Setmana anticiclònica, però amb algunes novetats i temps un poc més mogut

Imatge d'una sortida de sol entre núvols

Esta setmana serà un poc més moguda, encara que l’anticicló seguirà amb nosaltres | Xavi Cabo

 

Després d’un cap de setmana molt tranquil en general i amb molta bonança, este inici de setmana vindrà marcat per l’arribada d’un front atlàntic que farà augmentar la nuvolositat a molts punts. Per una banda, durant el migdia d’este dilluns hi haurà alguns arruixons entre València i Castelló.

 

La resta de dies estaran marcats per la tornada de l’anticicló amb temps típic de sol enterbolit sovint pel pas de núvols alts inofensius, similar a la setmana passada, amb alguns núvols baixos que no acabaran de desaparèixer en trams costaners, sobretot del nord d’Alacant.

 

A demés, les temperatures es mantindran suaus durant el dia, però ja no recuperaran els valors tan càlids i atípics d’este passat cap de setmana. També hi haurà núvols matinals a bona part de l’interior amb fred de nit i màximes suaus, però ja més típiques per l’època amb molts indrets per davall dels 20ºC.

 

Dilluns 16 de novembre

El pas d’un front atlàntic molt desgastat portarà alguns canvis en el temps al llarg d’este dilluns, 16 de novembre. Arribaran més núvols durant la matinada i sobretot al matí que, en general, no portaran conseqüències, però sí en Castelló a on hi podrà ploure dèbilment. A la vesprada seguiran els núvols alts i farà més sol a l’interior, però les nuvolades seguiran a molts punts de la costa i, fins i tot, al litoral de Castelló a on seguiran alguns arruixons poc destacables.

 

Previsió de símbols a València pel dilluns 16 de novembre del 2020

Els núvols guanyaran protagonisme a mesura que vagin avançant les hores | AEMET

 

D’altra banda, també cal destacar l’entrada de vent de mestral al nord de Castelló, puntualment amb vents forts, fins a 60 o 80 km/h. Este fet ajudarà a netejar moltes boires interiors a partir del migdia d’este dilluns, sobretot en les comarques interiors de Castelló i València, a on estos darrers dies també hi havia boires. D’altra banda, l’entrada de vent del nord provocarà un descens general de les temperatures.

 

Dimarts 17 de novembre

De cara al dimarts, 17 de novembre, l’anticicló es tornarà a imposar i això farà que el temps torne a ser més tranquil. El sol dominarà, encara que creuaran bandes de núvols alts i prims, encara amb núvols baixos en alguns punts de la costa.

 

Com a novetat, les boires desapareixeran de molts punts. Temperatures més baixes en general amb fred de nit i màximes de 14ºC a 18ºC. La majoria de mínimes es mouran entre els 6ºC i els 10ºC, més baixes a l’interior i al Pirineu i al voltant de 12ºC a 14ºC a la costa.

 

Dimecres 18 de novembre

El temps seguirà tranquil i sense pluges a la vista dimecres, 18 de novembre, amb sol que es combinarà amb el pas de núvols alts i prims que no impediran l’acció del sol i encara amb alguns intervals de núvols baixos en la costa d’Alacant, especialment a partir del migdia. Temperatures ja estables, amb un ambient ja no tan càlid de dia i amb valors més propis per a l’època.

 

Dijous 19 de novembre

L’arribada d’un nou front atlàntic pel nord de la península implicarà que els núvols siguen de nou més abundants segurament el dijous, 19 de novembre, amb un sol més intens, però sense aigua. Açò provocarà una nova entrada de vent del nord que mantindrà les temperatures a ratlla amb un ambient típic per l’època. Les nits continuaran fredes.

 

Divendres 20 de novembre

Divendres, 20 de novembre, seguirem amb núvols prims abundants i arribaran nuvolades més destacades de nord a sud que deixaran un dia més tapat al nord del territori i a la costa de nou, zones a on no es descarten alguns arruixons. Temperatures que podrien baixar bruscament en gran part del territori valencià.

 

Cap de setmana del 21 i 22 de novembre

El cap de setmana del 21 i 22 de novembre podria ser anticiclònic a gran part de València, això es traduiria amb el pas de més bandes de núvols alts i dispersos sense més conseqüències amb temperatures que pujarien de nou, però amb nits que quedarien tocades.

 

En definitiva, la setmana es presenta prou tranquil·la alguns dies en la costa d’Alacant i sud de València, però ja amb un ambient molt més propi per les dates i sense la bonança tan atípica d’este passat cap de setmana.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU