Mor el valencià Felipe Garín, exdirector del Museu del Prado

Esta matinada ha mort el catedràtic Felipe Garín Llombart, que va ser director del Museu del Prado i del Museu de Belles Arts de València, als 79 anys al seu domicili de València.

El catedràtic va ser director del Museu del Prado del 1991 al 1993, i director honorari de la institució cultural després del seu cessament.

A partir del 1968 i fins al 1990, va estar al capdavant del Museu de Belles Arts de València i, entre 1972 i 1987, del Museu Nacional de Ceràmica González Martí, també a la ciutat del Túria.

Va ser comissari nacional de Museus i Exposicions i subdirector general de Museus del 1976 al 1979 i el 1993 se’l va nomenar coordinador de l’Institut de Conservació i Restauració de Béns Culturals del Ministeri de Cultura, lloc en el qual va continuar fins al 1995. 

També va ser director gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i del Centre de Carme, de gener del 2012 a abril del 2016. Va ser integrant de les Reials Acadèmies de Belles Arts de Sant Carles i de Sant Ferran, de la Hispanic Society of America, del Consell Internacional de Museus, del Patronat del Museu Sorolla de Madrid i del Consell Assessor de l’IVAM.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.