11.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Micó (Compromís) després del ‘cas Errejón’: ‘Ningú està fora del context de masclisme, d’abús de poder’

“Perquè tots ho sabien i tots van callar”, afirmen des de Vox en ser preguntats per esta qüestió

MADRID/VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, ha mostrat hui dimarts en roda de premsa en la cambra baixa “tot el suport i tota la solidaritat a totes les víctimes de violència de gènere, de violència masclista, vinga esta violència d’on vinga”.

A més, ha afegit que, si una cosa han pogut aprendre esta setmana, després del cas de l’exportaveu de Sumar al Congrés, Íñigo Errejón, és que “ningú està fora del context de masclisme, d’abús de poder”. “Qualsevol persona, ja siga víctima o siga agressor, pot venir del nostre entorn”, ha advertit.

Per la seua banda, EH Bildu ha demanat “màxim respecte” a les víctimes d’agressió sexual i ha demanat evitar el “linxament atroç” contra elles, com al que, al seu juí, s’està assistint, després de les denúncies presentades contra Íñigo Errejón.

“El màxim respecte als qui hagen denunciat, que puguen estar fins i tot pensant a denunciar en estos moments, i sobretot quan estem assistint a un linxament atroç contra els qui s’han atrevit a denunciar judicialment el tema”, ha assenyalat la portaveu d’EH Bildu al Congrés, Mertxe Aizpurua, este dimarts en una roda de premsa abans de la junta de portaveus.

En este sentit, ha insistit que “el que cap és solidaritat i acompanyament a totes les víctimes” i ha demanat cautela en este tema per a no encoratjar “absolutament cap criminalització”.

Al seu juí, és “un problema estructural que afecta a esquerres, que afecta a les dretes” i “a tots els estaments de la societat”, encara que ha reconegut que “les formacions d’esquerres” deuen tenir “un afegit més” en la seua “acció” i ser “molt més exigents a l’hora d’actuar en estes qüestions”.

En esta línia, ha afegit que en EH Bildu tenen “des de fa molts anys ja un protocol feminista” per a fer front a nivell intern a les agressions masclistes i ha assegurat que “s’activarà les vegades que faça falta”.

A més, ha explicat que també compten amb “un pla feminista” per a transformar les estructures de la seua organització des de dins, perquè creuen que “a més de les respostes a les agressions que puguen succeir” han de “fer front a problemes” que són “estructurals i comuns”.

Igualment, la portaveu de Vox al Congrés, Pepa Millán, ha assegurat que el seu grup compta amb un protocol contra els casos d’assetjament sexual perquè així ho exigix la llei.

“La llei obliga a tenir determinats protocols i determinats documents que s’hagen de posar en funcionament en un moment determinat dins dels partits. Per descomptat que ho tenim”, ha assegurat Millán, este dimarts en una roda de premsa al Congrés, abans de la junta de portaveus.

En tot cas, ha afegit que li “sorprèn moltíssim” que els pregunten a ells per un protocol contra l’assetjament i ha convidat a dirigir aquestes preguntes a Sumar.

“Ací tenim al partit que forma part del Govern amb un portaveu que fins a ahir estava donant lliçons de feminisme des de la tribuna del Congrés i que ha comès els actes que tots vostès coneixen”, ha assenyalat.

Al seu juí, és un “partit que va donant lliçons de feminisme” i que ha establit “un sistema absolutament inquisitorial, en nom d’un fals feminisme, contra l’home” i en el qual “tots van callar” davant del cas d’Errejón. “Perquè tots ho sabien i tots van callar”, ha subratllat.

Per això, Millán els ha acusat de “hipocresia”. “Les del ‘Germana Jo Sí Et Crec’ van preferir creure al que estava cometent estos actes abans que creure a la dona que els estava patint. Amb la qual cosa estem davant d’una gran hipocresia que es reproduïx en tots els aspectes que va predicant l’esquerra”, ha denunciat.

Últimes notícies

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema