Milers de persones tornen a manifestar-se a Seül per a demanar la destitució del president

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Milers de persones han tornat a eixir al carrer este dilluns a Seül, la capital de Corea del Sud, per a protestar davant de l’Assemblea Nacional i exigir la destitució del president del país, Yoon Suk Yeol, a pesar que la moció presentada en contra seua arran de la polèmica declaració de la llei marcial fracassara durant el cap de setmana.

Representants de la societat civil i activistes, encapçalats pel principal sindicat de Corea del Sud, han convocat una nova vigília en els voltants de la seu del legislatiu que ha començat sobre les 18.00 (hora local).

La Confederació de Sindicats de Corea (KCTU, per les seues sigles en anglès), la principal associació que aúna a la majoria de sindicats del país asiàtic, ha instat a la població a manifestar-se diàriament en el mateix lloc fins a aconseguir l’eixida de Yoon del càrrec.

Per la seua banda, altres organitzacions de la societat civil han convocat vigílies a partir de les 19.00 per a sol·licitar també que Yoon siga destituït i cessat, segons informacions de l’agència sud-coreana de notícies Yonhap.

Així mateix, diversos grups conservadors i propers al president i el seu partit, el Partit del Poder Popular, eixiran al carrer prop de Gwanghwamun, en el centre de la capital, per a mostrar el seu suport al cap d’Estat.

CONTROL DE L’EXÈRCIT

Este mateix dilluns, el Ministeri de Defensa de Corea del Sud ha recordat que les Forces Armades seguixen estant baix el lideratge del president, que continua exercint el càrrec de comandant en cap a pesar que està sent investigat per presumpta traïció arran de la decisió adoptada la setmana passada, que va portar al ple del Parlament a revocar la llei marcial hores després de la seua declaració.

El diumenge, la Fiscalia va presentar càrrecs contra Yoon per presumpta insurrecció, si ben ara el portaveu del Ministeri de Defensa, Jeon ha Kyou, ha recordat que, «legalment, seguix tenint el control de l’Exèrcit».

Des del seu partit, el líder de la formació, Han Dong Hoon, ha asseverat que Yoon es mantindrà allunyat de qüestions estatals, com la diplomàcia, fins que abandone el càrrec, alguna cosa que es podria aplicar també a l’Exèrcit.

Últimes notícies

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.