La Guàrdia Civil ha detingut un home i una dona, de 19 i 20 anys i nacionalitat romanesa, acusats de robar una joia a un veí d’edat avançada de Càrcer (València) mitjançant el conegut mètode de l’abraç, i relacionats amb altres dos atracs semblants comesos este mateix mes a Jaén i Almería.
Segons ha informat el cos de seguretat en un comunicat, els fets han tingut lloc el passat 10 de juny. Una dona s’ha acostat al carrer a un veí major de Càrcer, ha simulat afecte i l’ha abraçat sense motiu aparent. En aquell moment li ha arrancat amb un fort tiró una joia que portava posada.
La víctima ha patit diverses ferides per la violència del tiró. Tot seguit, la sospitosa ha fugit ràpidament i s’ha pujat a un turisme on l’esperava un còmplice, amb el qual ha abandonat la zona en direcció a una via pròxima.
Per estesionar, els agents han iniciat una busca immediata del vehicle. Poc després han localitzat el turisme a Càrcer i li han donat lalt. No obstant això, els sospitosos han fugit a gran velocitat, la qual cosa ha obligat a establir un dispositiu especial de tall de vies.
Fugida i detenció a la CV-557
La persecució ha continuat per diferents trams de la xarxa viària fins arribar a la CV-557. Davant el risc que suposava la circulació temerària del vehicle, la Guàrdia Civil ha bloquejat esta carretera per tal d’evitar un possible accident amb altres usuaris de la via.
Gràcies a este bloqueig, els agents han aconseguit interceptar el cotxe i detindre els dos ocupants a l’altura de Gavarda. Se’ls ha arrestat com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència i intimidació relacionat amb el succés ocorregut a Càrcer.
Les investigacions posteriors han servit per a confirmar que es tractava d’un grup itinerant especialitzat en este tipus de furts violents. Segons la Guàrdia Civil, els dos detinguts triaven municipis xicotets, on la presència policial és menor, i aprofitaven la vulnerabilitat de determinats col·lectius per a actuar amb major impunitat.
A més, la unitat instructora ha pogut vincular esta parella amb dos altres robatoris comesos recentment a Andalusia. En concret, ja havien sigut interceptats per fets semblants a les províncies de Jaén i Almería, on també s’hauria utilitzat la tècnica de l’abraç per a sostraure joies a persones majors.
La Guàrdia Civil alerta sobre la perillositat creixent d’este mètode de robatori. Segons assenyalen, cada volta deriva amb més freqüència en agressions físiques clares contra les víctimes, que solen ser persones d’edat avançada o amb limitacions de mobilitat i, per tant, amb menys capacitat de defensa.
Els investigadors advertixen que estes bandes solen actuar quan les víctimes es troben en llocs poc transitats, com ara vies solitàries o polígons industrials. D’esta manera reduïxen el risc de ser descoberts i aconseguixen fugir amb rapidesa després de l’assalt.
Per això, la Guàrdia Civil recomana extremar la precaució davant desconeguts que s’acosten amb un excés de confiança. També insistix que és convenient avisar immediatament a les forces de seguretat si es detecta qualsevol comportament sospitós, especialment quan afecta persones majors del nostre entorn.
Les diligències practicades pel cos han sigut entregades a la Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal de Xàtiva Plaza número 4, òrgan que continuarà ara amb la instrucció del cas i decidirà les pròximes mesures judicials sobre els dos jòvens detinguts.








