Milers de persones tornen a manifestar-se a Seül per a demanar la destitució del president

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Milers de persones han tornat a eixir al carrer este dilluns a Seül, la capital de Corea del Sud, per a protestar davant de l’Assemblea Nacional i exigir la destitució del president del país, Yoon Suk Yeol, a pesar que la moció presentada en contra seua arran de la polèmica declaració de la llei marcial fracassara durant el cap de setmana.

Representants de la societat civil i activistes, encapçalats pel principal sindicat de Corea del Sud, han convocat una nova vigília en els voltants de la seu del legislatiu que ha començat sobre les 18.00 (hora local).

La Confederació de Sindicats de Corea (KCTU, per les seues sigles en anglès), la principal associació que aúna a la majoria de sindicats del país asiàtic, ha instat a la població a manifestar-se diàriament en el mateix lloc fins a aconseguir l’eixida de Yoon del càrrec.

Per la seua banda, altres organitzacions de la societat civil han convocat vigílies a partir de les 19.00 per a sol·licitar també que Yoon siga destituït i cessat, segons informacions de l’agència sud-coreana de notícies Yonhap.

Així mateix, diversos grups conservadors i propers al president i el seu partit, el Partit del Poder Popular, eixiran al carrer prop de Gwanghwamun, en el centre de la capital, per a mostrar el seu suport al cap d’Estat.

CONTROL DE L’EXÈRCIT

Este mateix dilluns, el Ministeri de Defensa de Corea del Sud ha recordat que les Forces Armades seguixen estant baix el lideratge del president, que continua exercint el càrrec de comandant en cap a pesar que està sent investigat per presumpta traïció arran de la decisió adoptada la setmana passada, que va portar al ple del Parlament a revocar la llei marcial hores després de la seua declaració.

El diumenge, la Fiscalia va presentar càrrecs contra Yoon per presumpta insurrecció, si ben ara el portaveu del Ministeri de Defensa, Jeon ha Kyou, ha recordat que, «legalment, seguix tenint el control de l’Exèrcit».

Des del seu partit, el líder de la formació, Han Dong Hoon, ha asseverat que Yoon es mantindrà allunyat de qüestions estatals, com la diplomàcia, fins que abandone el càrrec, alguna cosa que es podria aplicar també a l’Exèrcit.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.