Mor el valencià Felipe Garín, exdirector del Museu del Prado

Esta matinada ha mort el catedràtic Felipe Garín Llombart, que va ser director del Museu del Prado i del Museu de Belles Arts de València, als 79 anys al seu domicili de València.

El catedràtic va ser director del Museu del Prado del 1991 al 1993, i director honorari de la institució cultural després del seu cessament.

A partir del 1968 i fins al 1990, va estar al capdavant del Museu de Belles Arts de València i, entre 1972 i 1987, del Museu Nacional de Ceràmica González Martí, també a la ciutat del Túria.

Va ser comissari nacional de Museus i Exposicions i subdirector general de Museus del 1976 al 1979 i el 1993 se’l va nomenar coordinador de l’Institut de Conservació i Restauració de Béns Culturals del Ministeri de Cultura, lloc en el qual va continuar fins al 1995. 

També va ser director gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i del Centre de Carme, de gener del 2012 a abril del 2016. Va ser integrant de les Reials Acadèmies de Belles Arts de Sant Carles i de Sant Ferran, de la Hispanic Society of America, del Consell Internacional de Museus, del Patronat del Museu Sorolla de Madrid i del Consell Assessor de l’IVAM.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.