20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Mor el cavall del que va caure un genet en la segona Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

El cavall del que va caure el genet Fran Zarzoso en la segona Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb, que es va celebrar este dimarts, finalment va morir, segons han informat fonts de l’Ajuntament.

El cavall, després de tirar a Zarzoso, va continuar tot sol la carrera fins a la plaça de la Cuerva Santa. Segons el consistori, l’animal va rebre atenció immediata res més eixir de la plaça, però no se li va poder reanimar.

La Fundació Franz Weber (FFW) ha denunciat que l’agafada d’un bou al cavall es va saldar amb la mort de l’animal i unes escenes “dantesques” que van ser vistes pel públic assistent, entre els quals hi havia menors d’edat, per la qual cosa ha cridat a realitzar una “profunda reflexió” sobre el model d’oci i la previvencia de pràctiques “com la de Sogorb”, on “el risc de banyades, lesions en els animals i participants o sobre el públic asistent en la via pública no haurien de ser visibilitzades per menors”.

Així, els naturalistes han recordat que el Comitè dels Drets del Xiquet va incloure en la seua Observació General número 26 una petició als Estats perquè allunyaren a les persones menors d’edat de la violència, inclosa l’exercida sobre animals.

“L’exposició a situacions d’extrema violència pot tenir un impacte negatiu sobre els grups poblacionals més vulnerables”, ha assenyalat la FFW, que ha instat al Consell a prendre mesures, “sent una d’elles l’aplicació estricta de la Llei valenciana de drets i garanties de la infància i l’adolescència”. “D’acord amb esta norma, les persones menors d’edat tenen prohibida l’entrada o la participació directa a activitats on existisca dany sobre animals o altres persones, tal com detallen els articles 70.1 i 72.1.”, ha conclòs.

Últimes notícies

Igualtat farà seguiment del cas de transfòbia institucional denunciat en un centre de salut de Gandia

Igualtat ha pres nota i seguirà el cas d'una dona que va denunciar transfòbia institucional en un centre de salut de Gandia. L'Ajuntament tramita la queixa en Orienta.

El vent causa incidències en Rodalia València i Metrovalencia

Les ratxes de vent han provocat un tall en la C1 entre Silla i Cullera per la caiguda d'un arbre i demores en Metrovalencia per plàstics en la catenària. Part de les incidències ja s'ha resolt i es treballa per a restablir la circulació en el tram afectat.

El vent causa corts i retards en Rodalia i Metrovalencia

Les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana han provocat incidències en el transport: interrupció entre Silla i Cullera en la C1 i retards en Metrovalencia ja resolts.

El PSPV porta a la Fiscalia l’adjudicació de vivendes públiques a Alacant i demana una comissió en Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia per l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant i sol·licitarà una comissió d'investigació en Les Corts. El partit assenyala assignacions a càrrecs, familiars i tècnics, revendes per damunt de 400.000 euros i canvis normatius que van ampliar el concepte de família vulnerable.

Morant, davant accions legals de Gómez per injúries: continuaré defenent als valencians

Diana Morant ha respost a l'anunci d'accions legals per injúries de Marciano Gómez assegurant que continuarà defenent els drets dels valencians. La líder del PSPV-PSOE exigix investigar les presumptes irregularitats vinculades a Ribera Salut i critica la falta de reacció del Consell.

La consellera d’Educació tendirà la mà als sindicats per a pactar el màxim de millores

Carmen Ortí es compromet a escoltar les organitzacions i activa una taula de negociació que arranca el 10 de febrer, amb focus en millores per al professorat.

El Govern recorrerà la Llei d’Acompanyament valenciana per retallades en drets LGTBI

El Govern ha anunciat que presentarà abans que acabe febrer un recurs contra la Llei d'Acompanyament del Consell per restringir drets LGTBI. Entitats i Diana Morant han recolzat el pas i l'han descrit com un escut per al col·lectiu

Redó alerta que el negacionismo de l’extrema dreta està alimentant la violència

La ministra d'Igualtat ha vinculat l'auge del negacionismo i del discurs d'odi amb un increment de la violència i ha assenyalat repunts a Andalusia i la Comunitat Valenciana.