Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Un espectacular tornado sorprén als veïns de Tuéjar

 

L’episodi de tempestes que viu este dissabte el territori valencià ha originat, en el municipi de Tuéjar, en la comarca dels Serrans, un espectacular tornado que ha durat uns cinc minuts, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Este fenomen ha quedat registrat en el Sistema de Notificació d’Observacions Atmosfèriques Singulars (Sinobas). Segons ells, el tornado s’ha produït cap a les 15.35 hores i s’ha pogut vore des de dos observatoris forestals. Tenia només un vòrtex de succió i ha durat aproximadament cinc minuts.

 

L’Aemet ha explicat en les seues xarxes socials que és possible que es tracte d’un tornado de classe ‘gustnado’ o ‘vòrtex de ratxa’. Este terme fa referència a un remolí de vent que s’origina en el front de ratxa d’una tempesta, en les ocasions en les que el vent és prou fort i el fregament en terra altera el flux lineal de l’aire, provocant la formació d’un vòrtex giratori.

 

El vòrtex puja des de la superfície, podent arribar fins a uns cent metres d’altura, però no està connectat amb cap núvol, a diferència del tornado. Es fa visible pel material que alça des del terra. El diàmetre típic d’un gustnado va d’uns metres a unes desenes de metres. En general, es tracta d’un fenomen més dèbil i de menor duració que un tornado, però els forts vents poden produir danys.

 

El fenomen ha sorprés als observadors que es trobaven en la zona, que no han dubtat en traure el mòbil per a immortalitzar el moment, com es pot vore en les espectaculars comparticions de twitter a continuació.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Un gol en pròpia de Luiz Júnior amarga el retorn del Vila-real a la Champions

Un error del porter als quatre minuts va decidir l'estrena europea. Pepé va fregar l'empat de falta en el tram final davant un Tottenham que va saber guardar l'avantatge.

Luiz Junior regala el 1-0 al Tottenham al descans

Una fallada del porter brasiler en manejar un centre de Lucas Bergvall va acabar en gol en pròpia porta en el minut 4 i el Tottenham es va 1-0 al descans. El Vila-real queda obligat a remuntar després del colp inicial.

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.

Emergències coordina amb els municipis més afectats per la dana un pla de suport preventiu

Emergències i Interior elabora amb els 32 municipis més afectats per la riuada de 2024 un pla de suport preventiu per a episodis de preemergència per pluges. El dispositiu reforça vigilància, resposta ràpida i informació a la ciutadania en alertes taronja i roja.

Pablo Alborán actuarà el 30 de maig en el Roig Arena dins del seu Global Tour KM0

Pablo Alborán anuncia concert en el Roig Arena de València el 30 de maig dins del seu Global Tour KM0. Les entrades ixen a la venda el 24 de setembre a les 17 h.

El jutjat de la DANA demana més mobiliari i micròfons davant l’alta assistència a testificals

El jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA sol·licita més mobiliari i cinc micròfons per a afrontar pròximes declaracions amb gran afluència.