Milers de persones tornen a manifestar-se a Seül per a demanar la destitució del president

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Milers de persones han tornat a eixir al carrer este dilluns a Seül, la capital de Corea del Sud, per a protestar davant de l’Assemblea Nacional i exigir la destitució del president del país, Yoon Suk Yeol, a pesar que la moció presentada en contra seua arran de la polèmica declaració de la llei marcial fracassara durant el cap de setmana.

Representants de la societat civil i activistes, encapçalats pel principal sindicat de Corea del Sud, han convocat una nova vigília en els voltants de la seu del legislatiu que ha començat sobre les 18.00 (hora local).

La Confederació de Sindicats de Corea (KCTU, per les seues sigles en anglès), la principal associació que aúna a la majoria de sindicats del país asiàtic, ha instat a la població a manifestar-se diàriament en el mateix lloc fins a aconseguir l’eixida de Yoon del càrrec.

Per la seua banda, altres organitzacions de la societat civil han convocat vigílies a partir de les 19.00 per a sol·licitar també que Yoon siga destituït i cessat, segons informacions de l’agència sud-coreana de notícies Yonhap.

Així mateix, diversos grups conservadors i propers al president i el seu partit, el Partit del Poder Popular, eixiran al carrer prop de Gwanghwamun, en el centre de la capital, per a mostrar el seu suport al cap d’Estat.

CONTROL DE L’EXÈRCIT

Este mateix dilluns, el Ministeri de Defensa de Corea del Sud ha recordat que les Forces Armades seguixen estant baix el lideratge del president, que continua exercint el càrrec de comandant en cap a pesar que està sent investigat per presumpta traïció arran de la decisió adoptada la setmana passada, que va portar al ple del Parlament a revocar la llei marcial hores després de la seua declaració.

El diumenge, la Fiscalia va presentar càrrecs contra Yoon per presumpta insurrecció, si ben ara el portaveu del Ministeri de Defensa, Jeon ha Kyou, ha recordat que, «legalment, seguix tenint el control de l’Exèrcit».

Des del seu partit, el líder de la formació, Han Dong Hoon, ha asseverat que Yoon es mantindrà allunyat de qüestions estatals, com la diplomàcia, fins que abandone el càrrec, alguna cosa que es podria aplicar també a l’Exèrcit.

Últimes notícies

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.