Milers de persones tornen a manifestar-se a Seül per a demanar la destitució del president

Ejemplo de shortcode con estilo
Milers de persones s'han manifestat a Seül per exigir la destitució del president Yoon Suk Yeol, després que una moció en contra seu fracassara. La Confederació de Sindicats de Corea ha convocat protestes diàries, mentre que el Ministeri de Defensa afirma que Yoon manté el control de l'Exèrcit.

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Milers de persones han tornat a eixir al carrer este dilluns a Seül, la capital de Corea del Sud, per a protestar davant de l’Assemblea Nacional i exigir la destitució del president del país, Yoon Suk Yeol, a pesar que la moció presentada en contra seua arran de la polèmica declaració de la llei marcial fracassara durant el cap de setmana.

Representants de la societat civil i activistes, encapçalats pel principal sindicat de Corea del Sud, han convocat una nova vigília en els voltants de la seu del legislatiu que ha començat sobre les 18.00 (hora local).

La Confederació de Sindicats de Corea (KCTU, per les seues sigles en anglès), la principal associació que aúna a la majoria de sindicats del país asiàtic, ha instat a la població a manifestar-se diàriament en el mateix lloc fins a aconseguir l’eixida de Yoon del càrrec.

Per la seua banda, altres organitzacions de la societat civil han convocat vigílies a partir de les 19.00 per a sol·licitar també que Yoon siga destituït i cessat, segons informacions de l’agència sud-coreana de notícies Yonhap.

Així mateix, diversos grups conservadors i propers al president i el seu partit, el Partit del Poder Popular, eixiran al carrer prop de Gwanghwamun, en el centre de la capital, per a mostrar el seu suport al cap d’Estat.

CONTROL DE L’EXÈRCIT

Este mateix dilluns, el Ministeri de Defensa de Corea del Sud ha recordat que les Forces Armades seguixen estant baix el lideratge del president, que continua exercint el càrrec de comandant en cap a pesar que està sent investigat per presumpta traïció arran de la decisió adoptada la setmana passada, que va portar al ple del Parlament a revocar la llei marcial hores després de la seua declaració.

El diumenge, la Fiscalia va presentar càrrecs contra Yoon per presumpta insurrecció, si ben ara el portaveu del Ministeri de Defensa, Jeon ha Kyou, ha recordat que, «legalment, seguix tenint el control de l’Exèrcit».

Des del seu partit, el líder de la formació, Han Dong Hoon, ha asseverat que Yoon es mantindrà allunyat de qüestions estatals, com la diplomàcia, fins que abandone el càrrec, alguna cosa que es podria aplicar també a l’Exèrcit.

Últimes notícies

Robinson resol un duel vibrant entre Barça i Valencia Basket (98-94)

El Barça ha superat el Valencia Basket per 98-94 en la jornada 9 de l’Euroliga. Justin Robinson ha anotat nou punts en els últims quatre minuts.

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.