València l’autonomia amb més banderes blaves d’Espanya: 150

Platja de Llevant de Benidorm | Cedida

 

Enguany, la Comunitat Valenciana lluirà 150 banderes blaves -135 en platges i 15 en ports deportius- que onejaran a partir de juny, cosa que suposa quatre banderes més respecte l’any passat. La xifra és significativa, tenint en compte que, en el conjunt de l’estat, s’han perdut 24 banderes per a la temporada 2019. València, per tant, torna a liderar el rànquing autonòmic de banderes blaves.

 

A nivell mundial en l’hemisferi nord s’han concedit un total de 4.559 banderes blaves, 138 més que en 2018, en els 45 països participants. De les banderes blaves concedides, Espanya representa el 16% del total. Per tant, encara que només en una de cada cinc platges espanyoles onejarà este estiu la bandera blava, una de cada sis de les que onejarà en el món, ho farà a nivell estatal.

 

Llista de les platges amb bandera blava 2019

De nord a sud, i per comarques, la distribució de la qualitat marítima és la següent:

El Baix Maestrat

Vinaròs: Fortí i Fora Forat (2).

Benicarló: Morrongo i la Caracola (2).

Peníscola: Nord i Sud (2).

Alcalà de Xivert: el Carregador, la Romana, el Moro i Manyetes (4).

La Plana Alta

Torreblanca: Nord (1)

Orpesa: les Amplàries, Morro de Gos, la Conxa i les Platgetes de Bellver (4).

Benicàssim: Voramar, l’Almadrava, Torre de Sant Vicent, els Terrers i Heliòpolis (5).

Castelló: la Pineda, Gurugú i el Serradal (3).

La Plana Baixa

Borriana: l’Arenal i el Grau-Malva-rosa (2).

Moncofa: Pedra Roja, Mabó i l’Estanyol (3).

Xilxes: les Cases i el Cirerer (2).

Almenara: Casablanca (1).

Nules: Marins (1) [NOVA]

El Camp de Morvedre

Canet d’en Berenguer: Racó del Mar (1).

Sagunt: Corint, l’Almardà i el Port  (3).

L’Horta

Puçol (1).

La Pobla de Farnals (1).

València: el Saler, la Garrofera, la Devesa, l’Arbre del Gos, Recatí-Perellonet, Cabanyal i Malva-rosa (7).

La Ribera

Cullera: el Dosser, el Far, los Olivos, Cap Blanc, Sant Antoni i Racó (6).

La Safor

Tavernes de la Valldigna: Platja de Tavernes i la Goleta (2).

Bellreguard (1).

Daimús (1).

Miramar (1).

Piles (1).

Xeraco (1).

Gandia: Nord (1).

Oliva: Terranova-Burguera, l’Aigua Morta, Pau-Pi i Aigua Blanca (4).

La Marina Alta

Dénia: les Bovetes, les Marines, Molins, Punta Raset, Marineta Casiana i les Deveses (6).

Xàbia: la Grava, l’Arenal i la Granadella (3).

El Poble Nou de Benitatxell: la Cala Moraig (1).

Teulada-Moraira: el Portet, l’Ampolla i les Platgetes (3).

Benissa: la Cala Fustera i tres de

Calp: la Fossa, Cantal Roig i Arenal Bol (3).

La Marina Baixa

Altea: la Roda, l’Espigó [NOVA] i Cap Blanc (3).

l’Alfàs del Pi: el Racó de l’Albir (1).

Benidorm: Llevant, Mal Pas i Ponent (3).

Finestrat: la Cala (1).

La Vila Joiosa: Varadero, Ciutat, la Caleta, Bon Nou i Paradís (5).

L’Alacantí

El Campello: Carrer de la Mar i Mutxavista (2).

Alacant: Sant Joan, l’Albufereta, el Postiguet, el Saladar i Tabarca (5).

El Baix Vinalopó

Elx: l’Altat, Arenales de Sol, la Marina, Carabassí i les Pesqueres-el Rebollo (5).

Santa Pola: Cales de l’Est, Varadero, Llevant, Tamarit i les Cales Santiago Bernabeu (5).

El Baix Segura

Guardamar del Segura: la Roqueta, Centre i el Moncaio (3).

Torrevieja: Cabo Cervera, el Cura, los Náufragos, Cala Piteras i los Locos (5).

Orihuela: Punta Prima, Cala Bosque (la Zenia), Cala Capitán-Cabo Roig, la Caleta-Cabo Roig, Aguamarina, Campoamor, Barranco Rubio, Cala Estaca, Cala Mosca, Cala Cerrada i Mil Palmeras (11).

El Pilar de la Horadada: Jesuitas, Conde, Rocamar i Puerto (4).

Últimes notícies

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.