Milers de persones tornen a manifestar-se a Seül per a demanar la destitució del president

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Milers de persones han tornat a eixir al carrer este dilluns a Seül, la capital de Corea del Sud, per a protestar davant de l’Assemblea Nacional i exigir la destitució del president del país, Yoon Suk Yeol, a pesar que la moció presentada en contra seua arran de la polèmica declaració de la llei marcial fracassara durant el cap de setmana.

Representants de la societat civil i activistes, encapçalats pel principal sindicat de Corea del Sud, han convocat una nova vigília en els voltants de la seu del legislatiu que ha començat sobre les 18.00 (hora local).

La Confederació de Sindicats de Corea (KCTU, per les seues sigles en anglès), la principal associació que aúna a la majoria de sindicats del país asiàtic, ha instat a la població a manifestar-se diàriament en el mateix lloc fins a aconseguir l’eixida de Yoon del càrrec.

Per la seua banda, altres organitzacions de la societat civil han convocat vigílies a partir de les 19.00 per a sol·licitar també que Yoon siga destituït i cessat, segons informacions de l’agència sud-coreana de notícies Yonhap.

Així mateix, diversos grups conservadors i propers al president i el seu partit, el Partit del Poder Popular, eixiran al carrer prop de Gwanghwamun, en el centre de la capital, per a mostrar el seu suport al cap d’Estat.

CONTROL DE L’EXÈRCIT

Este mateix dilluns, el Ministeri de Defensa de Corea del Sud ha recordat que les Forces Armades seguixen estant baix el lideratge del president, que continua exercint el càrrec de comandant en cap a pesar que està sent investigat per presumpta traïció arran de la decisió adoptada la setmana passada, que va portar al ple del Parlament a revocar la llei marcial hores després de la seua declaració.

El diumenge, la Fiscalia va presentar càrrecs contra Yoon per presumpta insurrecció, si ben ara el portaveu del Ministeri de Defensa, Jeon ha Kyou, ha recordat que, “legalment, seguix tenint el control de l’Exèrcit”.

Des del seu partit, el líder de la formació, Han Dong Hoon, ha asseverat que Yoon es mantindrà allunyat de qüestions estatals, com la diplomàcia, fins que abandone el càrrec, alguna cosa que es podria aplicar també a l’Exèrcit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.

Marcelino alerta sobre el millor moment de l’Oviedo i reclama màxima exigència al Vila-real

Marcelino advertix que l'Oviedo travessa la seua millor fase de la temporada malgrat estar en descens i exigix al Vila-real màxima concentració per a defendre la tercera plaça i l'objectiu de Champions.

Catalá defén el reforç de personal a València i nega boicot a la regularització d’immigrants

María José Catalá sosté que l'Ajuntament de València està reforçant personal per a la regularització d'immigrants i rebutja les acusacions de boicot del PSOE.

Bernabé acusa a Catalá d’aïllar-se i embossar la gestió de la regularització de migrants

Pilar Bernabé critica que María José Catalá s'ha quedat sola i ha reaccionat tard i malament davant el reforç de personal municipal per al procés de regularització extraordinària de migrants.

Arkadia Space desenrotllarà el sistema de propulsió de l’avió espacial reutilitzable VORTEX-D

Arkadia Space ha sigut seleccionada per Dassault Aviation per a dissenyar i subministrar el sistema de propulsió del demostrador espacial reutilitzable VORTEX-D, reforçant el seu paper en el sector aeroespacial europeu.

El exgerente del PSOE nega que les xistorres anaren bitllets de 500 o 200 euros

El exgerente del PSOE, Mariano Moreno, nega que el partit manejara bitllets de 500 o 200 euros i defén el control intern sobre l'efectiu en el juí del cas Koldo i els contractes de màscares.