Mor el cavall del que va caure un genet en la segona Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

El cavall del que va caure el genet Fran Zarzoso en la segona Entrada de Bous i Cavalls de Sogorb, que es va celebrar este dimarts, finalment va morir, segons han informat fonts de l’Ajuntament.

El cavall, després de tirar a Zarzoso, va continuar tot sol la carrera fins a la plaça de la Cuerva Santa. Segons el consistori, l’animal va rebre atenció immediata res més eixir de la plaça, però no se li va poder reanimar.

La Fundació Franz Weber (FFW) ha denunciat que l’agafada d’un bou al cavall es va saldar amb la mort de l’animal i unes escenes “dantesques” que van ser vistes pel públic assistent, entre els quals hi havia menors d’edat, per la qual cosa ha cridat a realitzar una “profunda reflexió” sobre el model d’oci i la previvencia de pràctiques “com la de Sogorb”, on “el risc de banyades, lesions en els animals i participants o sobre el públic asistent en la via pública no haurien de ser visibilitzades per menors”.

Així, els naturalistes han recordat que el Comitè dels Drets del Xiquet va incloure en la seua Observació General número 26 una petició als Estats perquè allunyaren a les persones menors d’edat de la violència, inclosa l’exercida sobre animals.

“L’exposició a situacions d’extrema violència pot tenir un impacte negatiu sobre els grups poblacionals més vulnerables”, ha assenyalat la FFW, que ha instat al Consell a prendre mesures, “sent una d’elles l’aplicació estricta de la Llei valenciana de drets i garanties de la infància i l’adolescència”. “D’acord amb esta norma, les persones menors d’edat tenen prohibida l’entrada o la participació directa a activitats on existisca dany sobre animals o altres persones, tal com detallen els articles 70.1 i 72.1.”, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.