Un espectacular tornado sorprén als veïns de Tuéjar

 

L’episodi de tempestes que viu este dissabte el territori valencià ha originat, en el municipi de Tuéjar, en la comarca dels Serrans, un espectacular tornado que ha durat uns cinc minuts, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Este fenomen ha quedat registrat en el Sistema de Notificació d’Observacions Atmosfèriques Singulars (Sinobas). Segons ells, el tornado s’ha produït cap a les 15.35 hores i s’ha pogut vore des de dos observatoris forestals. Tenia només un vòrtex de succió i ha durat aproximadament cinc minuts.

 

L’Aemet ha explicat en les seues xarxes socials que és possible que es tracte d’un tornado de classe ‘gustnado’ o ‘vòrtex de ratxa’. Este terme fa referència a un remolí de vent que s’origina en el front de ratxa d’una tempesta, en les ocasions en les que el vent és prou fort i el fregament en terra altera el flux lineal de l’aire, provocant la formació d’un vòrtex giratori.

 

El vòrtex puja des de la superfície, podent arribar fins a uns cent metres d’altura, però no està connectat amb cap núvol, a diferència del tornado. Es fa visible pel material que alça des del terra. El diàmetre típic d’un gustnado va d’uns metres a unes desenes de metres. En general, es tracta d’un fenomen més dèbil i de menor duració que un tornado, però els forts vents poden produir danys.

 

El fenomen ha sorprés als observadors que es trobaven en la zona, que no han dubtat en traure el mòbil per a immortalitzar el moment, com es pot vore en les espectaculars comparticions de twitter a continuació.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.

Pérez Llorca insta Diana Morant a centrar-se en presentar els pressupostos d’Espanya

Juanfran Pérez Llorca reprova a Diana Morant que critique els comptes de la Generalitat de 2026 i li reclama que el seu govern presente d’una vegada els pressupostos generals d’Espanya i garantisca una millor financiació per a la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la dana reny als manifestants i els recorda que ja són acusació particular

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana insta almenys dos manifestants, personats com a acusació particular, a canalitzar les seues peticions de prova i protestes per via judicial i no amb altaveus davant del jutjat.

Barcala assegura que només queden quatre flecos per a les llicències de les fogueres d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, garantix que les subvencions a les fogueres ja estan abonades, que les de les barraques es pagaran en els pròxims dies i que les llicències estan pràcticament resoltes, a l’espera de quatre detalls tècnics.

Barcala es ratifica i manté el silenci sobre el cas de Les Naus a la Platja de Sant Joan

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, reitera que no farà cap declaració sobre el cas de Les Naus, malgrat la comissió municipal i la investigació judicial per les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, i participa en l’homenatge a l’enginyer Florentino Regalado.