Mor el cavall del que va caure un genet en la segona Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

El cavall del que va caure el genet Fran Zarzoso en la segona Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb, que es va celebrar este dimarts, finalment va morir, segons han informat fonts de l’Ajuntament.

El cavall, després de tirar a Zarzoso, va continuar tot sol la carrera fins a la plaça de la Cuerva Santa. Segons el consistori, l’animal va rebre atenció immediata res més eixir de la plaça, però no se li va poder reanimar.

La Fundació Franz Weber (FFW) ha denunciat que l’agafada d’un bou al cavall es va saldar amb la mort de l’animal i unes escenes «dantesques» que van ser vistes pel públic assistent, entre els quals hi havia menors d’edat, per la qual cosa ha cridat a realitzar una «profunda reflexió» sobre el model d’oci i la previvencia de pràctiques «com la de Sogorb», on «el risc de banyades, lesions en els animals i participants o sobre el públic asistent en la via pública no haurien de ser visibilitzades per menors».

Així, els naturalistes han recordat que el Comitè dels Drets del Xiquet va incloure en la seua Observació General número 26 una petició als Estats perquè allunyaren a les persones menors d’edat de la violència, inclosa l’exercida sobre animals.

«L’exposició a situacions d’extrema violència pot tenir un impacte negatiu sobre els grups poblacionals més vulnerables», ha assenyalat la FFW, que ha instat al Consell a prendre mesures, «sent una d’elles l’aplicació estricta de la Llei valenciana de drets i garanties de la infància i l’adolescència». «D’acord amb esta norma, les persones menors d’edat tenen prohibida l’entrada o la participació directa a activitats on existisca dany sobre animals o altres persones, tal com detallen els articles 70.1 i 72.1.», ha conclòs.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.