17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Mor el valencià Felipe Garín, exdirector del Museu del Prado

Esta matinada ha mort el catedràtic Felipe Garín Llombart, que va ser director del Museu del Prado i del Museu de Belles Arts de València, als 79 anys al seu domicili de València.

El catedràtic va ser director del Museu del Prado del 1991 al 1993, i director honorari de la institució cultural després del seu cessament.

A partir del 1968 i fins al 1990, va estar al capdavant del Museu de Belles Arts de València i, entre 1972 i 1987, del Museu Nacional de Ceràmica González Martí, també a la ciutat del Túria.

Va ser comissari nacional de Museus i Exposicions i subdirector general de Museus del 1976 al 1979 i el 1993 se’l va nomenar coordinador de l’Institut de Conservació i Restauració de Béns Culturals del Ministeri de Cultura, lloc en el qual va continuar fins al 1995. 

També va ser director gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i del Centre de Carme, de gener del 2012 a abril del 2016. Va ser integrant de les Reials Acadèmies de Belles Arts de Sant Carles i de Sant Ferran, de la Hispanic Society of America, del Consell Internacional de Museus, del Patronat del Museu Sorolla de Madrid i del Consell Assessor de l’IVAM.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.