València l’autonomia amb més banderes blaves d’Espanya: 150

Platja de Llevant de Benidorm | Cedida

 

Enguany, la Comunitat Valenciana lluirà 150 banderes blaves -135 en platges i 15 en ports deportius- que onejaran a partir de juny, cosa que suposa quatre banderes més respecte l’any passat. La xifra és significativa, tenint en compte que, en el conjunt de l’estat, s’han perdut 24 banderes per a la temporada 2019. València, per tant, torna a liderar el rànquing autonòmic de banderes blaves.

 

A nivell mundial en l’hemisferi nord s’han concedit un total de 4.559 banderes blaves, 138 més que en 2018, en els 45 països participants. De les banderes blaves concedides, Espanya representa el 16% del total. Per tant, encara que només en una de cada cinc platges espanyoles onejarà este estiu la bandera blava, una de cada sis de les que onejarà en el món, ho farà a nivell estatal.

 

Llista de les platges amb bandera blava 2019

De nord a sud, i per comarques, la distribució de la qualitat marítima és la següent:

El Baix Maestrat

Vinaròs: Fortí i Fora Forat (2).

Benicarló: Morrongo i la Caracola (2).

Peníscola: Nord i Sud (2).

Alcalà de Xivert: el Carregador, la Romana, el Moro i Manyetes (4).

La Plana Alta

Torreblanca: Nord (1)

Orpesa: les Amplàries, Morro de Gos, la Conxa i les Platgetes de Bellver (4).

Benicàssim: Voramar, l’Almadrava, Torre de Sant Vicent, els Terrers i Heliòpolis (5).

Castelló: la Pineda, Gurugú i el Serradal (3).

La Plana Baixa

Borriana: l’Arenal i el Grau-Malva-rosa (2).

Moncofa: Pedra Roja, Mabó i l’Estanyol (3).

Xilxes: les Cases i el Cirerer (2).

Almenara: Casablanca (1).

Nules: Marins (1) [NOVA]

El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer: Racó del Mar (1).

Sagunt: Corint, l’Almardà i el Port  (3).

L’Horta

Puçol (1).

La Pobla de Farnals (1).

València: el Saler, la Garrofera, la Devesa, l’Arbre del Gos, Recatí-Perellonet, Cabanyal i Malva-rosa (7).

La Ribera

Cullera: el Dosser, el Far, los Olivos, Cap Blanc, Sant Antoni i Racó (6).

La Safor

Tavernes de la Valldigna: Platja de Tavernes i la Goleta (2).

Bellreguard (1).

Daimús (1).

Miramar (1).

Piles (1).

Xeraco (1).

Gandia: Nord (1).

Oliva: Terranova-Burguera, l’Aigua Morta, Pau-Pi i Aigua Blanca (4).

La Marina Alta

Dénia: les Bovetes, les Marines, Molins, Punta Raset, Marineta Casiana i les Deveses (6).

Xàbia: la Grava, l’Arenal i la Granadella (3).

El Poble Nou de Benitatxell: la Cala Moraig (1).

Teulada-Moraira: el Portet, l’Ampolla i les Platgetes (3).

Benissa: la Cala Fustera i tres de

Calp: la Fossa, Cantal Roig i Arenal Bol (3).

La Marina Baixa

Altea: la Roda, l’Espigó [NOVA] i Cap Blanc (3).

l’Alfàs del Pi: el Racó de l’Albir (1).

Benidorm: Llevant, Mal Pas i Ponent (3).

Finestrat: la Cala (1).

La Vila Joiosa: Varadero, Ciutat, la Caleta, Bon Nou i Paradís (5).

L’Alacantí

El Campello: Carrer de la Mar i Mutxavista (2).

Alacant: Sant Joan, l’Albufereta, el Postiguet, el Saladar i Tabarca (5).

El Baix Vinalopó

Elx: l’Altat, Arenales de Sol, la Marina, Carabassí i les Pesqueres-el Rebollo (5).

Santa Pola: Cales de l’Est, Varadero, Llevant, Tamarit i les Cales Santiago Bernabeu (5).

El Baix Segura

Guardamar del Segura: la Roqueta, Centre i el Moncaio (3).

Torrevieja: Cabo Cervera, el Cura, los Náufragos, Cala Piteras i los Locos (5).

Orihuela: Punta Prima, Cala Bosque (la Zenia), Cala Capitán-Cabo Roig, la Caleta-Cabo Roig, Aguamarina, Campoamor, Barranco Rubio, Cala Estaca, Cala Mosca, Cala Cerrada i Mil Palmeras (11).

El Pilar de la Horadada: Jesuitas, Conde, Rocamar i Puerto (4).

Últimes notícies

Catalá qüestiona que es mantinga la titlla oberta en el topònim de València

L'alcaldessa de València defén que el topònim oficial reflectisca la pronunciació tancada de la e, que és la forma recomanada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en el seu dictamen.

El Oceanogràfic estrena Medusa Lab, un laboratori obert per a seguir el cicle vital de les meduses

El Oceanogràfic de València ha inaugurat Medusa Lab, un laboratori de reproducció i cultiu de meduses obert al públic que permet seguir en directe les fases inicials del seu cicle vital i reforça la investigació i la sostenibilitat de l'aquari.

Una parada del Mercat Central de València aconseguix quasi 50.000 euros en la subhasta de llocs

L'última subhasta de llocs en els mercats municipals de València marca un rècord amb una parada del Mercat Central adjudicada per quasi 50.000 euros, molt per damunt del seu preu d'eixida. L'Ajuntament destaca que el resultat confirma l'estirada comercial i les inversions recents en la xarxa de mercats.

Una tècnic d’Emergències declara que no es va activar als agents mediambientals el 29-O malgrat la DANA

Una tècnic de prevenció d'incendis del Centre de Coordinació d'Emergències declara davant la jutgessa que el 29 d'octubre no es va activar als agents mediambientals per a vigilar els llits malgrat que el pla d'inundacions estava actiu.

Trànsit preveu més de 1,3 milions de desplaçaments en la Comunitat Valenciana fins al 6 d’abril

La DGT calcula 1.364.820 desplaçaments en la segona fase de l'operació especial de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana i advertix de major mobilitat i risc en carretera.

Aemet amplia l’avís groc per vents de fins a 80 km/h en tota la província de Castelló

Aemet manté actiu l'avís groc per vent en tota la província de Castelló entre hui i demà, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h a l'interior.

Farmamundi impulsa projectes de benestar i resiliència en lHorta Sud després de la DANA

Farmamundi posa en marxa dos projectes en diversos municipis de lHorta Sud per a reforçar el benestar emocional, la integració social i la resiliència comunitària després de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El Consell prohibix fer foc en zones forestals per Setmana Santa i Pasqua en la Comunitat Valenciana

La Generalitat recorda que entre el 2 i el 13 d'abril queda prohibit l'ús del foc en muntanyes i en una franja de 500 metres al seu voltant en la Comunitat Valenciana, amb la suspensió de totes les cremes autoritzades.