17.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Un espectacular tornado sorprén als veïns de Tuéjar

 

L’episodi de tempestes que viu este dissabte el territori valencià ha originat, en el municipi de Tuéjar, en la comarca dels Serrans, un espectacular tornado que ha durat uns cinc minuts, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Este fenomen ha quedat registrat en el Sistema de Notificació d’Observacions Atmosfèriques Singulars (Sinobas). Segons ells, el tornado s’ha produït cap a les 15.35 hores i s’ha pogut vore des de dos observatoris forestals. Tenia només un vòrtex de succió i ha durat aproximadament cinc minuts.

 

L’Aemet ha explicat en les seues xarxes socials que és possible que es tracte d’un tornado de classe ‘gustnado’ o ‘vòrtex de ratxa’. Este terme fa referència a un remolí de vent que s’origina en el front de ratxa d’una tempesta, en les ocasions en les que el vent és prou fort i el fregament en terra altera el flux lineal de l’aire, provocant la formació d’un vòrtex giratori.

 

El vòrtex puja des de la superfície, podent arribar fins a uns cent metres d’altura, però no està connectat amb cap núvol, a diferència del tornado. Es fa visible pel material que alça des del terra. El diàmetre típic d’un gustnado va d’uns metres a unes desenes de metres. En general, es tracta d’un fenomen més dèbil i de menor duració que un tornado, però els forts vents poden produir danys.

 

El fenomen ha sorprés als observadors que es trobaven en la zona, que no han dubtat en traure el mòbil per a immortalitzar el moment, com es pot vore en les espectaculars comparticions de twitter a continuació.

 

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.