Un espectacular tornado sorprén als veïns de Tuéjar

 

L’episodi de tempestes que viu este dissabte el territori valencià ha originat, en el municipi de Tuéjar, en la comarca dels Serrans, un espectacular tornado que ha durat uns cinc minuts, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Este fenomen ha quedat registrat en el Sistema de Notificació d’Observacions Atmosfèriques Singulars (Sinobas). Segons ells, el tornado s’ha produït cap a les 15.35 hores i s’ha pogut vore des de dos observatoris forestals. Tenia només un vòrtex de succió i ha durat aproximadament cinc minuts.

 

L’Aemet ha explicat en les seues xarxes socials que és possible que es tracte d’un tornado de classe ‘gustnado’ o ‘vòrtex de ratxa’. Este terme fa referència a un remolí de vent que s’origina en el front de ratxa d’una tempesta, en les ocasions en les que el vent és prou fort i el fregament en terra altera el flux lineal de l’aire, provocant la formació d’un vòrtex giratori.

 

El vòrtex puja des de la superfície, podent arribar fins a uns cent metres d’altura, però no està connectat amb cap núvol, a diferència del tornado. Es fa visible pel material que alça des del terra. El diàmetre típic d’un gustnado va d’uns metres a unes desenes de metres. En general, es tracta d’un fenomen més dèbil i de menor duració que un tornado, però els forts vents poden produir danys.

 

El fenomen ha sorprés als observadors que es trobaven en la zona, que no han dubtat en traure el mòbil per a immortalitzar el moment, com es pot vore en les espectaculars comparticions de twitter a continuació.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.