels pròxims dies serà el vent, ja que bufarà la primera mitat de divendres de l’oest o sud-oest i anirà girant cap a nord-oest. Els vents es deixaran sentir amb ràfegues localment fortes, especialment prop de la costa i en zones elevades. Molts registres es mouen entre els 50 i 70 km/h, però puntualment se superaran estes dades, inclús els 100 km/h en zones elevades. L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) té alertes activades per forts vents i temporal marítim este divendres:  

 

Mapa d'alertes per fortes ventades i mala mar a València el 2 d'octubre del 2020

Mapa d’alertes per fortes ventades i mala mar este divendres | Aemet

 

El dia menys ventós potser és dissabte, però el vent es mantindrà durant els tres pròxims dies amb més o menys força.

 

La situació aniria millorant en l’inici de la pròxima setmana, alhora que les temperatures anirien pujant. Siga com siga, este serà un colp definitiu de la tardor que farà evident que ja estem en el mes d’octubre.

Últimes notícies

Presó provisional per als sis detinguts a Torrevella per una sèrie de robatoris en vivendes

Sis persones d’entre 27 i 36 anys han ingressat en presó provisional a Torrevella per la seua presumpta implicació en robatoris en vivendes i pertinença a grup criminal. La Guàrdia Civil ha recuperat joies, dispositius electrònics i ferramentes de serralleria especialitzades.

Així és la nova imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 creada per Paco Roca

L’il·lustrador valencià Paco Roca ha dissenyat la imatge de Requena Ciutat Espanyola del Vi 2026 amb una sèrie de dibuixos que reunixen patrimoni, festes i cultura del vi del municipi.

Quatre referents femenines reben els Premis EVAP 2026 a València

Krista Walochik, Laura García, María Ángeles Marced i Vicky Sevilla han sigut distingides amb els Premis EVAP 2026 en Diversitat, Integritat, Professionalitat i Jove Talent, que es lliuraran el 22 d’octubre al Roig Arena de València.

Arresten un jove per enganyar majors en caixers automàtics a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 20 anys acusat d’almenys 13 delictes contra el patrimoni mitjançant el mètode del caixer espatlat en diverses localitats de les províncies de València i Alacant.

Frambuesa, mango i pistatxo: així és el nou gelat de La Roja per al Mundial

El gremi de gelaters artesans ha creat un gelat dedicat a La Roja, amb base de iogurt i xocolate blanc, vetejat de frambuesa i mango i un toc cruixent de pistatxo torrat, que podrà tastar-se en heladeries de tot Espanya durant el Mundial 2026.

Les víctimes mortals de la DANA reben el Premi 25 d’Abril a les Llibertats de CCOO

CCOO ha entregat el Premi 25 d’Abril a les Llibertats a dues associacions de víctimes mortals de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en un acte emotiu celebrat a València que ha reivindicat memòria, justícia i reparació.

Oratge estable a la Comunitat: cel ras, brisa de l’est i temperatures un poc més baixes

L’últim divendres de juny arriba amb cel poc nuvolós o ras, brisa de l’est i temperatures lleugerament a la baixa, segons Aemet, després d’una jornada amb màximes al voltant dels 33 graus.

Els estudiants valencians, entre els que tenen pitjor nota d’accés a la universitat

La Comunitat Valenciana ha registrat una nota mitjana d’accés a la universitat de 6,35, la segona més baixa d’Espanya, mentres baixa lleugerament el percentatge d’aprovats en la PAU. Més de 50.000 alumnes es preparen ara per a la convocatòria extraordinària de 2026.