Un tornado irromp per sorpresa en la platja de Sant Joan d’Alacant en plena tempesta

 

El temporal d’este divendres, 27 de novembre, en el territori valencià, està causant alguns problemes amb incidències i fenòmens molt severs. L’últim ha sigut especialment destacat, ja que un tornado a irromput esta vesprada per sorpresa en les platges de la ciutat d’Alacant.

 

En concret, els fets s’han produït en la platja de Sant Joan D’Alacant, a on s’ha format una tromba marina damunt de la mar que s’ha anat acostant a la costa. Una volta ha arribat a la platja, en lloc de desfer-se ha continuat terra endins, convertint-se en un tornado que ha recorregut la zona durant uns instants, segons ho recull la mateixa Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

Segons alguns testimonis, el remolí de vent hauria causat alguns danys materials lleus, però, ara com ara, no es té constància de danys personals. Este fenomen meteorològic ha causat un gran impacte en la zona i molts als veïns, i un gran número de persones han pogut registrar imàtgens d’este espectacle de la naturalesa des dels seus balcons, com es pot vore en estos impressionants vídeos:

 

Últimes notícies

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.