Alerta taronja pel fort temporal de vent en l’inici d’un cap de setmana que seguirà ventós

Imatge d'unes noies abatudes pel fort vent

Els vents seran els grans protagonistes les pròximes hores | EFE

 

El temps es complica de cara a les pròximes hores en tot el territori amb una forta ventada de ponent que ha activat totes les alertes. I és que este divendres el vent serà fort en la totalitat de les comarques a causa de l’arribada de la borrasca Hortense.

 

Molt de compte amb unes ràfegues que, si bé aniran de baixa el cap de setmana, no desapareixeran. Tot amb sol combinat amb el pas de moltes bandes de núvols que, puntualment, poden enterbolir força el cel. No s’esperen precipitacions més enllà d’alguna refrescada molt puntual. Les temperatures es mantindran paregudes amb ambient agradable als migdies.

 

Alerta taronja per vent

El fort temporal de vent de ponent arriba al seu punt àlgid este divendres amb ràfegues intenses que, en molts casos, es mouran entre els 60 i 80 km/h, però en alguns casos ens aproximarem als 100 km/h, localment superant esta xifra, especialment en àrees elevades. En este sentit, l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l’alerta taronja per forts vents en pràcticament tot el territori valencià:

 

Mapa d'alertes per fort vent a València el 22 de gener del 2021

Mapa d’alertes per fort vent este divendres | Aemet

 

El vent anirà a la baixa a partir de dissabte i, sobretot, diumenge, però no acabarà de desaparèixer, amb ràfegues que encara poden ser fortes en zones elevades i també en les comarques de Castelló, especialment en les de l’interior.

 

Mapa de previsió a València el 22 de gener del 2021

Mapa de previsió per a este divendres | Aemet

 

Cel molt canviant

Pel que fa a l’estat del cel, estarà molt canviant a causa dels diferents fronts atlàntics que creuaran al llarg dels pròxims dies. D’esta manera, el sol es combinarà amb el pas de bandes de núvols, sobretot d’alts i prims, que, puntualment, poden enterbolir el cel. No obstant, de precipitacions se n’esperen ben poques, només alguna pluja puntual divendres per la vesprada. Pràcticament res de pluja durant el cap de setmana, però amb alguna opció de arruixons molt febles i aïllats en Castelló. Les temperatures es mantindran paregudes amb una baixada dissabte i nova pujada a partir de diumenge.

Últimes notícies

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.