Mor el cavall del que va caure un genet en la segona Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

El cavall del que va caure el genet Fran Zarzoso en la segona Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb, que es va celebrar este dimarts, finalment va morir, segons han informat fonts de l’Ajuntament.

El cavall, després de tirar a Zarzoso, va continuar tot sol la carrera fins a la plaça de la Cuerva Santa. Segons el consistori, l’animal va rebre atenció immediata res més eixir de la plaça, però no se li va poder reanimar.

La Fundació Franz Weber (FFW) ha denunciat que l’agafada d’un bou al cavall es va saldar amb la mort de l’animal i unes escenes “dantesques” que van ser vistes pel públic assistent, entre els quals hi havia menors d’edat, per la qual cosa ha cridat a realitzar una “profunda reflexió” sobre el model d’oci i la previvencia de pràctiques “com la de Sogorb”, on “el risc de banyades, lesions en els animals i participants o sobre el públic asistent en la via pública no haurien de ser visibilitzades per menors”.

Així, els naturalistes han recordat que el Comitè dels Drets del Xiquet va incloure en la seua Observació General número 26 una petició als Estats perquè allunyaren a les persones menors d’edat de la violència, inclosa l’exercida sobre animals.

“L’exposició a situacions d’extrema violència pot tenir un impacte negatiu sobre els grups poblacionals més vulnerables”, ha assenyalat la FFW, que ha instat al Consell a prendre mesures, “sent una d’elles l’aplicació estricta de la Llei valenciana de drets i garanties de la infància i l’adolescència”. “D’acord amb esta norma, les persones menors d’edat tenen prohibida l’entrada o la participació directa a activitats on existisca dany sobre animals o altres persones, tal com detallen els articles 70.1 i 72.1.”, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.