18.5 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Compte amb l’arribada sobtada de l’hivern esta setmana

Imatge d'unes persones caminant pel carrer en plena onada de fred

El fred pot ser de ple hivern de cara al Pont de la Puríssima | Arxiu

 

El temps va estar ben mogut la setmana passada en tot el territori valencià i ara pareix que tenim una pausa amb calma i bonança, però compte perquè es veuen canvis a la vista esta mateixa setmana i poden ser molt importants. I és que, tot i que a mitjans d’esta primera setmana de desembre ja baixaran els termòmetres i arribaran més núvols, a partir de divendres arriba una massa d’aire fred polar que ens portarà de forma sobtada l’ambient de ple hivern.

 

Tot coincidiria amb l’inici del Pont de la Puríssima, tot i que hi ha molts dubtes sobre la precipitació. De moment, pareix que arribaria ben poca, però atenció amb la cota de neu, ja que, per poc que precipite, pot nevar a només 500 o 700 metres en les muntanyes el cap de setmana vinent. Una situació que haurem d’anar seguint amb molta atenció perquè encara queden prou dies. Pel que fa al vent, serà intens en alguns moments, especialment en les comarques de Castelló.

 

Mapa de previsió a València el dia 1 de desembre del 2020

Mapa de previsió per a este dimarts | Aemet

 

Canvis en el temps al llarg de la setmana

Pel que fa a l’estat del cel, fins dimarts dominarà el sol i la calma absoluta en gran part del territori, però ja dimarts per la vesprada, primer dia de desembre, arribaran bandes de núvols prims, sense descartar núvols baixos costaners que deixen algun arruixó molt aïllat en el sud d’Alacant. A demés, el vent de mestral començarà a bufar en l’interior de Castelló amb unes temperatures que, de moment, es mantindrien sense grans canvis.

 

Tot serà fruit de l’apropament d’un front pel nord-est de la península que, de cara a dimecres, deixarà un cel més variable i canviant en casa nostra, tot i que pareix que sense precipitacions. La notícia serà el vent fort de mestral en Castelló que, excepcionalment, també arribarà a la resta del territori, sobretot per la vesprada, cosa que ventilarà els intervals de núvols. Compte amb les temperatures, baixaran clarament amb ambient més fresc.

 

Dijous serà un dia d’impàs amb més fredcalma a l’espera d’un altre front que complicarà molt el temps a partir de divendres.

 

Front fred polar de ple hivern

L’arribada del front fred polar divendres portarà alguns arruixons a qualsevol punt del territori i vent intens o molt fort de ponent i de mestral que pot complicar molt el temps al llarg del cap de setmana. Atenció perquè esta ventada vindrà acompanyada de molt d’aire fred que farà desplomar les temperatures amb un ambient de ple hivern en l’inici del Pont de la Puríssima.

 

Entre divendres i diumenge, la baixada tèrmica pot ser d’entre 5 i 10 graus, amb moltes màximes només entre els 7º i 12º i nits molt fredes. Atenció perquè, tot i que pareix que de precipitacions n’hi haurà ben poques a partir de dissabte, allà a on precipite ho pot fer en forma de neu entre els 500 i 700 metres. Una situació que haurem d’anar seguint amb molta atenció.

Últimes notícies

90-87: el Asisa Joventut s’emporta un duríssim dol davant el València Basket

El conjunt verdinegro va véncer 90-87 a un València Basket combatiu i va posar fi a la seua mala ratxa en la Lliga Endesa gràcies a la punteria de Hunt i Rubio.

Espanya s’imposa 1-0 a Bèlgica a València amb defensa de ferro

Espanya va véncer 1-0 a Bèlgica a València gràcies a un gol de Sofía Rogoski i a una exhibició defensiva que va neutralitzar onze penal córners. Les porteres i un rebuig sobre la línia en el tram final van sostindre el triomf.

S’entrega a Catarroja el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc

El sospitós de causar la mort per arma de foc d'un home de 46 anys a Catarroja s'ha entregat a la Guàrdia Civil i ha sigut detingut. El SAMU només ha pogut certificar la defunció després d'un avís que alertava d'un home ensangonat en les escales d'un edifici.

Pérez Llorca assistix al centenari de la coronació de la patrona de Benidorm

Pérez Llorca ha assistit al centenari de la coronació de la Verge del Sufragi a Benidorm. La romeria i una missa de campanya han tancat el programa commemoratiu.

Un home de 46 anys mor per un tret en les escales d’un edifici de Catarroja

Un home de 46 anys ha mort este diumenge a Catarroja per una ferida d'arma de foc. El CICU i la Guàrdia Civil han rebut avisos i s'ha obert una investigació.

Vila-real i Espanyol se citen per a trencar les seues ratxes i assegurar Europa

Vila-real i Espanyol tanquen la jornada 23 en La Ceràmica amb la necessitat de tornar a guanyar. Els separen huit punts i els dos es juguen les seues places europees.

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.

Marcelino alerta: l’Espanyol és un rival competitiu capaç de sorprendre a qualsevol

Marcelino va valorar a l'Espanyol com un rival directe, competitiu i difícil malgrat la seua mala ratxa. Va reclamar màxim nivell en La Ceràmica per a obrir bretxa en la taula.