Mor el valencià Felipe Garín, exdirector del Museu del Prado

Esta matinada ha mort el catedràtic Felipe Garín Llombart, que va ser director del Museu del Prado i del Museu de Belles Arts de València, als 79 anys al seu domicili de València.

El catedràtic va ser director del Museu del Prado del 1991 al 1993, i director honorari de la institució cultural després del seu cessament.

A partir del 1968 i fins al 1990, va estar al capdavant del Museu de Belles Arts de València i, entre 1972 i 1987, del Museu Nacional de Ceràmica González Martí, també a la ciutat del Túria.

Va ser comissari nacional de Museus i Exposicions i subdirector general de Museus del 1976 al 1979 i el 1993 se’l va nomenar coordinador de l’Institut de Conservació i Restauració de Béns Culturals del Ministeri de Cultura, lloc en el qual va continuar fins al 1995. 

També va ser director gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i del Centre de Carme, de gener del 2012 a abril del 2016. Va ser integrant de les Reials Acadèmies de Belles Arts de Sant Carles i de Sant Ferran, de la Hispanic Society of America, del Consell Internacional de Museus, del Patronat del Museu Sorolla de Madrid i del Consell Assessor de l’IVAM.

Últimes notícies

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.