Mor Fernando Martínez Castellano, el primer alcalde de València de la democràcia

L’Ajuntament decreta un duel oficial de tres dies i celebrarà un Ple extraordinari en senyal de respecte i de record

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El que va ser primer alcalde de València de la democràcia, Fernando Martínez Castellano, ha mort als 82 anys, segons ha informat el consistori. El polític valencià, que va encapçalar la llista del PSOE en les primeres eleccions democràtiques de la ciutat, va ser triat alcalde el 1979 i va exercir com a primera autoritat municipal durant els primers mesos de la democràcia.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat les seues condolences a familiars i reunits d’aquest valencià «que ha dedicat la seua vida al servei públic i ha sigut referent històric i polític de la ciutat», segons ha informat el consistori en un comunicat.

Catalá, en nom de tota la corporació i de la ciutadania en general, ha manifestat «el pesar per la pèrdua d’aquesta figura clau en la transició democràtica». L’Ajuntament ha decretat tres dies de duel oficial, des d’aquest dilluns i fins al dimecres 22 de maig, en els quals les banderes de l’edifici municipal romandran a mitja asta, en senyal de respecte i de record de qui «forma part indiscutible de la història de la història de la ciutat».

Així constarà en l’acta del ple que, convocat amb caràcter extraordinari, se celebrarà aquest dimarts a les 10.30 hores, en el Saló de Cristall, després d’una reunió de la junta de portaveus, en la qual s’impulsarà una moció conjunta «de condol i reconeixement».

Durant els tres dies de duel oficial, l’Ajuntament suspendrà tots els actes organitzats pel consistori i posarà a la disposició de la ciutadania un llibre de condolences perquè valencians i valencianes col·loquen les seues paraules d'»honra i tribut» cap a Martínez Castellà, així com records i paraules de condol per als seus familiars.

Aquest llibre romandrà exposat al Saló de Cristall el dimarts des de les 12.00 fins a les 14.00 hores, i des de les 17.00 fins a les 20.00. El dimecres també estarà a la disposició de la ciutadania al matí, des de les 10.00 fins a les 14.00, i a la vesprada, amb el mateix horari que el dia anterior.

Últimes notícies

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.

L’aeroport de Castelló bat rècord al juliol amb quasi 50.000 passatgers

L’aeroport de Castelló ha tancat el juliol amb 49.250 passatgers, el millor registre mensual de la seua història, i encadena un creixement sostingut que fa preveure un nou rècord anual el 2026.

Més de 7.200 milions del Pla de Recuperació arriben ja a la Comunitat Valenciana

El Pla de Recuperació ha mobilitzat 7.208 milions d’euros a la Comunitat Valenciana fins al 30 de juny, amb 166.064 beneficiaris i inversions clau en ferrocarrils, ports, carreteres, indústria i transició verda.

Consell per a vore l’eclipsi del 12 d’agost sense fer-se mal als ulls

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de vore amb gafes certificades, comprades en canals oficials, i mantindre-les sempre posades durant l’observació.

Castelló concentra 46 projectes renovables amb 19 milions en ajudes estatals

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha concedit 19,36 milions d’euros a 46 projectes d’energies renovables i emmagatzematge a la província de Castelló, majoritàriament d’autoconsum col·lectiu amb participació de consumidors vulnerables.

Quasi una de cada tres persones és estrangera a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha concentrat el 18,2 % de les més de 530.000 persones nascudes a l’estranger arribades a Espanya en l’últim any, i ja té un 26,2 % de població estrangera resident.

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.
FILMOTECA D'ESTIU