13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

El millor advocat penalista d’Espanya de l’any 2024 recollirà un dels seus guardons a València

Guardonat fins a gairebé 40 vegades pel seu exercici com a advocat especialista en delictes penals per un ampli conjunt d’organismes nacionals (AEDECC, EIP, LA LLEI, SUPLEMENT, F.E. CUM LAUDE, EXCEL·LÈNCIA JURÍDICA, ISDE o CARLES III), recollirà a València, en el pròxim mes de maig, el premi al millor advocat penalista l’any 2024.

Si ja a la fi de 2023 es va anunciar que havia estat premiat per “Law Eagles Of America” com per “Lawyers of Distinction” (institucions dels EUA que van reparar en aquest famós advocat per primera vegada aquest any 2021) ara, en aquest trimestre de 2024, obté novament la denominació de “The Best Criminal Lawyer of Spain” (millor advocat de delictes d’Espanya) pels insignes Organismes jurídics “Global Law Experts 2024“, “Advisory Excellence 2024“, “The Lawyer Network 2023/2024“, “Leaders in Law” 2024 o “Lawyer International-Legal 100“.

L’eficàcia de les seues actuacions judicials, precisió i tècnica per a la resolució d’assumptes ha estat, grosso modo, el que els jurats de les diferents institucions han tingut en consideració per a premiar a aquest advocat penalista (lògicament entre els millors de la Comunitat Valenciana, on també exerceix tal com s’informa des de diversos dels Organismes que, d’altra banda, estan conformats per professionals del dret espanyol i jutges en actiu, encarregats tots ells de valorar les actuacions judicials d’entre els milers de candidats així com les resolucions judicials que són publicades diàriament en els cercadors per a professionals de la matèria.

Les seues elevades capacitats jurídiques, la solvència en el maneig del llenguatge verbal i escrit o la seua capacitat de concisió i precisió jurídica, a més, la seua habilitat per a saber quan actuar en el curs del procediment (es va valorar molt el moment concret en el qual intenta anul·lar les causes pel que sembla per a no donar pistes) han provocat que, fins al moment, perquè encara queda que es pronuncien altres dos organismes d’extrema solvència haja arrasat en l’àmbit del dret penal espanyol, sent molts dels seus èxits collits en la nostra Comunitat: Alacant, València o Castelló.

Empreses espanyoles de la talla de Telefónica, Caixabank, Pascual o Crédito y Caución  han patrocinat el rànquing de les 25 personalitats la influència de les quals ha deixat una marca permanent en l’àmbit del dret.

El llistat ha estat elaborat acuradament pels operadors jurídics més importants del país, seleccionant a 25 d’entre 500 candidats. Aquestes figures, a través de la seua dedicació, experiència i compromís, han contribuït significativament a l’evolució del sistema jurídic al país i, entre elles, al marge de Magistrats o Fiscals del Tribunal Suprem i del Constitucional, es troba tan sols un advocat penalista: Raúl Pardo-Geijo Ruiz (Les 25 persones més influents a Espanya en l’àrea de dret (merca2.es) També es troben personalitats tan reconegudes com el Jutge Castro o els Magistrats Marchena o González Rivas. Per a considerar-ho com el millor advocat penalista, s’ha tingut en consideració els èxits collits a Castelló, València i Alacant, on ha absolt a polítics de casos de corrupció, a grans clans de drogues, a presumptes estafadors o un dels majors càrtels de contraban per tràfic d’angules de la Comunitat.

Fonts jurídiques i judicials caracteritzen al lletrat, en termes genèrics, per la força i precisió en les seues actuacions, la cortesia tècnica dels seus escrits judicials i l’agilitat mental que utilitza per a aconseguir véncer als seus opositors en els judicis. Després de la recollida del seu guardó a València, el penalista haurà de partir per a Madrid puix que s’iniciarà el cas Púnica, la durada del qual serà, previsiblement, de dos mesos.

Últimes notícies

El Suprem celebrarà una audiència prèvia del juí contra Ábalos el 6 de febrer

El Suprem celebrarà el 6 de febrer una audiència preliminar per a resoldre nul·litats i altres qüestions prèvies del cas Koldo. La data del juí es perfila per a després de Setmana Santa.

La policia judicial intentarà recuperar els missatges de WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La policia judicial adscrita al jutjat de Catarroja ha assumit la sol·licitud a Meta per a intentar recuperar els xats de José Manuel Cuenca del dia de la DANA. Un acarament tècnic previ ha fallat perquè el telèfon es va retornar reinicialitzat i la jutgessa, amb la Fiscalia, ha avalat el nou pas.

El Consell cessa a Alberto Martín, número 3 d’Interior durant la dana

El Consell ha aprovat este divendres el cessament a petició pròpia d'Alberto Martín, que va ser número 3 d'Interior durant la dana de 2024, i ha designat a Andrés Balfagó com a substitut. Martín està citat a declarar com a testimoni el 6 de febrer en la causa sobre la gestió d'aquell episodi.

L’excap de gabinet de Mazón nega esborrar missatges i diu que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del telèfon usat durant la DANA i que només ho va restaurar abans de retornar-ho. La pericial no va poder recuperar els xats.

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.

Dos menors i huit adults arriben en pastera a Benidorm, primera arribada de 2026 a la Comunitat Valenciana

Deu persones, dos d'elles menors, han aconseguit la costa de Benidorm i han sigut ateses en relatiu bon estat. És la primera arribada a la Comunitat Valenciana en 2026.