Mor l’actriu Kirstie Alley als 71 anys

L’actriu Kirstie Alley, famosa per treballs com la pel·lícula de ‘Mira quien habla’ i sèries com ‘Cheers’, ha mort als 71 anys, tal com han informat aquest mateix dilluns a la nit els seus fills, True i Lillie Parker, a través d’un comunicat que han publicat en les seues xarxes socials, i on expliquen el seu decés després d’haver sigut diagnosticada de càncer recentment.

A tots els nostres amics, de llarg a llarg del món… Ens entristeix informar-vos que nostra increïble, feroç i afectuosa mare, ha mort després d’una batalla contra el càncer, descobert recentment. Va estar envoltada de la seua família més pròxima i va lluitar amb gran fortalesa, deixant-nos amb la certesa de la seua interminable alegria de viure i de qualsevol aventura que ens espere. Per més icònica que fora en la pantalla, era una mare i àvia encara més increïble. L’enorme entusiasme i la passió per la seua vida, els seus fills, nets i animals, sense esmentar la seua eterna alegria per crear, no tenen paral·lel i ens deixen amb molta inspiració per viure la vida de la manera més plena”, assenyalen en el seu missatge.

Una reeixida trajectòria

Kirstie Alley va començar la seua carrera com a actriu als 31 anys, i de la mà de la pel·lícula ‘Star Trek II: la ira de Khan’, on es va posar en la pell de l’oficial Saavik, i que li va portar a estar nominada al premi Saturn a Millor Actriu de repartiment.

Després d’una gran arrancada, van ser molts els papers que li van seguir, com ‘One Habite Chance’, ‘Champions’, ‘Cita a ciegas’, ‘Runaway’ i ‘Norte i Sur’. Però, el seu ascens a la fama es va completar en arribar a ‘Cheers’ en 1987 i després de la marxa de Shelley Long.

Allí, l’actriu es va fer gran en integrar-se perfectament com Rebecca Howe, la gerent del bar més famós de la televisió als Estats Units, i compartint escenes amb Ted Danson, Rhea Perlman, John Ratzenberger, George Wendt, Kelsey Grammer, Woody Harrelson i Beu Neuwirth.

Un treball, el de Rebecca Howe, que va donar els seus fruits en forma de premis, i és que l’actriu va rebre l’Emmy a Millor Actriu en una sèrie de comèdia i un Globo d’Or a Millor Actriu d’una sèrie de televisió de comèdia o musical.

Dos anys després, en 1989, Kirstie Alley va tornar a escalar pel cap alt de la fama, aquesta vegada en la pantalla gran, i de la mà de ‘Mira quien habla’, on interpretava a Mollie, i on compartia rodatge amb actors com John Travolta, George Segal i Bruce Willis. Una pel·lícula que tindria una seqüela només un any després, ‘Mira quien habla ahora’.

Aquestes comèdies, estrenades entre 1989 i 1993, van comptar la presència d’Alley i John Travolta en qualitat de pares primerencs, i ha sigut precisament Travolta una de les primeres celebritats a donar compte de la seua pesar per la mort de l’actriu.

«Amb Kirstie vaig tindre una de les relacions més especials de la meua vida. Et vull, Kirstie. Sé que ens tornarem a veure«, ha escrit en Instagram.

Durant anys, Rhea Perlman va participar en ‘Cheers’ al costat d’Alley, i li ha descrit segons recull IndieWire com una «única i meravellosa persona i amiga«.

«La seua alegria de viure no tenia límits. Ens vam fer amigues a l’instant, quan es va unir a Cheers. Li encantaven els xiquets, els meus fills també. Féiem festes de pijama a la seua casa, amb cerques del tresor que ella ideava. Feia festes de Halloween i Pasqua, i convidava a tot l’equip de la sèrie i a les seues famílies. Volia que tots se sentiren inclosos. Estimava profundament als seus fills. Mai he conegut a ningú remotament semblant a ella. Estic molt agraïda per haver-la conegut. La tiraré molt, molt de menys«.

Un altre coprotagonista de ‘Cheers‘, Kelsey Grammer, ha dit en un comunicat: «Sempre he cregut que el duel per una figura pública hauria de ser un assumpte privat, però diré que la volia«.

L’actor Josh Gad ha recorregut a Twitter per la seua part per a destacar «la seua brillantor en Cheers o la seua interpretació magnètica en Mira quien habla«. «El seu somriure sempre va ser contagiosa, el seu riure va ser sempre contagiosa i el seu carisma va ser sempre icònic. Descanse en pau«.

Jamie Lee Curtis, que va treballar amb Alley en la sèrie ‘Scream Queens‘, ha escrit en el seu perfil d’Instagram que era «una gran còmica en Scream Queens i una bella mamà gose en la vida real«. «Ella em va ajudar a comprar regals per a la meua família enguany per Nadal. Estàvem d’acord a no estar d’acord per a algunes coses, però ens teníem un respecte mutu, i una connexió. Trista notícia«.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.