Un espectacular tornado sorprén als veïns de Tuéjar

 

L’episodi de tempestes que viu este dissabte el territori valencià ha originat, en el municipi de Tuéjar, en la comarca dels Serrans, un espectacular tornado que ha durat uns cinc minuts, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Este fenomen ha quedat registrat en el Sistema de Notificació d’Observacions Atmosfèriques Singulars (Sinobas). Segons ells, el tornado s’ha produït cap a les 15.35 hores i s’ha pogut vore des de dos observatoris forestals. Tenia només un vòrtex de succió i ha durat aproximadament cinc minuts.

 

L’Aemet ha explicat en les seues xarxes socials que és possible que es tracte d’un tornado de classe ‘gustnado’ o ‘vòrtex de ratxa’. Este terme fa referència a un remolí de vent que s’origina en el front de ratxa d’una tempesta, en les ocasions en les que el vent és prou fort i el fregament en terra altera el flux lineal de l’aire, provocant la formació d’un vòrtex giratori.

 

El vòrtex puja des de la superfície, podent arribar fins a uns cent metres d’altura, però no està connectat amb cap núvol, a diferència del tornado. Es fa visible pel material que alça des del terra. El diàmetre típic d’un gustnado va d’uns metres a unes desenes de metres. En general, es tracta d’un fenomen més dèbil i de menor duració que un tornado, però els forts vents poden produir danys.

 

El fenomen ha sorprés als observadors que es trobaven en la zona, que no han dubtat en traure el mòbil per a immortalitzar el moment, com es pot vore en les espectaculars comparticions de twitter a continuació.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.