Mor el cavall del que va caure un genet en la segona Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

El cavall del que va caure el genet Fran Zarzoso en la segona Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb, que es va celebrar este dimarts, finalment va morir, segons han informat fonts de l’Ajuntament.

El cavall, després de tirar a Zarzoso, va continuar tot sol la carrera fins a la plaça de la Cuerva Santa. Segons el consistori, l’animal va rebre atenció immediata res més eixir de la plaça, però no se li va poder reanimar.

La Fundació Franz Weber (FFW) ha denunciat que l’agafada d’un bou al cavall es va saldar amb la mort de l’animal i unes escenes «dantesques» que van ser vistes pel públic assistent, entre els quals hi havia menors d’edat, per la qual cosa ha cridat a realitzar una «profunda reflexió» sobre el model d’oci i la previvencia de pràctiques «com la de Sogorb», on «el risc de banyades, lesions en els animals i participants o sobre el públic asistent en la via pública no haurien de ser visibilitzades per menors».

Així, els naturalistes han recordat que el Comitè dels Drets del Xiquet va incloure en la seua Observació General número 26 una petició als Estats perquè allunyaren a les persones menors d’edat de la violència, inclosa l’exercida sobre animals.

«L’exposició a situacions d’extrema violència pot tenir un impacte negatiu sobre els grups poblacionals més vulnerables», ha assenyalat la FFW, que ha instat al Consell a prendre mesures, «sent una d’elles l’aplicació estricta de la Llei valenciana de drets i garanties de la infància i l’adolescència». «D’acord amb esta norma, les persones menors d’edat tenen prohibida l’entrada o la participació directa a activitats on existisca dany sobre animals o altres persones, tal com detallen els articles 70.1 i 72.1.», ha conclòs.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.