Mor Fernando Martínez Castellano, el primer alcalde de València de la democràcia

L’Ajuntament decreta un duel oficial de tres dies i celebrarà un Ple extraordinari en senyal de respecte i de record

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El que va ser primer alcalde de València de la democràcia, Fernando Martínez Castellano, ha mort als 82 anys, segons ha informat el consistori. El polític valencià, que va encapçalar la llista del PSOE en les primeres eleccions democràtiques de la ciutat, va ser triat alcalde el 1979 i va exercir com a primera autoritat municipal durant els primers mesos de la democràcia.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat les seues condolences a familiars i reunits d’aquest valencià “que ha dedicat la seua vida al servei públic i ha sigut referent històric i polític de la ciutat”, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Catalá, en nom de tota la corporació i de la ciutadania en general, ha manifestat “el pesar per la pèrdua d’aquesta figura clau en la transició democràtica”. L’Ajuntament ha decretat tres dies de duel oficial, des d’aquest dilluns i fins al dimecres 22 de maig, en els quals les banderes de l’edifici municipal romandran a mitja asta, en senyal de respecte i de record de qui “forma part indiscutible de la història de la història de la ciutat”.

Així constarà en l’acta del ple que, convocat amb caràcter extraordinari, se celebrarà aquest dimarts a les 10.30 hores, en el Saló de Cristall, després d’una reunió de la junta de portaveus, en la qual s’impulsarà una moció conjunta “de condol i reconeixement”.

Durant els tres dies de duel oficial, l’Ajuntament suspendrà tots els actes organitzats pel consistori i posarà a la disposició de la ciutadania un llibre de condolences perquè valencians i valencianes col·loquen les seues paraules d'”honra i tribut” cap a Martínez Castellà, així com records i paraules de condol per als seus familiars.

Aquest llibre romandrà exposat al Saló de Cristall el dimarts des de les 12.00 fins a les 14.00 hores, i des de les 17.00 fins a les 20.00. El dimecres també estarà a la disposició de la ciutadania al matí, des de les 10.00 fins a les 14.00, i a la vesprada, amb el mateix horari que el dia anterior.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.