Compte amb l’arribada sobtada de l’hivern esta setmana

Imatge d'unes persones caminant pel carrer en plena onada de fred

El fred pot ser de ple hivern de cara al Pont de la Puríssima | Arxiu

 

El temps va estar ben mogut la setmana passada en tot el territori valencià i ara pareix que tenim una pausa amb calma i bonança, però compte perquè es veuen canvis a la vista esta mateixa setmana i poden ser molt importants. I és que, tot i que a mitjans d’esta primera setmana de desembre ja baixaran els termòmetres i arribaran més núvols, a partir de divendres arriba una massa d’aire fred polar que ens portarà de forma sobtada l’ambient de ple hivern.

 

Tot coincidiria amb l’inici del Pont de la Puríssima, tot i que hi ha molts dubtes sobre la precipitació. De moment, pareix que arribaria ben poca, però atenció amb la cota de neu, ja que, per poc que precipite, pot nevar a només 500 o 700 metres en les muntanyes el cap de setmana vinent. Una situació que haurem d’anar seguint amb molta atenció perquè encara queden prou dies. Pel que fa al vent, serà intens en alguns moments, especialment en les comarques de Castelló.

 

Mapa de previsió a València el dia 1 de desembre del 2020

Mapa de previsió per a este dimarts | Aemet

 

Canvis en el temps al llarg de la setmana

Pel que fa a l’estat del cel, fins dimarts dominarà el sol i la calma absoluta en gran part del territori, però ja dimarts per la vesprada, primer dia de desembre, arribaran bandes de núvols prims, sense descartar núvols baixos costaners que deixen algun arruixó molt aïllat en el sud d’Alacant. A demés, el vent de mestral començarà a bufar en l’interior de Castelló amb unes temperatures que, de moment, es mantindrien sense grans canvis.

 

Tot serà fruit de l’apropament d’un front pel nord-est de la península que, de cara a dimecres, deixarà un cel més variable i canviant en casa nostra, tot i que pareix que sense precipitacions. La notícia serà el vent fort de mestral en Castelló que, excepcionalment, també arribarà a la resta del territori, sobretot per la vesprada, cosa que ventilarà els intervals de núvols. Compte amb les temperatures, baixaran clarament amb ambient més fresc.

 

Dijous serà un dia d’impàs amb més fredcalma a l’espera d’un altre front que complicarà molt el temps a partir de divendres.

 

Front fred polar de ple hivern

L’arribada del front fred polar divendres portarà alguns arruixons a qualsevol punt del territori i vent intens o molt fort de ponent i de mestral que pot complicar molt el temps al llarg del cap de setmana. Atenció perquè esta ventada vindrà acompanyada de molt d’aire fred que farà desplomar les temperatures amb un ambient de ple hivern en l’inici del Pont de la Puríssima.

 

Entre divendres i diumenge, la baixada tèrmica pot ser d’entre 5 i 10 graus, amb moltes màximes només entre els 7º i 12º i nits molt fredes. Atenció perquè, tot i que pareix que de precipitacions n’hi haurà ben poques a partir de dissabte, allà a on precipite ho pot fer en forma de neu entre els 500 i 700 metres. Una situació que haurem d’anar seguint amb molta atenció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.