Anuncios

Mor el valencià Felipe Garín, exdirector del Museu del Prado

Esta matinada ha mort el catedràtic Felipe Garín Llombart, que va ser director del Museu del Prado i del Museu de Belles Arts de València, als 79 anys al seu domicili de València.

El catedràtic va ser director del Museu del Prado del 1991 al 1993, i director honorari de la institució cultural després del seu cessament.

Anuncios

A partir del 1968 i fins al 1990, va estar al capdavant del Museu de Belles Arts de València i, entre 1972 i 1987, del Museu Nacional de Ceràmica González Martí, també a la ciutat del Túria.

Va ser comissari nacional de Museus i Exposicions i subdirector general de Museus del 1976 al 1979 i el 1993 se’l va nomenar coordinador de l’Institut de Conservació i Restauració de Béns Culturals del Ministeri de Cultura, lloc en el qual va continuar fins al 1995. 

També va ser director gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i del Centre de Carme, de gener del 2012 a abril del 2016. Va ser integrant de les Reials Acadèmies de Belles Arts de Sant Carles i de Sant Ferran, de la Hispanic Society of America, del Consell Internacional de Museus, del Patronat del Museu Sorolla de Madrid i del Consell Assessor de l’IVAM.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.
Anuncios